در برابر کاربرد ناعادلانه قدرت
07 فوریه 2013 - 2:40
بازدید 280
7

گفتگوی مریم جواهریان با شهروز محمودیان همان‌طور که پیشتر در همین وبسایت اعلام کرده بودیم، اولین پرونده قضایی علیه رفتار تبعیض‌آمیز بانک TD در برابر جامعه ایرانیان کانادا با شکایت آقای حسین پورشفیعی از ایرانیان سرشناس ساکن مونترال به جریان افتاد. براساس گفتگوی خانم مریم جواهریان، خبرنگار و گزارشگر پرنیان با آقای شهروز محمودیان، وکیل […]

ارسال توسط :
پ
پ

گفتگوی مریم جواهریان با شهروز محمودیان

همان‌طور که پیشتر در همین وبسایت اعلام کرده بودیم، اولین پرونده قضایی علیه رفتار تبعیض‌آمیز بانک TD در برابر جامعه ایرانیان کانادا با شکایت آقای حسین پورشفیعی از ایرانیان سرشناس ساکن مونترال به جریان افتاد. براساس گفتگوی خانم مریم جواهریان، خبرنگار و گزارشگر پرنیان با آقای شهروز محمودیان، وکیل آقای پورشفیعی که در اواخر ژانویه ۲۰۱۳ انجام شده و به زودی در وبسایت پرنیان و سپس نشریه پرنیان نیز انعکاس خواهد یافت، این بانک با آقای پورشفیعی همان رفتاری را داشته که با تعداد زیادی از ایرانیان ساکن شهرهایی چون تورنتو، مونترال، ونکوور و ده‌ها شهر دیگر؛ یعنی ارسال یک نامه بدون توضیحات روشن و دقیق و اعلام زمانی بسیار محدود (یک ماه برای حساب‌ها و ۶۰ روز برای home equity line of credit) برای انتقال همه حساب‌ها اعم از حساب‌های معمول بانکی، وام مسکن، خطوط اعتباری و نظایر اینها چه به صورت فردی و چه تجاری و امور مرتبط با بیزینس.

این درحالی است که آقای پورشفیعی صاحب صرافی و گروه مالی مانی‌وایز Moneywise Financial دارای سابقه‌ای بیش از ۴۰ سال فعالیت اقتصادی در مونترال است. نیازی به توضیح نیست که فعالیت‌های بانکی برای کسب‌وکاری از نوع فعالیت‌های آقای پورشفیعی تا چه اندازه حیاتی است و تعیین مدت زمان یک یا دوماهه برای چنین کسب‌وکاری تا چه میزان خارج از منطق و استدلال حتی برای کسانی‌که با الفبای امور مالی آشنایی ندارند می‌باشد تا چه برسد از سوی موسسه مالی که خود را یکی از مهم‌ترین و قابل‌اعتمادترین بنگاه‌های اقتصادی کانادا با عملکرد جهانی معرفی‌ می‌کند و از همگان انتظار دارد که برنامه‌های زندگی و کسب‌وکار خود را بر مبنای همین ادعا تنظیم کنند.

بنابر اظهارات آقای محمودیان، آقای پورشفیعی بر مبنای همین اعتماد کامل به سرویس‌های بانک TD، همه امور مالی خود را با این موسسه انجام داده و بر همین مبنا به گسترش بیزینس، استخدام نیروی کاری، برقراری ارتباط با مشتری‌ها و تامین امور زندگی اهتمام ورزیده درحالی‌که رفتار خارج از قاعده، بدون هرگونه توضیح و توجیه، بدون امکان بررسی و گفتگو و کاملا یک‌طرفه بانک TD عملا سبب وارد آمدن خسارت‌های سنگین به این حس اعتماد و هم‌چنین کسب‌وکار بر مبنای آن شده است. ایشان در گفتگو تاکید کرده‌اند که سوابق مالی آقای پورشفیعی کاملا روشن و پاک و بدون هرگونه خدشه‌ای از قبیل اتهام پول‌شویی و نظایر اینهاست و هیچ‌گونه سابقه منفی هم در زمینه پرداخت اقساط وام مسکن خود نداشته پس دلیلی برای این رفتار بانک وجود ندارد.

در پی تلاش‌های حقوقی انجام شده، تا زمان جلسه دادرسی، حساب‌های آقای پورشفیعی و خطوط اعتباری بازگشایی شده‌اند و امید می‌رود که در جلسه دادرسی در فوریه مسئله به نفع ایشان تمام شود.

در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون تماسی بین آقای محمودیان و بانک برقرار شده یا نه، اشاره می‌کنند که هر نوع تماسی تنها از طریق وکلای طرفین انجام شده است و بانک هیچ توضیح مشخصی درباره دلیل رفتارش بیان نداشته است مگر یک بار که وکیل بانک اشاره گذرایی به موضوع تحریم بانکی ایران از سوی کانادا کرده است.

آقای محمودیان در گفتگو اشاره می‌کند که اگرچه اقدام قانونی علیه TD برای بسیاری از ایرانیان به دلایل مختلف کار دشوار و پرهزینه‌ای است اما جامعه ایرانیان از اقدام انجام شده از سوی آقای پورشفیعی حمایت بسیار خوبی انجام داده و مشوق این حرکت بوده است. همچنین ایشان در پاسخ به پرسش پرنیان در مورد احتمال تقاضای سایر افرادی که از این موضوع آسیب دیده‌اند تاکید می‌کند که برای اینکه بتوان یک class action suit علیه اقدامات بانک گشود باید تعداد قابل توجهی از آسیب‌دیدگان برای پیوستن به آن اعلام آمادگی کرده باشند.

در پایان آقای محمودیان از همه اعضا کامیونیتی و رسانه‌های جامعه ایرانی می‌خواهد که با انتقال اخبار و اطلاعات در جهت آگاه‌سازی تک تک اعضا این جامعه اقدام شود چرا که هر چه تعداد افراد بیشتر و اعتراضات متمرکزتر و منسجم‌تر باشد تاثیر آن بر جامعه کانادایی بیشتر خواهد بود تا در آینده شاهد چنین رفتاری که در واقع نقض حقوق انسان‌ها از طریق مراجع صاحب قدرت است نباشیم و همگان بدانند چنین اعمال و رفتاری بدون هزینه نخواهد بود.

متن انگلیسی این گفتگو در صفحات انگلیسی نشریه پرنیان منعکس خواهد شد و متن کامل ترجمه گفتگو به فارسی را در چند روز آینده در وبسایت نشریه به آدرس www.parnianmagazine.com مطالعه نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar