دانشگاه یورک در یک نگاه
20 نوامبر 2011 - 21:16
بازدید 435
7

تعداد دانشجویان دوره لیسانس: بیش از ۳۹ هزار دانشجوی تمام‌وقت و حدود ۷ هزار و ۲۰۰ دانشجوی نیمه‌وقت در هر دو مجموعه. فوق لیسانس: حدود ۳ هزار و ۹۰۰ دانشجوی تمام‌وقت و ۲ هزار دانشجوی نیمه‌وقت در هر دو مجموعه. رشته‌ها در این کالج بیش از ۱۰۰  دوره لیسانس یا کارشناسی وجود دارد. رشته‌های پرطرفدار: […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعداد دانشجویان

دوره لیسانس: بیش از ۳۹ هزار دانشجوی تمام‌وقت و حدود ۷ هزار و ۲۰۰ دانشجوی نیمه‌وقت در هر دو مجموعه.

فوق لیسانس: حدود ۳ هزار و ۹۰۰ دانشجوی تمام‌وقت و ۲ هزار دانشجوی نیمه‌وقت در هر دو مجموعه.

رشته‌ها

در این کالج بیش از ۱۰۰  دوره لیسانس یا کارشناسی وجود دارد.

رشته‌های پرطرفدار: رشته‌های بیزینس، روان‌شناسی، هنرهای زیبا، جامعه‌شناسی.

شهریه

شهریه‌ها از سالی ۶ هزار و ۱۵۲ دلار شروع می‌شود. شهریه دانشجویان بین‌المللی هم  از سالی ۱۶ هزار و ۹۶۸ دلار آغاز می‌شود.

تاریخچه

این دانشگاه به نوعی یکی از شعب دانشگاه تورنتو یا U of T بوده است. رابطه این دو نهاد در سال ۱۹۶۵ کاملا از هم گسسته و منفک شد و سپس بخش یورک به مجموعه بزرگ و ۱۸۵ هکتاری کیل انتقال پیدا کرد.

فارغ‌التحصیلان مطرح

سندی رینالدو، مجری بخش خبر بین‌الملل تلویزیون CTV

ژیان قمیشی، مجری رادیو CBC (قبلا به عنوان چهره‌های موفق ایرانی- کانادایی در سایت parscanada.com معرفی شده است)

جیم فلاهرتی، وزیر دارایی کانادا

ریچل مک‌آدامز، بازیگر سینما

خوب، بد، زشت

خوب

دانشجویان این دانشگاه مدام در حال تعریف کردن از استادان خوب خود و شیوه کاربردی و عملی آموزش دروس در اغلب رشته‌های درسی هستند. دانشجویان بین‌المللی آن هم می‌گویند که به دلیل حضور دانشجویان از گروه‌های مختلف قومی، در اینجا اصلا احساس غربت نمی‌کنند. آنها کتابخانه‌های هفت‌گانه دانشگاه یورک را هم یکی از بهترین مکان‌ها برای مطالعه دروس خود می‌دانند.

بد

رفت و آمد طولانی گاهی خیلی زندگی را دشوار می‌کند. بعد از آن هم نوبت به جستجویی سخت برای یافتن جای پارک می‌رسد. یک دانشجوی ۲۴ ساله رشته روان‌شناسی می‌گوید که تقریبا بعد از ساعت ۱۱ صبح پیدا کردن جای پارک برای ماشین غیرممکن است و تازه اگر هم جا باشد قیمت آن خیلی زیاد است.  

زشت

متاسفانه تعداد خشونت‌هایی که در این منطقه معروف به Village  اتفاق افتاده زیاد بوده است. ایپریل سال گذشته یک دانشجوی ۲۳ ساله چینی در این محل کشته شد و در ماه جولای هم دو دانشجوی دیگر در خوابگاه مورد آزار قرار گرفتند. در گذشته هم حملاتی به دانشجویان اتفاق افتاده است. 

محل اقامت

دانشجویان می‌توانند در یکی از هشت اقامتگاه واقع در مجموعه کیل یا یکی از ۲ اقامتگاه واقع در مجموعه گلندن اقامت کنند. در مجموع در این ۱۰ اقامتگاه برای پذیرایی از بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو فضا هست. همه این ساختمان‌ها از نظر خدمات‌دهی به هم پیوسته بوده و به سبک سنتی خوابگاهی دارای تک‌اتاق یا دواتاقی‌های مبله هستند. در بعضی از این ساختمان‌ها طبقات مختص خانم‌ها یا آقایان هم وجود دارد. یک دانشجوی سال سومی رشته علوم سیاسی معتقد است که زندگی در خوابگاه بهترین فرصت برای دوست‌یابی است. او می‌گوید: «سال اول حضورم در دانشگاه یورک که در خوابگاه بودم، بهترین سال تحصیلم بود.»

در مجموعه کیل تعدادی اتاق مجزا به سبک سوئیت هم وجود دارد. در این سوئیت‌ها دانشجویان می‌توانند زندگی مشابه زندگی آپارتمانی داشته باشند یعنی اتاق خواب مخصوص خود با آشپزخانه و حمام و توالت مشترک.    

آنچه به احتمال زیاد درباره دانشگاه یورک نمی‌دانید

می‌دانستید که از دانشگاه یورک تکنولوژی به کره مریخ هم رسیده! کار طراحی و ساخت ابزار معروف فضایی NASA Phoenix Mars Lander را دانشمندان و متخصصانی از دانشگاه یورک انجام دادند که توانست در ماه می سال ۲۰۰۸ بر سطح مریخ فرود بیاید. این ابزار توانست اطلاعاتی حیاتی در مورد سطح مریخ جمع‌آوری و به زمین مخابره کند. 

ارتباط با دانشگاه

نشانی:

Keele campus:

۴۷۰۰ Keele St., Toronto, ON, M۳J ۱P۳

تلفن: ۴۱۶-۷۳۶-۲۱۰۰

Glendon campus:

۲۲۷۵ Bayview Ave., Toronto, ON, M۴N ۳M۶

تلفن: ۴۱۶-۴۸۷-۶۷۱۰

وبسایت: www.yorku.ca

 راهنمای رشته: www.futurestudents.yorku.ca

تورهای دانشکده: www.futurestudents.yorku.ca/tour

مسیر رسیدن به کالج

ساختمان کیل Keele: اتوبوس‌های TTC از ایستگاه‌های داونزویو، فینچ، جین، کیل و شپرد به مقصد این مجموعه ساختمانی از  دانشگاه یورک حرکت می‌کنند. اتوبوس Go هم در دانشگاه یورک ایستگاه دارد و از آنجا هم اتوبوس‌های شاتل رایگان تا ایستگاه قطارهای  GO در تردد هستند. علاوه بر این اتوبوس‌های VIVA، مخصوص منطقه یورک، هم در نزدیکی این مجموعه ساختمانی یورک ایستگاه دارند.

ساختمان گلندن Glendon: از متروی لارنس سوار اتوبوس‌های خط ۱۲۴ بیمارستان سانی‌بروک شوید. بین دو ساختمان کیل و گلندن هم اتوبوس‌های شاتل مدام در حال رفت ‌و آمد هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar