دارندگان «COPR» در دوران کرونا چگونه به کانادا خواهند آمد؟
28 ژوئن 2021 - 12:40
بازدید 256
7

قوانین موردنیاز سفر برای افراد با مدارک معتبر بوده، و مسافران دارای «COPR» منقضی شده نباید اقدام به سفر به کانادا کنند مرزهای کانادا پس از 15 ماه، برای دارندگان «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) بازگشایی شده است. این افراد اکنون می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. بدیهی است که آنها نیز مانند سایر مسافران، ملزم به […]

ارسال توسط :
پ
پ

قوانین موردنیاز سفر برای افراد با مدارک معتبر بوده، و مسافران دارای «COPR» منقضی شده نباید اقدام به سفر به کانادا کنند

مرزهای کانادا پس از 15 ماه، برای دارندگان «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) بازگشایی شده است. این افراد اکنون می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند. بدیهی است که آنها نیز مانند سایر مسافران، ملزم به پیروی از قوانین کووید19 کانادا هستند.

وزیر مهاجرت کانادا، آقای «مارکو مندیچینو»، در روز 21 ژوئن 2021، خبر بازگشایی مرز کانادا را برای مقیمان دائم اعلام کرد. پیش از آن، افرادی که «COPR» خود را پس از 18 مارس 2020 دریافت کرده بودند، از محدودیت سفر معاف نبودند. در نتیجه، با وجود تکمیل پرونده مهاجرت و پذیرش نهایی به عنوان مقیم دائم جدید، آنها نمی‌توانستند به کانادا سفر کنند.

به گفته مقامات کانادایی، حدود 23.000 دارنده «COPR» در خارج از کانادا وجود دارد. افرادی که مدارک آنها هنوز معتبر است، اکنون از محدودیت‌های سفر معاف هستند. به علاوه، مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند، ممکن است از قرنطینه اجباری معاف شوند.

با این حال، تصمیم نهایی در مورد ورود مسافران به کانادا به عهده افسران مرزی است.

 

اقدامات موردنیاز سفر به کانادا در دوران کرونا

کلیه مسافران 5 سال به بالا باید طی 72 ساعت قبل از سفر به کانادا و در بدو ورود به مرز، تست کرونا را انجام دهند. آنها همچنین باید قبل از ورود به کانادا، اطلاعات مربوط به وضعیت کووید19 خود را در اپلیکیشن «ArriveCAN» یا در وبسایت «Canada.ca/ArriveCAN» ثبت کنند.

همه مسافران (حتی اگر کاملا واکسینه شده باشند) باید برنامه قرنطینه مناسبی داشته باشند؛ این برنامه شامل مکانی مناسب برای قرنطینه 14 روزه و چگونگی دسترسی به اقلام ضروری و مراقبت‌های پزشکی است.

اقدامات موردنیاز برای مسافران هوایی و زمینی متفاوت خواهد بود؛ تفاوت عمده این است که مسافران هوایی باید منتظر نتیجه تست کووید19 خود در یک هتل موردتأیید دولت باشند.

از روز 5 جولای 2021، ساعت 23:59 به وقت کانادا (20:29 به وقت ایران)، مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند، ملزم به انجام تست کرونا در روز هشتم قرنطینه خود نخواهند بود. افرادی که از طریق هوایی به کانادا می‌آیند، همچنین از اقامت 3 روزه در هتل‌های موردتأیید دولت معاف هستند.

افرادی که بین 14 الی 90 روز قبل از ورود به کانادا دارای نتیجه مثبت کرونا بوده اند، با ارائه نتیجه منفی، دیگر ملزم به تست مجدد در بدو ورود به کانادا نخواهند بود. این افراد در واقع از اقامت 3 روزه در هتل موردتأیید دولت نیز معاف خواهند شد.

در حال حاضر، کانادا چهار واکسن را تأیید کرده است:

  • Astra Zeneca
  • Johnson and Johnson
  • Pfizer
  • Moderna

 

کودکانی که واجد واکسیناسیون نیستند، همچنان باید قرنطینه 14 روزه و تست کرونا در روز هشتم قرنطینه را انجام دهند، حتی اگر والدینشان از این الزامات معاف شوند.

«IRCC» توصیه می‌کند که در صورت امکان، همه اعضای خانواده‌ای که در پرونده اقامت دائم لحاظ شده اند، همزمان به کانادا سفر کنند.

 

دارندگان «COPR» منقضی شده

اداره مهاجرت تنها مدارک معتبر را می‌پذیرد، و هنور دستورالعمل قطعی در مورد دارندگان «COPR» منقضی شده ارائه نکرده است. اطلاعات بیشتر به زودی از طریق وبسایت «پارس کانادا» اعلام خواهد شد.

افرادی که «COPR» آنها منقضی شده است، نباید قبل از دریافت «COPR» جدید، پرواز خود را رزرو کرده یا اقدام به سفر به کانادا کنند. آنها همچنین نباید در خصوص پردازش درخواست مدرک جدید، با اداره مهاجرت تماس بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar