ثبت یک رکود در میزان ثبت نام دانشجویان بین‌المللی در کانادا
10 ژوئن 2010 - 1:33
بازدید 384
12

  به همراه نکاتی درباره تعداد و وضعیت مهاجرین در سال ۲۰۰۹      بر اساس آماری که توسط وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در نیمه ماه می ۲۰۱۰ منتشر شد، کانادا در سال ۲۰۰۹ با ۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۰۸، پذیرای بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی ثبت نام کرده در این […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

به همراه نکاتی درباره تعداد و وضعیت مهاجرین در سال ۲۰۰۹ 
 

 

بر اساس آماری که توسط وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در نیمه ماه می ۲۰۱۰ منتشر شد، کانادا در سال ۲۰۰۹ با ۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۰۸، پذیرای بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی ثبت نام کرده در این کشور بوده است.  
 

 

از این تعداد بیش از ۸۵ هزار دانشجو در سال ۲۰۰۹ به کانادا وارد شده‌اند که خود نشان از اهمیت و اولویت برنامه‌های دولت برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در ۲-۳ سال اخیر است. 
 

 

جیسون کنی با اعلام این آمار و اینکه این عدد بالاترین میزان ثبت نام دانشجویان خارجی در تاریخ کانادا است اضافه کرد: «برای داشتن جامعه‌ای خلاق که توانایی رقابت در یک اقتصاد جهانی دانش-محور را داشته باشد، کانادا نیازمند کسانی است که تجربه، مهارت و جهان‌بینی بین‌المللی داشته باشند. به همین دلیل جذب دانشجویان خارجی یکی از اولویت‌های دولت ما است.» 
 

 

این آمار نشان می‌دهند، افزایش تعداد ثبت نام‌های دانشجویان خارجی موردی نبوده و در تمامی ۱۰ استان کانادا به وقوع پیوسته است. در واقع به غیر از سه قلمرو کانادا که آماری از تعداد دانشجوی بین‌المللی ثبت نام کرده در آنها، در این گزارش نیامده، در همه استان‌های کانادا تعداد دانشجویان خارجی در سال ۲۰۰۹ بیشتر از ۲۰۰۸ بوده است. این در حالی است که به دلیل شرایط خاص اقتصادی و وجود رکود، تعداد دانشجویان کانادایی رو به کاهش داشته است.  
 

 

البته بیش از ۵۰ درصد دانشجویان خارجی در سه ابرشهر تورنتو، ونکوور و مونترال وارد محیط‌های آکادمیک شده‌اند و شهرهای متوسطی نظیر ادمونتون، کلگری و اتاوا تعداد قابل قبولی جذب کرده‌اند و دو شهر هالیفاکس و لاندن (لندن، دومین شهر مهم استان انتاریو) کماکان به شرایط سابق خود ادامه داده‌اند. 
 

 

در همین آمار اعلام شد که در سال گذشته کانادا آغوش خود را به روی بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر مقیم دائم و موقت دارای انواع ویزاهای مهاجرت، کار و دانشجویی گشوده است که بالاترین آمار در تاریخ کاناداست. این حرکت، بخشی از برنامه میان‌مدت و بلندمدت دولت فدرال برای جبران کمبود شدید نیروی انسانی کانادا خصوصا در ده آتی است و انتظار می‌رود از طریق جذب نیروی کار و تحصیل موقت، با ورود این افراد به پروسه تقاضای مهاجرت دائم، پتانسیل شناسایی افراد متقاضی دریافت ویزای مهاجرت دائم نیز روال بهتر و موثرتری بگیرد. 
 

 

از این میزان، اندکی بیش از ۲۵۲ هزار نفر ویزای اقامت دائم دریافت کردند. برنامه دولت برای جذب، ۲۴۰ تا ۲۶۵ هزار نفر بود که این عدد نشان می‌دهد دولت فدرال نه تنها در پشت سر گذاشتن حداقل مورد نظر موفق بوده بلکه به سمت سقف برنامه‌ای خود حرکت کرده و با توجه به اینکه در سال ۲۰۰۹ برای مدتی پروسه دریافت پرونده‌های جدید متوقف بود، احتمالا اجرای برنامه جذب مهاجر، امسال به مراتب موفق‌تر خواهد بود. نکته جالب توجه این است که این عدد ۳۰ هزار نفر بیش از متوسط سالیانه تعداد مهاجرین در سال‌های دهه ۹۰ است و خود گویای اینکه کانادا در دهه‌های اخیر مرتبا به جذب مهاجر جدید نیازمندتر شده است و این نیاز رو به فزونی است. از عدد بیان شده بیش از ۶۰ درصد در گروه مهاجرین اقتصادی قرار می‌گرفتند. 
 

 

اصل خبر را اینجا ببینید. گزارش دولتی در اینجا قرار دارد

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar