دریاقت تاییدیه استان ساسکچوان برای چند تن از موکلین مشاغل نظامند
14 ژانویه 2019 - 23:20
بازدید 442
7

خوشبختانه در هفته ای که گذشت دپارتمان ساسکچوان کنپارس در حوزه مشاغل نظامند بار دیگر موفق به دریافت گواهی EIA-APEGS (نظام مهندسی ساسکچوان) بدون کسری EIT شد. یکی از موکلین ما در این پرونده دارای کارشناسی مهندسی عمران-عمران از دانشگاه علم و فرهنگ و کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست از دانشگاه تهران (نیمه حضوری) می […]

ارسال توسط :
پ
پ

خوشبختانه در هفته ای که گذشت دپارتمان ساسکچوان کنپارس در حوزه مشاغل نظامند بار دیگر موفق به دریافت گواهی EIA-APEGS (نظام مهندسی ساسکچوان) بدون کسری EIT شد.

یکی از موکلین ما در این پرونده دارای کارشناسی مهندسی عمران-عمران از دانشگاه علم و فرهنگ و کارشناسی ارشد مهندسی عمران-محیط زیست از دانشگاه تهران (نیمه حضوری) می باشد که ده سال سابقه کار در کد شغلی ٠٢١١ دارد.

یکی دیگر از موکلین ما دارای کاردانی مکانیک تاسیسات تهویه و تبرید،کارشناسی تاسیسات برودتی و حرارتی زیر گروه فنی و مهندسی mechanical eng-HVAC و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی از دانشگاه تهران می باشد که کد شغلی 0211 برای وی انتخاب شده بود. 

گفتنی است تیم مشاغل نظامند ساسکچوان کنپارس با تکمیل مطالعات خود بر روی کد شغلی ۴۲۱۲ اعلام می دارد که امکان پذیرش پرونده فارغ التحصیلان علوم اجتماعی که در زمینه مددکاری اجتماعی فعالیت داشته اند، وجود دارد و این دسته از افراد می توانند با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما را در سایت CanPars.com از خدمات مشاوره رایگان ما بهره مند شوند و یا با دفاتر ما در ایران برای دریافت مشاوره آنلاین تماس بگیرند.

برنامه انتخابی استان ساسکچوان دارای زیرشاخه های متخلفی است که مهم ترین آنها، برنامه مهاجرتی International Skilled Worker می پردازیم که خود دارای سه زیرشاخه است:

زیرشاخه اول کاربرد چندانی ندارد چرا که متقاضیان نیاز به پیشنهاد کار از سوی کارفرما Job Offer دارند. زیرشاخه های اصلی همان OID و EE هستند که این دو برنامه به صورت کلی تا حد زیادی به هم شبیه هستند ولی تفاوت هایی هم باهم دارند. به طور کلی، اساس هر دو برنامه داشتن سابقه کار در یکی مشاغل مورد نیاز این استان است و فقط زمانی می توانید در این برنامه ها شرکت کنید که شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز این استان موجود باشد و حداقل یک سال در ان کد شغلی سابقه کاری داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز استان ساسکچوان به دو گروه مشاغل نظام مند و مشاغل غیرنظامند دسته بندی می شوند که متقاضیان مشاغل نظامند بایستی از سوی استان تاییدیه دریافت کنند. از طرف دیگر، در سال 2018، استان ساسکچوان چندین بار فهرست مشاغل مورد نیاز خود را تغییر داد و اکثر مشاغل در به عنوان کد شغلی نظامند معرفی شدند که نیازمند تاییدیه های استانی هستند. 

همانند همه برنامه های استانی کانادا، اقدام به مهاجرت از طریق استان ساسکچوان یا Saskatchewan Immigration Nominee Program – SINP یک فرآیند دو مرحله ای است. این بدین معنی است که متقاضی ابتدا پرونده خود را به اداره مهاجرت ساسکچوان ارسال می کند و در صورت تایید اداره مهاجرت، به اصطلاح نامینیشن (Nomination) می گیرد و در ادامه برای دریافت ویزای ورود به کانادا و دریافت کارت اقامت دائم یا PR پرونده خود را جهت بررسی به وزارت مهاجرت فدرال کانادا یا IRCC می فرستد؛ و در صورت تایید و داشتن شرایط فدرال، IRCC برای متقاضی و اعضای خانواده اش ویزا صادر می کند.

نکته مهم درباره این برنامه: این برنامه بر اساس شغل متقاضی یا ناک NOC است و نه مدرک تحصیلی. به عبارتی این برنامه ناک-محور است. مدرک تحصیلی بصورت مستقیم شما را مجاز به شرکت در این برنامه نمی کند، اما به طور غیر مستقیم تاثیرگذار است. آنچه که اهمیت دارد، داشتن سابقه کار در مشاغل ناک یا NOC مورد نیاز استان ساسکچوان است. بار دیگر برای شفاف شدن موضوع، توضیح می دهیم که ناک با مدرک دانشگاهی متفاوت است و شما بر اساس ناک در برنامه مهاجرتی تشکیل پرونده می دهید و نه بر اساس مدرک دانشگاهی! حال این سوال پیش می آید که مدرک دانشگاهی چه تاثیری در این برنامه دارد؟ مدرک دانشگاهی از دو جهت در این برنامه تاثیر گذار است: الف) تأثیر اول اینکه در انتخاب ناک مورد نظر بر اساس سابقه شغلی تان، یکی از معیارهایی که شما را در انتخاب آن ناک دارای صلاحیت می کند، داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط است. برای شفاف تر شدن موضوع مثال زیر را به دقت بخوانید: درصورتی که ناک انتخابی شما مهندسی عمران است، یکی از الزامات این ناک، داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با زمینه عمران است و مثلا با داشتن مدرک دانشگاهی در تاریخ حتی با داشتن سابقه کار در حوزه عمران، نمی توانید برای کد ناک مهندسی عمران اقدام کنید. ب) تاثیر دوم این است که سطح مدرک تحصیلی مرتبط با ناک، دارای امتیاز است. مثلاً مدرک دکترای تخصصی و عمومی و کارشناسی ارشد دارای امتیاز 23، کارشناسی 20 امتیاز و فوق دیپلم 15 امتیاز است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar