در برنامه نیروی متخصص فدرال به ناحق رد شده ام. چاره چیست؟
01 ژوئن 2012 - 21:13
بازدید 371
9

    علی مختاری؛  این روزها ایمیلهای متعددی دریافت می کنم از متقاضیان فدرال به خصوص آن دسته از گروه لیست ۳۸ گانه مشاغل نیروی متخصص فدرال که از سوی اداره مهاجرت رد شده اند. معمولا از آنها می خواهم که رای صادره از سوی افسر مهاجرت را برای من ارسال کنند. بر اساس آنچه دیده […]

ارسال توسط :
پ
پ

  

 علی مختاری؛

 این روزها ایمیلهای متعددی دریافت می کنم از متقاضیان فدرال به خصوص آن دسته از گروه لیست ۳۸ گانه مشاغل نیروی متخصص فدرال که از سوی اداره مهاجرت رد شده اند. معمولا از آنها می خواهم که رای صادره از سوی افسر مهاجرت را برای من ارسال کنند. بر اساس آنچه دیده ام این افراد سه دسته اند:

 

۱- برخی از آنها از اساس امتیاز کافی را نداشته اند به دلیل عدم ارسال نمره زبان کافی و یا نفرستادن مدارک تحصیلی و یا شغلی مورد نیاز. این گروه که بیشترین تعداد را از پرونده ردی ها تشکیل می دهند را فرصتی برای تغییر شرایط نیست و جای اعتراض هم ندارد. نمی توان با ارسال مدرک کسری و یا نمره زبان بهتر تغییری در نظر افسر ایجاد کرد زیرا افسر مربوطه اشتباه نکرده است و بر اساس مدارک موجود در پرونده رای خود را به درستی صادر کرده است.

 

۲- گروه دیگر کسانی هستند که رد شده اند ولی افسر در شمارش امتیازات دچار اشتباه شده است و یا مدرکی که دال بر نمره زبان معین بوده و یا مدرک تحصیلی و یا شغلی متقاضی را ندیده است. اینجا گاه اشتباه صرف افسر است و با یک نامه و تذکر اشتباه و نیز توضیح اینکه آن مدرک قبلا ارسال شده است قابل حل است. این دسته از دوستان باید همان ایمیل دریافتی را رپلای کنند و اشتباه افسر را با نوشتن نامه درستی تذکر دهند. در این نامه ها از تعارفات بیجا که با وجود پسندیده بودن آنها در فرهنگ ما در فرهنگ مخاطب شما بی معنی است بپرهیزید و از استفاده از کلمات تملق امیز خودداری کنید. تنها به مشکل بپردازید و خلاصه و کوتاه مطلبتان را مطرح کنید. اگر در پاسخ نامه ای که می فرستید افسر بر درستی رای خود اصرار کند شما هم جزو دسته سوم خواهید بود.

 

۳- گروه سوم اما کسانی هستند که بر اساس کمبود امتیاز پرونده آنها رد شده است اما این رای به ناحق صادر شده است. دراین موارد یکی از حالتهای زیر رخ داده است:

الف) افسرمدرک ارایه شده خاصی را در پرونده ندیده است و یا آنرا به عمد در نظر نگرفته است و به اشتباه رای داده است مثلا با وجود ارایه مدارک خویشاوندی امتیاز خویشاوند داده نشده است.

ب) با وجود ارایه مدارک کافی امتیاز تحصیلات به درستی داده نشده است این مورد شامل پزشکانی که ۲۰ امتیاز گرفته اند و پزشکان متخصصی که ۲۲ امتیاز گرفته اند نیز می شود.

ج) با وجود ارایه مدارک کافی امتیاز سابقه کار به درستی داده نشده و یا به بهانه نداشتن بیمه افسر از دادن امتیاز خودداری کرده است. توجه داشته باشید که درستی الزام به ارایه بیمه برای اثبات سابقه کار به شدت زیر سوال است.

چاره این گروه این است که پرونده را ظرف ۶۰ روز از تاریخ دریافت رای در دادگاه فدرال تجدید نظر خواهی کنند.

طرح پرونده گروه سوم در دادگاه فدرال برای تجدید نظر شانس موفقیت بالایی دارد و از اینرو توصیه می شود ولی گروه اول شانسی برای اقامه دعوا در دادگاه ندارد.

 

هزینه اقدام در دادگاه فدرال چه میزان است؟

در حالت عادی وکلا حق الوکاله ای بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار برای طرح دعوا در دادگاه فدرال طلب می کنند بدون اینکه نتیجه اقدام تاثیری در این مبلغ داشته باشد. کنپارس اما این امکان را با همکاری تیم وکلای خود دارد که با هزینه ای بسیار کمتر که بخشی از آن نیز در صورت موفقیت پرونده دریافت می شود در احقاق حق این دسته از متقاضیان سهیم باشد. در صورتی که خود را از دسته سوم می دانید و مایلید پرونده خود را در دادگاه فدرال مطرح کنید با ما تماس بگیرید.

 

    

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar