خبر فوری: حذف پرونده‌های نیروی متخصص فدرال قبل از ۲۰۰۸ قطعی شد
30 مارس 2012 - 0:40
بازدید 307
7

مجید بسطامی  با اعلام لایحه جنجالی بودجه در بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۹ مارچ ۲۰۱۲، نکته‌ای که قبلا در مورد احتمال حذف پرونده‌های نیروی متخصص فدرال قبل از ۲۰۰۸ بیان شده بود تایید شد. لایحه مفصل بودجه سال ۲۰۱۲ که در واقع، بیان کننده مسیر سیاست‌های اصلی دولت محافظه‌کار در ۴ سال آینده است […]

ارسال توسط :
پ
پ

مجید بسطامی

 با اعلام لایحه جنجالی بودجه در بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ۲۹ مارچ ۲۰۱۲، نکته‌ای که قبلا در مورد احتمال حذف پرونده‌های نیروی متخصص فدرال قبل از ۲۰۰۸ بیان شده بود تایید شد.

لایحه مفصل بودجه سال ۲۰۱۲ که در واقع، بیان کننده مسیر سیاست‌های اصلی دولت محافظه‌کار در ۴ سال آینده است و وزیر دارایی دولت فدرال امروز به مجلس ارائه کرد نشان می‌دهد که دولت، ۱۳۰ میلیون دلار برای بازپرداخت هزینه‌ای که افراد برای گشایش پرونده مهاجرتی خود پرداخته بودند در نظر گرفته است. به عبارت دیگر، این پرونده‌ها بدون بررسی نهایی، حذف و رقم مربوطه مسترد می‌گردد تا انباشت عظیم پرونده‌ها که وزیر مهاجرت نتوانسته در ۵ سال گذشته آنها را به شکل مناسبی کاهش دهد، از بین برود.

بر اساس اخبار اولیه، سایر پرونده‌های انباشتی و از جمله پرونده‌های فهرست سری اول مشاغل فدرال موسوم به ۳۸رشته‌ای‌ها مشمول این بازپرداخت نمی‌شوند اما به نظر می‌رسد تصمیم در مورد جستجو در میان این دسته از پرونده‌ها برای یافتن موارد مناسب با برنامه‌های استانی جدی‌ست.

هنوز مشخص نیست که این حذف برای همه پرونده‌های قبل از ۲۰۰۸ است و یا تعدادی را مستثنی می‌کند اما چون در برخی اخبار اعلام شده که برخی از این افراد می‌توانند بر اساس مقررات جدید دوباره تقاضا دهند، احتمالا شامل همه موارد می‌شود.

همچنین مشخص نشده که ایا این حذف یکجا و به سرعت انجام می‌شود و یا تدریجا و در خلال سال‌های آتی خواهد بود. از آنجا که هنوز جزییات بودجه به روشنی مشخص نشده و تمرکز رسانه‌ها روی مواردی‌ست که برای شهروندان کانادایی اهمیت بیشتری دارد بیش از این نمی‌توان اطلاع‌رسانی دقیق و موثقی انجام داد اما به محض روشن‌تر شد سایر موارد خصوصا تاثیر بودجه بر روی سایر برنامه‌های مهاجرتی از جمله کارآفرینی و سرمایه‌گذاری، توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

به نظر می‌رسد اداره مهاجرت به زودی ارسال نامه برای این گروه از پرونده‌ها مبنی بر تصمیم فوق و بازپرداخت رقم مربوطه را آغاز خواهد کرد.

یک خبر تکمیلی درباره باقیماندن ۲۰ هزار پرونده این گروه را در همین وبسایت در این صفحه بخوانید.

برای مطالعه اصل خبر اینجا را ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar