18 آوریل 2023 - 7:49
بازدید 360
5
خدامات اسکان کانادا برای تازه‌واردان دائم و موقت در دسترس است
ارسال توسط :
پ
پ

خدامات اسکان کانادا برای تازه‌واردان دائم و موقت در دسترس است

امسال کانادا قصد دارد 465 هزار مهاجر پذیرش کند، جمعیتی که برای اقتصاد و جمعیت دومین کشور بزرگ جهان بسیار مهم است.

کانادا یک سیستم کارآمد برای مهاجرت و ادغام تازه‌واردان ایجاد کرده است تا نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه آنان را برآورده کند. 

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت این کشور برای جذب مهاجران، خدمات اسکان آن برای تازه واردان بوده است. این خدمات رایگان در سطح شهری، استانی و فدرال مدیریت می‌شوند و همه موارد را پوشش می‌دهند. نیازسنجی، اطلاعات و خدمات محوری، آموزش زبان، کمک به کار و خدمات ارتباط با جامعه؛ همه برای اطمینان از این است که تازه واردان زندگی بهتری در کانادا داشته باشند و در عین حال به توانایی آنها برای مشارکت از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند. 

توجه داشته باشید که از آنجایی که کبک برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا می‌کند، خدمات اسکان برای مهاجران جدید استان نیز به طور جداگانه انجام می‌شود. علاوه بر این، دولت کانادا یک برنامه جداگانه برای پناهندگان به نام برنامه کمک به اسکان مجدد (RAP) اجرا می‌کند. 

خدمات اسکان در کانادا فقط برای ساکنان دائمی، افراد محافظت شده و برخی از ساکنان موقت کانادا در دسترس است.

 مقیمان دائم جدید در کانادا واجد شرایط چه خدماتی هستند؟

‌تمام خدمات اسکان را می‌توان به طور کلی به موارد زیر تقسیم کرد:

  • کمک به زندگی روزمره؛
  • کمک به یافتن شغل؛
  • کمک به آمادگی برای آزمون شهروندی؛
  • پیدا کردن مربی به عنوان یک تازه‌وارد / تبدیل شدن به مربی برای تازه‌واردان؛
  • ارزیابی زبان و آموزش عمومی زبان؛
  • آموزش زبان تخصصی برای شغل؛
  • خدمات ویژه برای: پناهندگان، زنان، سالمندان، جوانان و افراد ال جی تی بی
  • سایر خدمات. 

چگونه می‌توانم به عنوان یک تازه‌وارد به خدمات اسکان دسترسی داشته باشم؟

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) این خدمات را در یک ابزار مفید گردآوری کرده است، در این ابزار قابلیت جستجوی فیلتر شده بر اساس کد پستی محل زندگی فرد جهت یافتن نزدیکترین مراکز خدمات وجود دارد. این ابزار همچنین برنامه‌های اسکان ویژه برای زنان، سالمندان، جوانان و افراد ال جی بی تی  را پوشش می‌دهد. 

علاوه بر این، وب‌سایت‌های تحت حمایت اداره مهاجرت، مانند Compass to Connect نیز فهرست‌ خدمات اسکان را ارائه می‌کنند و همچنین اطلاعیه‌هایی را در مورد رویدادها و کارگاه‌های آتی برای تازه‌واردان ارائه می‌دهند. 

اگر مطمئن نیستید که چه خدماتی شامل شما می‌شود و یا اینکه به چه خدماتی نیاز دارید به قسمت مشاوره در بخش خدمات اسکان مراجعه کنید. 

تازه‌واردان همچنین می‌توانند مستقیماً با ارائه دهندگان خدمات شهری یا استانی خود تماس بگیرند تا در مورد خدمات موجود جویا شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، جستجوی ساده خدمات در استان یا محله خود است. 

چقدر این خدمات برای تازه‌واردان موثر است؟

دولت کانادا سالانه حدود 2 میلیارد دلار کانادا برای خدمات اسکان هزینه می‌کند. هر ساله، خدمات اسکان سرمایه‌گذاری عظیمی برای دولت فدرال است، اما کارایی واقعی آن چیست؟

در سال 2021 اداره مهاجرت اولین مطالعه را در مورد نتایج مربوط به خدمات مهاجران از طریق برنامه‌های اسکان انجام داد. این مطالعه نشان می‌داد که: 

  • در میان کسانی که به خدمات اسکان ارجاع داده شده بودند، 85 درصد گزارش کردند که می‌توانند بدون مشکل به خدمات دسترسی پیدا کنند.
  • اکثر افراد تازه‌وارد (95 درصد) که خدمات اسکان دریافت کردند، اعلام کردند که برایشان مفید بوده است. 
  • از نظر آموزش زبان، به طور متوسط 89.5 درصد از تازه‌واردان پیشرفت‌هایی را در مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی گزارش کردند. 
  • 78 درصد از کسانی که خدمات مربوط به اشتغال را دریافت کرده بودند، گزارش دادند که خدمات اسکان موجب می‌شود که آنها دانش، مهارت و ارتباطاتی کسب کنند که به آماده‌سازیشان برای ورود به بازار کار کانادا کمک می‌کند.  
  • 61 درصد از تازه‌واردانی که از خدمات اسکان ارتباطات اجتماعی استفاده می‌کردند، نظرشان این بود که این خدمات به آنها کمک کرده است تا با افرادی آشنا شوند که اکنون  از دوستان نزدیکشان هستند. علاوه بر این، 92 درصد از تازه‌واردان موافق بودند که جامعه آنها از تازه‌واردان استقبال می‌کند، 90 درصد احساس تعلق خاطر شدیدی به کانادا پیدا کرده بودند. 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar