خرید خانه در کانادا برای تازه‌واردان آسان‌تر شد
11 آوریل 2023 - 4:25
بازدید 367
4

دولت کانادا خرید خانه را برای تازه واردان و همچنین کانادایی‌ها آسان تر می‌کند هفته گذشته، دولت کانادا خبر از کاهش برخی از محدودیت‌های قانونی داد، محدودیت‌هایی که خرید ملک مسکونی را برای غیرکانادایی‌ها دشوار می‌کرد. همچنین، از اول آوریل 2023، موسسات مالی می‌توانند حساب‌های پس انداز خانه اولی بدون مالیات را ارائه دهند.  محدودیت‌ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا خرید خانه را برای تازه واردان و همچنین کانادایی‌ها آسان تر می‌کند

هفته گذشته، دولت کانادا خبر از کاهش برخی از محدودیت‌های قانونی داد، محدودیت‌هایی که خرید ملک مسکونی را برای غیرکانادایی‌ها دشوار می‌کرد. همچنین، از اول آوریل 2023، موسسات مالی می‌توانند حساب‌های پس انداز خانه اولی بدون مالیات را ارائه دهند. 

محدودیت‌ها برای خریداران خانه غیر کانادایی کاهش یافت

تنها چند ماه پس از معرفی قانون جدیدی که غیرکانادایی ها را از خرید ملک مسکونی منع می‌کند، دولت این قانون را اصلاح کرده و محدودیت‌های اجازه کار را برای خریداران خانه در کانادا کاهش داده است. 

در 27 مارچ، شرکت وام و مسکن کانادا (CMCH) اعلام کرد که قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیرکانادایی اصلاح شده است. بر اساس قانون اصلاحی افراد غیر کانادایی که دارای اجازه کار هستند، اکنون می‌توانند در صورت داشتن معیارهای خاص، زمین مسکونی و تجاری با کاربری مختلط را نیز خریداری کنند. اصلاحات بلافاصله از روز اعلام اجرایی شد. 

به اعلام شرکت وام و مسکن کانادا، دارندگان اجازه کار اگر در زمان خرید خانه 183 روز یا بیشتر از اعتبار اجاز ه کارشان باقی مانده باشد اکنون واجد شرایط هستند. همچنین، آنها نباید بیش از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری کنند. 

این قانون، املاک مسکونی را به عنوان خانه‌های مستقل یا ساختمان‌های مشابه، خانه‌های نیمه مستقل، خانه‌ی ردیفی، واحدهای مالکیت مشترک و سایر اماکن مشابه تعریف کرده است. 

علاوه بر این، اصلاحیه‌ای در این ماده اعمال شده است که در مورد زمین‌های خالی اعمال می شود. زمین‌های خالی منطقه‌بندی شده برای کاربری مسکونی و مختلط اکنون می‌توانند توسط افراد غیر کانادایی خریداری شده و برای هر منظوری از جمله توسعه مسکونی توسط خریدار استفاده شود. 

ارائه مدارک پرونده مالیاتی دیگر لازم نیست. 

مقررات فعلی در مورد پرونده‌های مالیاتی و سابقه کار قبلی در کانادا در حال لغو شدن است. 

در قانون اصلی، هنوز از نظر فنی برای ساکنان موقت امکان خرید خانه در کانادا وجود داشت، اما چندین شرط برای دارندگان اجازه کار و تحصیل لازم بود. به طور عمده، هر کسی که در کانادا دارای اجازه کار است باید:

  • در صورتی که کار به صورت تمام وقت تعریف شده باشد، در چهار سال قبل از سال خرید خانه، حداقل به مدت سه سال در کانادا کار کرده باشد. 
  • تمام اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد مورد نیاز طبق قانون مالیات بر درآمد را برای حداقل سه سال از چهار سال مالیاتی قبل از سالی که خرید انجام شده را ارائه کرده باشد. 
  • اولین خانه‌ای باشد که خریداری می‌شود. 

حساب پس انداز برای خانه اولی‌ها

در بودجه 2023 راه اندازی رسمی حساب جدید پس انداز بدون مالیات (FHSA) برای خانه اولی‌ها اعلام شد. این موضوع ابتدا در بودجه 2022 دولت فدرال پیشنهاد شد، اکنون از 1 آوریل 2023، موسسات مالی می‌توانند این طرح را به کانادایی‌ها ارائه دهند. 

هدف این حساب پس انداز این است که به خانه اولی‌های کانادا فرصتی داده شود تا بتوانند 40 هزار دلار به صورت معاف از مالیات پس انداز کنند. حداکثر کمک سالانه به حساب 8 هزار دلار در سال است. مشارکت در این طرح مشمول کسر مالیات و برداشت برای خرید خانه اول بدون مالیات خواهد بود، مانند یک حساب پس انداز بدون مالیات.

حساب پس انداز برای خانه اولی‌ها بخشی از برنامه دولت کانادا برای مقرون به صرفه کردن خرید مسکن است، زیرا به کانادایی‌ها کمک می‌کند برای پیش پرداخت  خرید خانه اول خود پس انداز کنند. دولت تخمین می زند که در پنج سال آینده حساب پس انداز جدید به میزان 725 میلیون دلار از خانه اولی‌ها حمایت کند.. 

برای واجد شرایط بودن برای باز کردن حساب  FHSA، افراد باید: 

  • مقیم کانادا باشند،
  • حداقل 18 سال داشته باشند،
  • خانه اولی باشند.

قیمت مسکن در کانادا

داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA)  نشان می‌دهد که میانگین قیمت واقعی مسکن ملی (بدون تعدیل فصلی)  در فوریه 2023 حدود 662 هزار و 437 دلار  بوده که 18.9 درصد نسبت به رکورد  فوریه 2022 کاهش یافته است. 

آمارهای منتشر شده در مارچ 2023 نشان می‌دهد که فروش مسکن ملی 2.3 درصد نسبت به ماه فوریه افزایش داشته است، حتی با وجود اینکه تعداد املاک ثبت شده جدید در مدت مشابه تقریباً 8 درصد کاهش یافته است. 

پیش‌بینی می‌شود متوسط قیمت مسکن در سال 2023 به طور سالانه 5.9 درصد کاهش یابد.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar