حملات جدید دافی به هارپر شدیدتر شد
30 اکتبر 2013 - 0:22
بازدید 303
6

سخنان جدید روز دوشنبه ۲۸ اکتبر مایک دافی فشار را بر استفن هارپر بیشتر خواهد کرد. اگرچه جزییات وقایع سیاسی و اجتماعی کانادا شاید چندان برای مخاطبان این سایت جذابیت نداشته باشد اما آنچه تحت عنوان «رسوایی سنا» از ان یاد می‌شود و ما در اینجا، اینجا و اینجا به تفصیل به جزییات و اخبار […]

ارسال توسط :
پ
پ

سخنان جدید روز دوشنبه ۲۸ اکتبر مایک دافی فشار را بر استفن هارپر بیشتر خواهد کرد.

اگرچه جزییات وقایع سیاسی و اجتماعی کانادا شاید چندان برای مخاطبان این سایت جذابیت نداشته باشد اما آنچه تحت عنوان «رسوایی سنا» از ان یاد می‌شود و ما در اینجا، اینجا و اینجا به تفصیل به جزییات و اخبار جدید مرتبط با موضوع پرداخته‌ایم احتمالا برای بسیاری از آنها که در خارج از کانادا هم زندگی می‌کنند جذاب است چون نتیجه این اتفاقات می‌تواند سبب تغییرات عظیم در دولتی شود که یکی از ویژگی‌های بارزش اتلاف عمر و انگیزه متقاضیان مهاجرت و زیرپاگذاشتن حقوق ایرانیان چه در کانادا و چه در ایران بوده است. قطعا در این امر نقش شخص نخست وزیر، استفن هارپر از همه بیشتر بوده و اینکه حالا به احتمال زیاد، خود او اسیر روش و شیوه نادرست حکومت‌داری خویش خواهد شد می‌تواند برای همه سیاست‌مداران آموزنده باشد.

مایک دافی در هفته‌ای که قرار است سنا در مورد تعلیق عضویت سه تن از اعضا (پیشتر) محافظه‌کار خود تصمیم بگیرد به حملات خود ادامه داد و جزییات بیشتری را فاش ساخت. وی اشاره کرد که نایجل رایت، دست راست و مسئول دفتر پیشین هارپر نه یک چک بلکه دو چک در وجه وی پرداخته است. اولی همان چک ۹۰ هزار دلاری مشهور برای بازپرداخت هزینه‌های تعمیر خانه‌اش که اعلام آنها به سنا برای دریافت وجه، غیرقانونی تشخیص داده شده بوده و دومی چکی به مبلغ ۱۳ هزار دلار برای پرداخت هزینه‌های قانونی موضوع به وکیل دافی. همین موضوع پای یک فرد دیگر را به ماجرا کشیده است؛ وکیل ارشد حزب محافظه‌کار کانادا که انتقال پول چک دوم از طریق وی انجام شده است. تاکنون علاوه بر نایجل رایت و دافی پای حداقل ۵ نفر دیگر از اعضا سنا، دفتر نخست وزیر و وکلای حزب محافظه‌کار به ماجرا کشیده شده است. البته دافی در سخنرانی هفته گذشته اسامی تعداد قابل توجهی از اعضا ارشد حزب محافظه‌کار در مجلس سنا به عنوان آگاهان از موضوع را بیان کرد که هنوز ادعاهای وی ثابت نشده اما از هم‌اکنون صحبت از درگیر بودن حداقل ۱۳ نفر از چهره‌های مهم حزب در این ماجرا مطرح است. دافی در توصیف این وضعیت، از دستور هارپر برای صدور این چک دوم سخن به میان آورد اما مشخص نیست که ایا به یک نکته کلی اشاره دارد یا می‌خواهد رسما نخست وزیر را متهم به آگاهی از جزییات پرداخت کند آن هم در حالی‌که هارپر از روز نخست آگاهی خود از صدور چنین چکی (یا در واقع چک‌هایی) را منکر شده است. البته او در روزهای اول ادعا می‌کرد که این کار صرفا توسط خود نایجل رایت انجام شده و هیچ‌کس در دفتر وی از آن اطلاع نداشته درحالی‌که بعدا رایت در اعترافاتش در برابر RCMP از ۴ نفر دیگر نام برد تا مشخص شود ماجرا گسترده‌تر از ادعاهای هارپر است.

اما نکته مهم دیگری که امروز دافی مطرح کرد این بود که دفتر نخست وزیر نه تنها به وی چکی از محل حساب‌های حامیان مالی حزب پرداخت کرده بلکه به وی توصیه‌هایی هم داشته که چطور می‌تواند با ظاهر سازی و ادعای دروغ، از بیان محل واقعی پرداخت پول سر باز بزند و آن را صرفا وامی از سوی بانک اعلام کند. همه اینها از سوی سیستمی انجام شده که با شعار پاکی و مبارزه با فساد دولتی بر سر کار آمد و همین الان هم ادعا می‌کند که سه تن از اعضا متمرد پیشین خود را با همین شعارها تعلیق خواهد کرد.

البته در آخر هفته گذشته وقتی در اثر سخنان دافی و دو عضو دیگر سنا، فشار افکار عمومی به سمت هارپر بازگشت (که بر اساس آخرین نظرسنجی، مخاطبان الان او را مقصراصلی می‌دانند) اعضا محافظه‌کار سنا اعلام کردند که حاضرند در مورد تعلیق دو عضو (منهای دافی) تجدید نظر کنند. بعید است که با حملات جدید دافی، نرمشی نسبت به وی نشان داده شود و البته بعید هم هست که او سکوت کند. به نظر می‌رسد او سخنان زیادی برای بیان دارد تا افکار عمومی کانادا و شخص نخست وزیر را بیشتر از اینها شوکه کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar