جیسن کنی از وزارت مهاجرت رفت
16 جولای 2013 - 21:28
بازدید 310
10

همان‌طور که پیشتر اطلاع داده بودیم و محافل سیاسی کانادا انتظار داشتند، بالاخره استفن هارپر تغییرات قابل توجهی را روز دوشنبه ۱۵ جولای، با یک هفته تاخیر به دلیل انفجار قطار سوخت در کبک، در کابینه خود اعلام کرد. مهم‌ترین بخش این تغییرات برای مهاجران یا منتظران دریافت ویزا، رفتن جیسن کنی، وزیر پرسابقه کابینه […]

ارسال توسط :
پ
پ

همان‌طور که پیشتر اطلاع داده بودیم و محافل سیاسی کانادا انتظار داشتند، بالاخره استفن هارپر تغییرات قابل توجهی را روز دوشنبه ۱۵ جولای، با یک هفته تاخیر به دلیل انفجار قطار سوخت در کبک، در کابینه خود اعلام کرد. مهم‌ترین بخش این تغییرات برای مهاجران یا منتظران دریافت ویزا، رفتن جیسن کنی، وزیر پرسابقه کابینه از وزارت «مهاجرت، شهروندی و چند فرهنگی» به وزارتخانه‌ای با عنوان جدید «اشتغال و توسعه اجتماعی» employment and social development است که در واقع ارتقا یافته وزارتخانه منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها است.

یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه بررسی نیازهای مهارتی بازار کار کانادا و نظارت بر مراکزی است که مسئولیت صدور مجوزهای کاری را دارند و احتمالا چنین تغییری با توجه به روحیات کنی، به یک بازنگری جدی در عملکرد این مراکز منجر خواهد شد.

در میان سایر وزارتخانه تقریبا هر آنچه ناظران پیش‌بینی می‌کردند اتفاق افتاد و به عنوان مثال وزیر دفاع کانادا، پیتر مک‌کی از این وزارتخانه به وزارت دادگستری رفت. اگر چه گفته می‌شد او کابینه را کلا ترک خواهد کرد اما ویک تو، وزیر امنیت این کار را کرد و با بازنشستگی خود جایش را به چهره دیگری داد. مهم‌ترین تغییری که همگان انتظارش را می‌کشیدند و اتفاق نیافتد در مورد جیم فلاهرتی وزیر امور دارایی بود که نشان می‌دهد هارپر نمی‌خواسته در فاصله مانده تا انتخابات به شکست در برنامه‌های اقتصادی جدید کانادا که فلاهرتی معمار آنها بوده متهم شود. از جمله چهره‌های جدید و تازه‌وارد کریس الکساندر به عنوان وزیر جدید مهاجرت و شهروندی است که پیشتر به عنوان یک دیپلمات و شخصیت سیاسی شناخته شده بود و کمتر کسی انتظار حضور او در این وزارتخانه را داشت.

اما این تغییرات دو نکته چشم‌گیر داشتند. اولین مورد، حضور تعداد زیادی چهره‌های جوان‌تر نسبت به قبلی‌ها و دومی سنگین‌تر شدن کفه نمایندگان انتاریو در کابینه و کاهش وزن کبکی‌ها. به نظر می‌رسد در هر دو مورد، علت را باید در جای دیگری یعنی در دفتر مرکزی حزب لیبرال که یک جوان مبارزه‌جو و پرانگیزه به نام جاستین ترودو هم‌چنان با فاصله در صدر نظرسنجی‌ها قرار دارد دید. همین موضوع هارپر را وادار کرده تا دست به جوان‌گرایی شدید و رویکرد به سمت میانه (انتاریو) بزند یعنی جایی که بخت لیبرال‌ها برای بازپس گرفتن کرسی‌های از دست داده مجلس از همه جا بیشتر است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar