در سال ۲۰۱۰ تولید خودرو در کانادا تا۳۰ درصد افزایش خواهد داشت
09 ژانویه 2010 - 4:25
بازدید 331
13

 اخبار خوش برای استان انتاریو و مهندسین علاقمند به مهاجرت به کانادا بر اساس گزارش جدیدی که توسط Escotia Economics منتشر شده، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۱ رشد چشم‌گیری خواهد داشت و همین امر تا ۳۰ درصد به رشد صنایع مونتاژ خودرو در کانادا نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب امید می‌رود صنایع خودروسازی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 اخبار خوش برای استان انتاریو و مهندسین علاقمند به مهاجرت به کانادا


بر اساس گزارش جدیدی که توسط Escotia Economics منتشر شده، فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۱ رشد چشم‌گیری خواهد داشت و همین امر تا ۳۰ درصد به رشد صنایع مونتاژ خودرو در کانادا نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب امید می‌رود صنایع خودروسازی انتاریو که مهم‌ترین صنایع این استان و حتی کانادا برای چندین دهه متوالی بوده‌اند اما به دلیل رکود سال گذشته شدیداً آسیب دیده‌اند دوباره احیا شوند. 

اسکوشیابانک در گزارش جهانی و ماهانه خود اعلام کرد که ترکیبی از مشوق‌های مالی و پولی، اقتصاد جهانی در حال بهبود و دسترسی آسان‌تر به اعتبارات می‌تواند در سال آینده میزان فروش خودرو را افزایش دهد. بر اساس این گزارش «عوامل فوق می‌توانند نیمی از سقوط دوساله اخیر را جبران کنند و شرایط را برای صعود چشمگیر فروش خودرو در سال ۲۰۱۱ آماده سازند.» 

اگر این پیش‌بینی درست باشد این تغییر می‌تواند نقطه صعود با ارزشی برای صنایع خودروسازی جهانی باشد که از رکود اقتصادی موجود بیشترین صدمه را متحمل شدند چون در این دوره مشتریان از خرید کالاهای بزرگ از جمله خودرو شدیدا امتناع کردند. 

به اعتقاد یکی از اقتصاددانان ارشد اسکوشیابانک و متخصص در زمینه بازار خودرو، کارلوس گومز، تقاضای فزاینده برای خودروهای نو در کشورهای در حال توسعه‌ای همچون چین، هند و برزیل بیشترین کمک را به تحقق این پیش‌بینی خواهد کرد. او در مصاحبه‌ای گفت: «کشورهای در حال توسعه یک دهه پیش (هر سال) فقط چهار میلیون خودرو می‌فروختند که ما انتظار داریم در سال آینده این رقم به بیش از ۱۵ میلیون خودرو برسد. بنابر این می‌توان به وضوح دید که چطور و کجا این رشد اتفاق می‌افتد و از آنجایی که در این کشورها نفوذ خودرو در زندگی افراد و میزان استفاده از آن هنوز هم نرخ پایینی دارد، این جریان رشد بعد از آغاز تا مدتی ادامه پیدا خواهد کرد.» 

این به این معنا نیست که خودروسازان امریکای شمالی هم باید منتظر همین مقدار از رشد باشند. طبق پیش‌بینی گومز: «یک رشد دو رقمی در بازار ایالات متحده» می‌تواند به ارتقای سطح تولید و اشتغال در کانادا کمک کند. چراکه ۶۲ درصد از قطعات و ۸۰ درصد خودروهای ساخته شده در کانادا به امریکا صادر می‌شوند. او می‌گوید بیشترین مقدار این رشد به دلیل تقاضاهای به تعویق افتاده خواهد بود و می‌افزاید: «بیش از نیمی از خودروهایی که در حال حاضر در جاده‌های کانادا و امریکا تردد می‌کنند، بیش از نه سال از عمرشان گذشته بنابراین به زودی نیاز برای جایگزین کردن این خودروها با خودروهای نو به وجود خواهد آمد. نکته این‌جاست که با بهبود اوضاع اقتصادی و بالا رفتن میزان اعتماد خریداران، بسیاری از آنان به تعویض خودروی خود اقدام خواهند کرد و به دلیل احساس ناامنی این کار را به سال بعد و بعدتر حواله نمی‌کنند.» 

برخی برای کانادا در سال ۲۰۱۰ همراه با بهبود وضع اشتغال، یک رشد ۳۰ درصدی در خرید خودروهای نو را نیز پیش‌بینی کرده‌اند. در واقع این روند مدتی است که آغاز شده زیرا شرکت جنرال موتورز کارگران بی‌کار شده خود در کارخانه‌های شهرهای اینگرسول و اوشاوای استان انتاریو را به کار فراخوانده و شرکت تویوتا کانادا نیز۸۰۰ نیروی جدید را در یکی از کارخانه‌های تازه تاسیس خود در شهر ووداستاک این استان به کار گرفته است.

 

در سال ۲۰۰۹ بیش از ۳۵ هزار و پانصد تن از کارگران شاغل در بخش مونتاژ خودرو در کانادا از کار بیکار شدند که این رقم از سال ۱۹۶۳ به این سو بالاترین رقم بیکاری در این حوزه محسوب می‌شده ‌است. در بخش قطعه‌سازی نیز تنها در سال گذشته ۲۵ درصد از میزان نیروهای شاغل کاسته شد که در مجموع از سال ۲۰۰۰، که بیشترین حجم اشتغال در حوزه خودروسازی را در کانادا داشتیم، چیزی در حدود ۳۷ درصد از این میزان کم شد. 

در گزارش اسکوشیا بانک پیش‌بینی شده که در سال آینده حدود ۱.۵۳ میلیون خودرو در کانادا به فروش برسد. این رقم در سال ۲۰۰۹ حدود ۱.۴۵ میلیون خودرو بوده است. 

به دلیل افزایش درآمدها، نیازهای به تعویق افتاده و امکانات تازه در خودروهای جدید، آمار خرید خودرو نیز افزایشی ناگهانی خواهد داشت. البته بنابر این گزارش با توجه به بالا رفتن قیمت خودروهای کارکرده که در سال گذشته بیش از ۱۹ درصد بوده، دارندگان این خودروها به فروش آنها و جایگزین کردنشان با خودروهای نو تشویق خواهند شد. یکی دیگر از این عوامل تشویق‌کننده بهره وام خرید خودرو است که در حال حاضر به شکل بارزی کاهش پیدا کرده است. برای مثال این بهره در سال گذشته در ایالات متحده ۴ درصد بوده که تقریبا از نصف مقدار آن در زمان شروع رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸ نیز کمتر است. 

علاوه بر این نیاز بازارهای آمریکای شما به خودروی بیشتر می‌تواند زمینه اشتغال برای مهندسین متخصص در حوزه‌های مرتبط (اعم از مکانیک، تاسیسات، برق و الکترونیک، صنایع …) را که رکود دوساله در این صنعت و صنایع پیرامونی (چون قطعه‌سازی) به آن آسیب وارد ساخته بود مجدداً رونق ببخشد. 

اصل گزارش را اینجا ببینید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar