در لیست ۳۸ گانه برخی رشته ها به هر ترتیب رد می شوند
04 ژوئن 2012 - 22:57
بازدید 362
7

 علی مختاری؛  پرونده رد شده اول اتفاق است و می تواند دلیل آن اشتباه افسر باشد و یا بی اطلاعی وی از قانون و اینکه او نمی داند نمی تواند به این دلیل پرونده را در جا رد کند. نامه ای می نویسیم و تذکر می دهیم به امید اصلاح. ولی فردا نامه رد دوم […]

ارسال توسط :
پ
پ

 علی مختاری؛

 پرونده رد شده اول اتفاق است و می تواند دلیل آن اشتباه افسر باشد و یا بی اطلاعی وی از قانون و اینکه او نمی داند نمی تواند به این دلیل پرونده را در جا رد کند.

نامه ای می نویسیم و تذکر می دهیم به امید اصلاح.

ولی فردا نامه رد دوم از راه می رسد برای متقاضی دیگر در همان رشته و این بار همان بهانه.

بهانه ای نخ نما که چندی مورد استفاده دفتر CIO برای خارج کردن پرونده های پزشکان و دندانپزشکان ایرانی از پروسه رسیدگی بکار گرفته شد. همان رویه ای که همین ماه آوریل گذشته از سوی دادگاه فدرال غیر قانونی دانسته شد. این بار نه برای پزشکان و دندانپزشکان که برای گروهی دیگر و نه در دفتر سیدنی که در آنکارا.

افسر پرونده را مطالعه می کند به او گفته اند تا می تواند در این رشته ها متقاضیان رد شوند. او تلاش می کند ایرادی بیابد و با کسر امتیاز کسی را که دو سال است در پی وعده ۶ ماهه وزیر محافظه کار منتظر است رد کند. پرونده کامل است و قابل ایراد نیست. چه کند؟  یک راه اما به او آموزش داده اند. چشمانت را بر مدارک موجود در پرونده ببند و بنویس با مطالعه پرونده من قانع نشدم که شما دست کم یک سال به عنوان مدیر بخش کامپیوتر و یا …… سابقه کار دارید.

به او گفته اند چنین کند و مهم نیست که همین دو سال پیش دفتر سیدنی از این نظر قانع شده است و به او نوشته است که مدارک را به دفتر ویزا بفرست؛ مهم نیست که اصول رسیدگی عادلانه که حاکم بر کار افسر است او را وا می دارد که اگر در زمینه ای قانع نشده و ابهام دارد ابتدا توضیح و مدارک بیشتر بخواهد وقت معقول بدهد و بعد تصمیم بگیرد و اهمیت هم ندارد که دادگاه فدرال این روش را محکوم کرده است و بر غیر قانونی بودن آن تصریح دارد.

این بار تاکنون قربانی این رویه کسانی هستند که با کد های NOC زیر اقدام کرده اند و پرونده آنها در آنکارا بررسی شده است:

مدیریت کامپیوتر و سیستمهای اطلاعات  ۰۲۱۳

پیمانکاران و ناظران صنایع چوب ۷۲۱۵

حسابداران و حسابرسان مالی ۱۱۱۱

مدیران رستوران ها ۰۶۳۱ 

 شانس اینکه دیگر عنوانهای شغلی هم به این لیست اضافه شوند منتفی نیست.

از موکلین کنپارس تا آخر وقت امروز ۴ نفر در ۰۲۱۳ و یک نفر در ۷۲۱۵ به این سرنوشت دچار شده اند اما ظرف چند روز گذشته تعداد قابل توجهی ایمیل دریافت کرده ام که نشان از گستردگی این رویه دارد و حداقل در مورد ۰۲۱۳ به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان در این رشته آمار بسیار بالاست. جالب اینکه در پرونده مشابهی که با کد ۰۲۱۳ فایل شده بود و متقاضی هرگز نمره زبان ارایه نکرده است افسر پرونده این ایراد را نگرفته و او را به دلیل کمبود امتیاز رد کرده است. دلیل واضح است به این ترتیب لازم نیست هزینه قانونی به وی برگردد.

زیباست …… تنها قانون و انصاف است که این میان از سوی آقای وزیر و تیمش به هیچ گرفته می شود. 

 

قربانی این رویه ام چه باید کرد؟

 

در برابر این رویه خلاف قانون نباید ساکت نشست و باید به دادگاه مراجعه کرد. در دادگاه فدرال نمی توان در این زمینه دعوای کلی طرح کرد اما می توان برای تک تک متقاضیان با هزینه ای معقول پرونده باز کرد همانگونه که در موضوع بیمه چنین کرده ایم و در مورد امتیاز پزشکان نیز در آستانه طرح دعاوی دیگر هستیم. 

شانس پیروزی در این دعاوی به دلیل رایی که از دادگاه فدرال در تاریخ  سوم آوریل سال جاری صادر شده است بسیار بالاست هر چند تضمین ندارد اما باید برای دفاع از حقوق خود قدم برداشت. آنچه که جیسن کنی و تیم قانون شکن او را در ادامه رویه های غیر قانونی  مصر می کند این حقیقت است که متقاضیان در خارج از کانادا هستند و از حقوق خود مطلع نیستند و اگر باشند نیز توان و یا دسترسی به مراجعی که می توانند حق خود را طلب کنند ندارند. بیایید این تصور غلط را از آنان بگیریم و با طرح دعاوی متعدد شرایط را تغییر دهیم. 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar