حداکثر ۵۲۰۰۰ متقاضی واجد شرایط اجازه کار جدید کانادا
02 فوریه 2021 - 20:38
بازدید 533
12

دارندگان «PGWP» در کانادا می توانند تا روز 27 جولای 2021 اقدام کنند دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین المللی که تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند، سیاست جدیدی را در پیش گرفته است. از روز 27 ژانویه، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) درخواست دارندگان «اجازه کار پس از فارغ […]

ارسال توسط :
پ
پ

دارندگان «PGWP» در کانادا می توانند تا روز 27 جولای 2021 اقدام کنند

دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین المللی که تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته اند، سیاست جدیدی را در پیش گرفته است.

از روز 27 ژانویه، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) درخواست دارندگان «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) منقضی یا در حال انقضا را می پذیرد.

این سیاست به دارندگان «PGWP» فرصتی برای سابقه کار کانادایی مورد نیاز می دهد تا واجد شرایط برنامه مهاجرت کانادا شوند. دولت های فدرال و استانی تأکید زیادی بر حفظ دانشجویان بین الملل به عنوان مهاجر دارند. دلیل این امر این است که دانشجویان بین الملل با به دست آوردن اقامت دائم، به سرعت در بازار کار کانادا ادغام می شوند.

با توجه به رکود اقتصادی ناشی از کووید19، دارندگان «PGWP» ممکن است برای به دست آوردن سابقه کار لازم برای مهاجرت کانادا، با مشکلاتی مواجه شوند. این سیاست عمومی جدید به آنها امکان می دهد تا برای اجازه کار (open work permit) که حداکثر 18 ماه اعتبار دارد، درخواست دهند.

«IRCC» تخمین زده است که حداکثر 52000 دارنده «PGWP» از این سیاست بهره مند شوند. متقاضیان تا روز 27 جولای 2021 فرصت دارند تا درخواست «open work permit» جدید را ارائه دهند.

شرایط مورد نیاز برای متقاضیان شامل موارد زیر است:

  • دارای «PGWP» باشند که در تاریخ 30 ژانویه 2020 یا بعد از آن منقضی شده باشد، یا «PGWP» که ظرف 4 ماه از تاریخ درخواست، منقضی شود.
  • از روز 27 ژانویه 2021 در کانادا بوده باشند (از زمانی که این سیاست اعمال شد)
  • دارای وضعیت اقامت موقت معتبری در کانادا باشند، یا برای تمدید وضعیت خود اقدام کنند
  • در درخواست خود، ذکر کرده باشند که متقاضی «open work permit» هستند
  • پاسپورت معتبری داشته باشند («IRCC» از متقاضیان خواسته تا اطمینان حاصل کنند که پاسپورت آنها حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد. «open work permit» که افراد دریافت می کنند، برای مدت زمان متناظر با مدت اعتبار پاسپورت آنها قابل استفاده خواهد بود.)

 

«PGWP» در بین دانشجویان بین الملل بسیار محبوب است، زیرا اکثر آنها مایل به درخواست مهاجرت کانادایی هستند. افرادی که از یک مؤسسه آموزشی مورد تأیید(DLI)  فارغ التحصیل می شوند، می توانند برای دریافت «PGWP» برای مدت حداکثر سه سال اقدام کنند.

سابقه کار پس از فارغ التحصیلی که متقاضیان در کانادا به دست می آورند، برای بیش از 100 مسیر مختلف پذیرش نیروی کار متخصص کانادا، قابل استفاده است. مواردی از قبیل «اکسپرس انتری»، «برنامه تجربه کبکی» (PEQ)، و «برنامه های انتخاب استانی» (PNP) برای متقاضیانی که تجربه کانادایی دارند، امتیازات خاصی قائل اند.

به طور کلی، متقاضیان تنها یک بار می توانند «PGWP» را دریافت کنند. در واقع، افراد مبتلا به کرونا شرایط اقامت در کانادا را ندارند، زیرا ممکن است از کار برکنار شده، برای کار با مشکل مواجه شوند، یا ساعات کار آنها کاهش یابد.

این سیاست بخشی از تلاش های کلی کانادا برای حمایت از سطح بالای مهاجرت در طی همه گیری و پس از آن است. بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023» کانادا در نظر دارد سالانه از بیش از 400000 مهاجر جدید استقبال کند. امکان به دست آوردن سابقه کار کانادایی برای فارغ التحصیلان بین الملل در طول بیماری همه گیری، استعدادهای جهانی بیشتری را برای کانادا فراهم می کند تا بتواند اهداف بالای مهاجرتی خود را در راستای بهبود اقتصادی پس از کووید19، محقق کند.

 

منبع خبر: canada.ca, January 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar