جزییات بیشتری از تغییرات جدید در روند پذیرش مهاجر و اعلام فهرست جدید
29 ژوئن 2012 - 7:20
بازدید 290
8

وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی، آقای جیسن کنی، امروز تازه‌ترین تغییرات مورد نظر اداره خود برای ایجاد اصلاحات در سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا را اعلام نمود. بر این اساس اداره مهاجرت و شهروندی از تاریخ اول جولای سال ۲۰۱۲ پذیرش تقاضاهای مهاجرت جدید در دو برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) و سرمایه‌گذاری فدرال (IIP) را […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر شهروندی، مهاجرت و چندفرهنگی، آقای جیسن کنی، امروز تازه‌ترین تغییرات مورد نظر اداره خود برای ایجاد اصلاحات در سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا را اعلام نمود.

بر این اساس اداره مهاجرت و شهروندی از تاریخ اول جولای سال ۲۰۱۲ پذیرش تقاضاهای مهاجرت جدید در دو برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) و سرمایه‌گذاری فدرال (IIP) را به طور موقت تعطیل خواهد نمود.

آقای کنی ضمن اعلام این مطلب گفت: «ما تغییرات زیادی در زمینه برنامه مهاجرت نیروی متخصص خود داده‌ایم. شش ماه آینده را صرف این خواهیم نمود تا تلاش کنیم با کار بیشتر به هدف خود یعنی دستیابی به سیستم مهاجرتی سریع‌تر و منعطف‌تر نزدیک شویم.»

این وقفه به اداره مهاجرت (CIC) امکان خواهد داد تا قبل از پذیرش پرونده‌های تقاضای بیشتر در برنامه مهاجرت نیروی متخصص، تغییرات لازم در این زمینه را عملی نماید. اکنون که میزان پذیرش مهاجر در کشور در بالاترین سطح خود در تاریخ کشور قرار دارد، این گام می‌تواند گامی مهم در راستای حرکت به سوی دستیابی به سیستم مهاجرتی سریع‌تر و منعطف‌تر باشد.  

از زمان آغاز تغییرات موسوم به Canada&#۳۹;s Economic Action Plan ۲۰۱۲، آقای جیسن کنی مجموعه‌ای از تغییرات را در خصوص برنامه‌های مختلف مهاجرتی اداره مهاجرت اعلام نموده است. نتایج حاصل از تغییرات ‌عبارتند از:

  • حذف پرونده های انباشت‌شده در برنامه FSWP؛
  • ارتقای سیستم گزینش در برنامه FSW؛
  • ایجاد برنامه جدید نیروی فنی و حرفه‌ای فدرال Federal Skilled Trades Program؛
  • اصلاح سیستم Canadian Experience Class برای کمک به تغییر وضعیت نیروی کار متخصص موقت به مهاجران دائم؛
  • تغییر برنامه مهاجرت بیزینسی با هدف گزینش سرمایه‌های فعال‌تر به منظور رشد کمپانی‌های کانادایی‌ و جذب کارآفرینان مبدع‌تر؛ و
  • حرکت در جهت مدیریت تازه تقاضاها، به منظور افزایش تعداد نیروهایی که پیش از ورود به کانادا امکان ورورد خود به بازار کار را فراهم نموده‌اند.

آقای کنی در این‌باره گفت: «این وقفه موقت در برنامه جدید نیروی متخصص فدرال به ما اجازه خواهد داد تا این برنامه را به مسیر تازه‌ای هدایت کنیم زیرا ما قصد داریم که به زودی ضوابط تازه‌ای برای گزینش در این برنامه اعلام کنیم. این وقفه بر تعداد نیروهای کاری که کانادا خواهد پذیرفت تاثیری نخواهد داشت زیرا اداره مهاجرت همچنان به بررسی پرونده‌هایی که پیش‌ از این پذیرفته ادامه خواهد داد. تعداد مهاجران فعلی همچنان در بالاترین سطح ممکن خود باقی خواهد ماند.»

انتظار می‌رود که کار پذیرش پرونده‌ها از ماه ژانویه سال ۲۰۱۳ یعنی از زمانی که تغییرات اعمال شده در برنامه FSWP اعلام و به مورد اجرا گذاشته می‌‌شود، از سر گرفته شود.

قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان The Immigration and Refugee Protection Act به وزیر این امکان را می‌بخشد که دستورالعمل‌های خاصی را به افسران اداره مهاجرت ابلاغ نماید تا به این ترتیب دولت کانادا بتواند به بهترین شکل به اهداف مهاجرتی مورد نظر خود دست یابد. از سال ۲۰۰۸ که برنامه action Plan به منظور سرعت بخشیدن به روند مهاجرت به اجرا درآمد، تا امروز چهار مجموعه از «دستورالعمل‌های وزیر» به اجرا گذاشته شده که همه در رابطه با متقاضیان گروه اقتصادی بوده‌اند.

بر اساس این پنجمین دستورالعمل وزیر، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا وقفه موقت در زمینه متقاضیان برنامه IIP را نیز اعلام خواهد نمود. این وقفه تا زمان اعلام بعدی به قوت خود باقی خواهد ماند و به دپارتمان مربوطه این امکان را خواهد داد تا قوانین موجود خود را بهبود بخشد.

همان‌طور که آقای وزیر در ماه ایپریل امسال اعلام نمود، اداره مهاجرت برای دستیابی به راه‌های هرچه بهتر جهت اصلاح برنامه IPP، با مسئولان استانی، قلمرویی و نیز طرف‌های ذی‌نفع به مشورت خواهد پرداخت تا به این ترتیب بتواند منافع حاصل از اجرای این برنامه را برای کانادا به حداکثر میزان ممکن برساند. به علاوه این دپارتمان در زمینه اجرای یک برنامه جدید سرمایه‌گذاری برای کوتاه‌مدت، که بتواند به رشد اقتصادی کانادا کمک کند، نیز به مشاوره با طرف‌های گفته شده خواهد پرداخت.        

وقفه موقت در برنامه FSWP در مورد متقاضیانی که پیشنهاد کار از طرف یک کارفرمای کانادایی داشته باشند و یا آنان که تحت جریان کسب صلاحیت از طریق اخذ مدرک دکترا اقدام کنند، مصداق نخواهد داشت. متن کامل دستورالعمل وزیر فردا در وب‌سایت Canada Gazette منعکس خواهد شد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar