دردسر فیس‌بوکی برای دانشجویان دندان‌پزشک کانادایی
11 ژانویه 2015 - 9:11
بازدید 253
9

تاکنون چندین بار درباره پیامدهای بی‌توجهی به مخاطراتی که شبکه‌های اجتماعی و در راس آنها فیس‌بوک می‌تواند برای آینده شغلی یا تحصیلی افراد به‌دنبال داشته باشد در این وبسایت توضیح داده‌ایم. در اینجا به یک نمونه از این وقایع که در هفته اول ژانویه 2015 در صدر اخبار کانادا قرار داشت اشاره شده است.   […]

ارسال توسط :
پ
پ

تاکنون چندین بار درباره پیامدهای بی‌توجهی به مخاطراتی که شبکه‌های اجتماعی و در راس آنها فیس‌بوک می‌تواند برای آینده شغلی یا تحصیلی افراد به‌دنبال داشته باشد در این وبسایت توضیح داده‌ایم. در اینجا به یک نمونه از این وقایع که در هفته اول ژانویه 2015 در صدر اخبار کانادا قرار داشت اشاره شده است.

 

تعلیق  13 تن از دانشجویان دندانپزشکی سال چهارم دانشگاه دالهوزی به دلیل رسوایی در فیسبوک

سیزده دانشجوی مذکر سال چهارم رشته دندانپزشکی دانشگاه دالهوزی به دلیل عضویت در یک گروه فیسبوکی مجادله‌برانگیز از فعالیت پزشکی و کلینیکی معلق شدند و برای رفع این تعلیق باید تا زمان اعلام نظر کمیته بررسی استاندارهای آکادمیک دندانپزشکی منتظر بمانند.  

گرچه دانشگاه دالهوزی این خبر را در اوایل ماه ژانویه و همزمان با آغاز به کار مجدد دانشگاه پس از تعطیلات سال نو اعلام نمود اما در واقع زمان آغاز تعلیق این دانشجویان به 22 ماه دسامبر سال 2014 بازمی‌گردد. به این ترتیب دانشجویان تعلیقی تا تاریخ 12 ژانویه و یا به احتمالی تا یک هفته پس از آن نیز از حق حضور در کلینیک محروم خواهند بود.

آقای ریچارد فلوریزون در توضیح علت تاخیر در اعلام این خبر گفت که دانشگاه می‌خواسته زمانی این خبر اعلام شود که همه این افراد به دانشگاه برگشته باشند و امکان استفاده از خدمات مشاوره‌ای را داشته باشند چون شنیدن این خبر می‌توانسته برای برخی از آنها بسیار ناخوشایند بوده و تبعاتی منفی در پی داشته باشد.

خیلی‌ها از برخوردی که دانشگاه با اعضای این صفحه فیس‌بوکی با نام Class of DDS 2015 Gentlemen داشته خوشحال نیستند. در این صفحه دانشجویان مذکر سال چهارم رشته دندانپزشکی کامنت‌های جنسی خشونت‌آمیزی در مورد همکلاسی‌های مونث‌اشان ابراز کرده و حتی در مورد داشتن رابطه جنسی مبتنی بر تنفر و نیز استفاده از مواد روان‌گردان به هنگام رابطه با این زنان نظرسنجی هم کرده بودند.

آقای فلوریزون و آقای تامس بارن، رئیس دانشکده دندانپزشکی،‌ در اعلامیه‌ای اظهار داشتند: «کمیته بررسی استاندارهای آکادمیک دندانپزشکی …این قدرت را دارند که در صورت احساس نیاز طرح‌های اصلاحی را به اجرا درآورند یا به اخراج از دانشگاه حکم کنند. این کمیته شرایط یک یک این افراد را به دقت بررسی خواهد نمود تا از واجد صلاحیت بودن آنان برای فارغ‌التحصیلی و برخورداری از شرایط حرفه‌ای این رشته تحصیلی اطمینان حاصل نماید. هیچ دانشجویی فارغ‌التحصیل شناخته نخواهد شد مگر آن‌که شرایط لازم را داشته و کمیته در این مورد بررسی‌های لازم را انجام داده باشد.»

به گفته آقای بارون این اتفاق باعث حیرت فراوان اعضای هیئت علمی دانشگاه شده است. کارشناسان آموزشی معتقدند که باید برای اطلاع‌رسانی به دانشجویان و آگاه‌سازی آنها از رفتارهای جنسی غیرقانونی و برخلاف استانداردهای دانشگاهی فعالیت بیشتری انجام شود.

 برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar