جزییات بیشتر در مورد سیستم آنلاین دریافت پرونده نیروی متخصص کبک
20 دسامبر 2015 - 0:08
بازدید 460
7

دعوتنامه ای برای شرکت در جلسه روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ در محل اداره مهاجرت کبک دریافت کردیم. در این جلسه که عملا به اعتراض بسیاری از شرکت کنندگان به وضعیت رسیدگی به پرونده ها و نیز نارسایی های سیستم آنلاین مورد توصیف افسران ختم شد، افسران کبک تلاش کردند جزییات بیشتری در مورد سیستمی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

دعوتنامه ای برای شرکت در جلسه روز ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ در محل اداره مهاجرت کبک دریافت کردیم. در این جلسه که عملا به اعتراض بسیاری از شرکت کنندگان به وضعیت رسیدگی به پرونده ها و نیز نارسایی های سیستم آنلاین مورد توصیف افسران ختم شد، افسران کبک تلاش کردند جزییات بیشتری در مورد سیستمی که قرار است برای دریافت پرونده در دسترس متقاضیان برنامه نیروی متخصص کبک باشد ارایه کنند. بخشی از اطلاعات داده شده در این جلسه در سایت اداره مهاجرت کبک نیز نمایان شد. اطلاعاتی هم در قالب سوال و جواب در دسترس علاقمندان قرار گرفته که تلاش می کنم در این مطلب برای مخاطبین سایت روشن کنم.

موضوع از این قرار است که افراد می توانند از ۵ ژانویه که سیستم Mon Projet در دسترس قرار می گیرد اقدام به ایجاد پروفایل کنند ولی درخواستی نمی تواند تا ۱۸ ژانویه ثبت شود به جز در مورد کسانی که با ویزای موقت در کبک هستند و یا کسانی که پیشنهاد شغل معتبر دارند.به دیگر سخن این دو دسته همان ۵ ژانویه می توانند درخواست خود را ثبت هم بکنند و البته در ظرفیت ۲۸۰۰ تایی هم لحاظ نمی شوند بقیه افراد یعنی آنها که پیشنهاد شغل ندارند و آنها که در کبک نیستند راهی جز ثبت فایل خود در ۱۸ ژانویه یا بعد از آن  ندارند. 

– ایجاد پروفایل به معنی ثبت پرونده نیست تنها اکانتی برای شما ایجاد شده اطلاعات را وارد کرده اید و سیو شده است ولی هنوز در سیستم ثبت نشده و برای اداره مهاجرت کبک ارسال نشده.  از آغازین لحظه روز ۱۸ ژانویه سیستم آنلاین این امکان را به افراد می دهد که با انتخاب شکل پرداخت وجه درخواست خود را سابمیت کنند به تعبیر دیگر دگمه ثبت پرونده آن زمان فعال می شود و مسابقه شروع می شود و عملا ۲۸۰۰ پرونده ای که از ۱۸ ژانویه به بعد در سیستم ثبت می شوند و پرداختشان انجام می شود مورد بررسی قرار خواهند گرفت. 

– این سیستم مخصوص برنامه نیروی متخصص کبک است و دیگر برنامه ها مانند PEQ ، سرمایه گذاری، کارآفرینی و ….. زیر پوشش Mon Projet نیستند.

– اکنون کاملا روشن است که صحبت از اپلود کردن مدارک در سیستم آنلاین نیست و بین پنجم تا ۱۸ ژانویه افراد می توانند بدون اینکه مسابقه ای در کار باشد پروفایل خود را ایجاد کنند. این پروفایل حتی بعد از سابمیت شدن هم قابل آپدیت کردن است. مدارک را زمانی خواهند خواست که فرصت کنند تک تک این ۲۸۰۰ پروفایل را بررسی کنند و از افراد متناسب با وضعیت اظهار شده آنها مدارک مشخصی را طلب خواهند کرد. و متقاضی وقت دارد ظرف ۹۰ روز این مدارک را به اداره مهاجرت کبک برساند.

– آنها که کاغذی اقدام کرده اند و پرونده فعال دارند هیچ نیازی به ایجاد پروفایل و استفاده از سیستم Mon Projet ندارند و هرگونه آپدیت اطلاعات آنها باید از طریق ارسال فرم مدیفیکیشن درخواست کبک انجام شود.  

– سیستم Mon Projet این امکان را به افراد می دهد که هر زمان بتوانند وضعیت پرونده خود را پیگیری کنند و اگر نیاز بود تغییری را در پروفایل خود ایجاد کنند. سخن از آن است که زمان بررسی پرونده ها با وجود این سیستم بسیار کوتاه تر شود.

– مدارک زبانی که در تاریخ اول آوریل ۲۰۱۵ معتبر بوده اند فعلا از نظر کبک معتبرند حتی اگر بیش از دو سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد به تعبیر دیگر مدارک زبانی که  ۲ آوریل ۲۰۱۳ و بعد از آن صادر شده اند برای کسانی که درخواستشان تا ۳۱ مارس ۲۰۱۶ به کبک می رسد معتبر هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar