حضور کارمندان اداره مهاجرت در جلوی دوربین به عنوان شهروندان جدید
02 فوریه 2012 - 15:29
بازدید 283
8

برای اصحاب رسانه در کانادا تردیدی باقی نمانده که وزیر و وزارت مهاجرات بیش از هر نهاد دولتی دیگر به تبلیغات و شوآف اهمیت می‌دهند به گونه‌ای که گاهی کیفیت فعالیت‌ها و خدمات عرضه شده فراموش می‌شود اما کمتر کسی فکر می‌کرد که استاندارد فعالیت‌های تبلیغاتی تا حدی پایین بیاید که به آبروریزی ختم شود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای اصحاب رسانه در کانادا تردیدی باقی نمانده که وزیر و وزارت مهاجرات بیش از هر نهاد دولتی دیگر به تبلیغات و شوآف اهمیت می‌دهند به گونه‌ای که گاهی کیفیت فعالیت‌ها و خدمات عرضه شده فراموش می‌شود اما کمتر کسی فکر می‌کرد که استاندارد فعالیت‌های تبلیغاتی تا حدی پایین بیاید که به آبروریزی ختم شود.

در ماجرایی که امروز دوم فوریه تعدادی از رسانه‌ها از جمله روزنامه تورنتواستار آن را پوشش دادند مشخص شده است که برنامه تبلیغاتی مربوط به دریافت تابعیت کانادایی که اواخر اکتبر از شبکه خبری سان Sun News پوشش داده شده بوده به آن صورتی که مطرح شده صحت نداشته است.

بنابر مستندات موجود، اداره مهاجرت از این شبکه خبری خواسته بوده تا برنامه کسب تابعیت را پوشش دهد اما این شبکه درخواست کرده که به دلیل محدودیت‌ها این کار به صورت سمبلیک انجام شود یعنی ده نفر از کسانی که در آن روز شهروند شده‌اند در استودیوی شبکه در برابر یک قاضی حاضر شوند و این مراسم تکرار شود. مشکل اینجاست که بنابر ادعای شبکه و اداره مهاجرت آنها نتوانسته‌اند به این تعداد یعنی ده نفر، برای این مراسم نمایشی گزینه واقعی پیدا کنند. گویا اکثر افراد به دلیل درگیری‌های شغلی یا خانوادگی از این کار سرباز زده‌اند و چون تنها سه نفر برای این کار در ساعت مورد نظر در برابر دوربین ظاهر می‌شوند تصمیم گرفته می‌شود که از کارمندان اداره مهاجرت برای این کار استفاده شود که سه نفر از آنها با تی-شرت خاص وزارتخانه مشخص هستند و رسانه‌ها در حال شناسایی بقیه آنها هستند.

مشکل اینجاست که هر دو مجری برنامه به گونه‌ای در این باره صحبت کرده‌اند که گویی همه این افراد کسانی هستند که بعد از مدتها به افتخار شهروندی نائل شده‌اند. چنین رفتاری از یک رسانه‌ کانادایی بسیار عجیب است و صحت اعتبار اخبار و گزارش‌های چنین شبکه‌ای به شدت زیر سوال می‌رود. در عین اینکه هدف مستقیم انتقادات  اداره مهاجرت است. در گذشته همیشه نظیر چنین مراسمی از سوی شبکه‌هایی چون CBC پوشش داده شده بوده و هیچگاه نیازی به چنین صحنه‌سازی‌هایی نبوده است. چنین رفتاری آنهم از سوی وزارتخانه‌ای که بیش از همه شعار مقابله با دروغ، تقلب و کلاه‌برداری می‌دهد جدا عجیب است.

حال رسانه‌ها از جمله تورنتواستار دنبال کشف این موضوع هستند که دقیقا چه کسانی در اداره مهاجرت و شبکه تلویزیونی سان از این ماجرا اطلاع داشته‌اند اما به رغم آگاهی از جعلی بودن ادعاها آن را به مخاطبان، واقعی نشان داده‌اند.

برای مشاهده اصل خبر اینجا را ببینید.

خبر تکمیلی: دقایقی پیش، در غروب روز پنج‌شنبه، دفتر وزیر مهاجرت رسما از شبکه سان بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی کرد. همچنین رسانه‌ها اقدام به اعلام اسامی تصمیم‌گیرندگان در این باره کرده‌اند. باید دید این آبروریزی در همین حد جمع می‌شود یا با پیگیری رسانه‌ها ادامه خواهد یافت.

خبر تکمیلی جمعه: در ادامه این بحث در روز جمعه، مشخص است که دفتر وزیر اصرار دارد همه خطاها را به گردن یکی از مدیران اداره مهاجرت در تورنتو بیاندازد و با آب و تاب از خشم و عصبانیت جناب کنی خبر اطلاع‌رسانی می‌شود در حالی که نمایندگان احزاب مخالف خصوصا دان دیویس، عضو کمیته مهاجرت مجلس از حزب NDP تاکید دارند که چنین خطایی به دلیل بی‌نظمی دفتر وزیر اتفاق افتاده است. نکته دیگری که در موضع‌گیری‌های اداره مهاجرت جالب توجه است تلاش این وزارتخانه در بی‌تقصیر نشان دادن مدیران شبکه سان نیوز و خصوصا دو مجری برنامه است درحالی‌که تصور اینکه آنها متوجه اصل ماجرا و حضور کارمندان وزارتخانه به جای مهمانان حقیقی نشده‌ باشند بسیار دور از ذهن است. گویا منافع وزارتخانه و ارتباطاتش با این شبکه چنین حکم می‌کند که همه تقصیرها به گردن همان مدیر دفتر تورنتو بیافتد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar