در سیستم اکسپرس انتری کانادا، متقاضیان چگونه انتخاب می شوند؟
28 ژوئن 2018 - 0:30
بازدید 530
8

  علی مختاری، مدیر شرکت کنپارس در بخشی از برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی در 22 ژوئن 2018 به توضیح در خصوص نحوه انتخاب متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری کانادا پرداخت.  قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و اما توضیحاتی درباره این سیستم:  از ابتدای ژانویه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

علی مختاری، مدیر شرکت کنپارس در بخشی از برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی در 22 ژوئن 2018 به توضیح در خصوص نحوه انتخاب متقاضیان در سیستم اکسپرس انتری کانادا پرداخت. 

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و اما توضیحاتی درباره این سیستم: 

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل می کنند و همه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارت های زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن می کنند. این ها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز می گیرند. سپس تمامی این افراد وارد استخر می شوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده می شوند و طبیعتاً افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقت های بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب می کنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوت نامه های استانی داشته باشند، امتیاز اضافه دریافت می کنند که بسیار حیاتی است و به سرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر می گردد. واحد شمارش امتیازها CRS می باشد.

این سیستم جدید به منظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوتنامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوت نامه در واقع برای افرادی که از استخر متقاضیان انتخاب می شوند، ارسال می گردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است این طور باشد). اکسپرس انتری در واقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

.باید این نکته را متذکر شویم چرا که در برخی سایت ها با هیجان صحبت از تغییر در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال شده است که درست نیست. سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و تنها سیستمی است برای ورود پرونده به یکی از سه برنامه ای که در زیر آورده شده است

به عبارتی می توان گفت اکسپرس انتری سیستمی است برای مدیریت درخواست های برنامه های مهاجرتی کانادا که در زیر آورده شده اند:

آنچه مسلم است برای تکمیل پروفایل اکسپرس انتری، باید مدرک زبان خود را ارائه دهید. دانش زبان شما به یکی از دو زبان رسمی دولت کانادا، انگلیسی یا فرانسه، برای گرفتن امتیاز در اکسپرس انتری حائز اهمیت است. در انتخاب زبان انگلیسی یا فرانسه، آن را که مسلط تر هستید، انتخاب کنید چرا که امتیاز بیشتری در سیستم امتیاز دهی جامع به شما می دهد.

علاوه بر امتیاز ویژه به فرانسه زبانان، تغییرات دیگری که در سیستم اکسپری انتری در 6 ژوئن 2017 انجام شد، امتیاز داشتن خواهر یا برادر در کاناداست که متقاضیانی که دارای خواهر یا برادر در کانادا هستند در صورتی که شخص شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، ۱۵ امتیاز اضافی دریافت می کنند. خواهر یا برادر می تواند تنی یا ناتنی باشد، همچنین خواهر یا برادر همسر نیز شامل این امتیاز می شوند.  

لغو اجباری بودن ثبت نام در بانک کاریابی، از دیگر تغییراتی بود که وزارت مهاجرت در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کرد، بدین معنی که ثبت نام در جاب بانک برای پروفایل اکسپرس انتری، اختیاری شد.

تغییراتی سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری را در این نشانی بخوانید.

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از وب سایت expressentry.ir استفاده کنید برای این منظور اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar