دعوت به مصاحبه برخی از متقاضیان فدرال
11 اکتبر 2013 - 18:41
بازدید 399
6

این روزها تعدادی از متقاضیان  نیروی متخصص فدرال برای انجام مصاحبه به آنکارا دعوت شده اند و این موجی را در میان متقاضیان ایجاد کرده است و سوالات متعدد در مورد چرایی آنها. این پدیده جدیدی نیست و همیشه جریان داشته است. دولت کانادا به خصوص با رویکرد منفی خود به ایران که متاسفانه رویه […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها تعدادی از متقاضیان  نیروی متخصص فدرال برای انجام مصاحبه به آنکارا دعوت شده اند و این موجی را در میان متقاضیان ایجاد کرده است و سوالات متعدد در مورد چرایی آنها.

این پدیده جدیدی نیست و همیشه جریان داشته است. دولت کانادا به خصوص با رویکرد منفی خود به ایران که متاسفانه رویه غالب دولت محافظه کار است برخی متخصصین را از ترس اینکه مبادا از نظر امنیتی خطری برای کانادا باشند به مصاحبه فرا می خواند. بر اساس تجربه و نه بر اساس اعلام رسمی آنها می توانم بگویم که اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور به جز موسسات پزشکی و علوم انسانی مورد توجه آنها برای مصاحبه امنیتی هستند. علاوه بر این شاغلین برخی موسسات صنعتی بزرگ بسته به اینکه در کدام بخش شاغل بوده اند هم گاه به مصاحبه دعوت شده اند از جمله این موسسات ایران خودرو ست که البته کمی بی ربط است. دیگر موسسات خاص که البته جای خود دارد.

در این مصاحبه ها هدف اطمینان خاطر از تهدید نبودن فرد است و به ندرت کسی در آنها رد شده است بنابراین جای نگرانی نیست. نکته بسیار هم  اینکه باید حقیقت بگویید و از تلاش برای قلب حقیقت بپرهیزید. در ۹۹ درصد موارد افرادی که دعوت می شوند در واقع هیچ ربطی به تحقیقات خاص و یا موسسات خاص ندارند و جلسات به مرور آنچه در فرمها نوشته اند خلاصه می شود. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar