تکمیل ظرفیت برنامه اسپانسرشیپ والدین در یک ماه
04 فوریه 2014 - 4:41
بازدید 293
10

برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ-مادربزرگ‌ها Parent and Grandparent program (PGP) در فاصله یک ماه از بازگشایی، تکمیل شد. بنا بر اعلام وبسایت اداره مهاجرت این برنامه امروز سوم فوریه سال ۲۰۱۴ به سقف ۵۰۰۰ پرونده دریافتی رسید و بدین ترتیب در فاصله یک ماه (از دوم ژانویه تا سوم فوریه) تکمیل شد و تا سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ-مادربزرگ‌ها Parent and Grandparent program (PGP) در فاصله یک ماه از بازگشایی، تکمیل شد.

بنا بر اعلام وبسایت اداره مهاجرت این برنامه امروز سوم فوریه سال ۲۰۱۴ به سقف ۵۰۰۰ پرونده دریافتی رسید و بدین ترتیب در فاصله یک ماه (از دوم ژانویه تا سوم فوریه) تکمیل شد و تا سال آینده پرونده جدید دریافت نخواهد کرد. بنا بر این اعلام، احتمال دارد تعدادی از درخواست‌های ارسال شده که بعد از تکمیل ظرفیت به این اداره رسیده‌اند بازگردانده شوند.

لازم به یادآوری است که برنامه اسپانسرشیپ والدین به بهانه کاهش انباشت پرونده‌ها برای مدت دو سال متوقف بود و در ابتدای امسال با محدودیت سقف و شرایط دشوارتر بازگشایی شد از جمله اینکه شرایط مالی فرد حمایتگر دشوارتر شد و مدت زمان بیشتری هم می‌بایست والدین خود را در حمایت خود نگاه دارد. (برای آگاهی از جزییات شرایط جدید اینجا را ببینید.) با این حال همان‌طور که احتمال می‌رفت تکمیل این ظرفیت بسیار محدود، دیری نپایید.

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۱۵ می‌خواهد ۷۵ درصد از انباشت پرونده‌های این گروه را از طریق افزایش سالانه ویزاهای این گروه برای پرونده‌های منتظر در صف و همچنین گذاشتن سقف بر روی ظرفیت پرونده‌های جدید از بین ببرد. هدفی که به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد چند سال اخیر وزارت مهاجرت، قابل تحقق باشد. انتظار می‌رود در یک بازه زمانی منطقی، زمان انتظار پرونده‌های اسپانسرشیپ والدین به کمتر از ۳ سال کاهش یابد. البته واضح است که رقابت برای وارد کردن پرونده‌ها به سیستم در سال‌های آینده افزایش بیشتری خواهد یافت پس اگر قصد دارید برای والدین خود اقدام کنید از هم‌اکنون به گردآوری مدارک بپردازید تا در کوتاه‌ترین زمان پس از بازگشایی مجدد در سال آینده بتوانید اقدام کنید. کنپارس آمادگی دارد تا در این زمینه شما را یاری دهد.

 

سوپرویزا و ویزای با ورود مکرر

اما در کنار اینها برنامه سوپرویزا با وضعیت قابل قبولی ادامه دارد و اداره مهاجرت در وبسایت خود اعلام کرده که ۹۸ درصد تقاضاهایی که شرایط لازم را داشته‌اند موفق به دریافت این نوع ویزا شده‌اند. سوپرویزا که تنها ویژه والدین و پدربزرگ-مادربزرگ‌ها، صادر می‌شود به آنها اجازه می‌دهد که تا سقف ۱۰ سال (بر اساس مدت زمان اعتبار گذرنامه مثلا برای چینی‌ها و هندی‌ها که گذرنامه با ده سال اعتبار دریافت می‌کنند) بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد به کانادا رفت و آمد داشته باشند و در هر نوبت تا سقف ۲۴ ماه بدون هیچ‌گونه مشکل و نیاز به خروج، در این کشور بمانند.

این بهترین و آسان‌ترین ابزار برای کسانی است که والدین آنها به دلیل دلبستگی‌های شخصی و یا سن و سال، علاقه‌ای به دریافت ویزای اقامت کانادا (که تامین شرط اقامت برای تمدید آن برای بسیاری از والدین چندان ساده نیست) ندارند و یا می‌خواهند در سال‌های انتظار برای دریافت ویزای اقامت کانادا، والدین آنها در کنارشان باشند. چنانچه نیازمند راهنمایی و مشاوره در زمینه دریافت سوپرویزا هستید می‌توانید از برنامه‌های کنپارس در این زمینه استفاده کنید.

در کنار اینها اداره مهاجرت از ۶ فوریه ۲۰۱۴، شرایط دریافت ویزای با ورود مکرر multiple-entry visa را برای بازدیدکنندگان کانادا تسهیل کرده و رقم آن را هم به همراه ویزای یکبار ورود از ۱۵۰ دلار به ۱۰۰ دلار کاهش داده است. ویزای با ورود مکرر به دارنده اجازه می‌دهد که تا زمان سقف اعتبار گذرنامه (حداکثر تا ۱۰ سال) بدون محدودیت به کانادا رفت و آمد داشته باشد و در هر نوبت تا ۶ ماه در کانادا بماند.

در کنار این کاهش، هزینه برخی از ویزاها و اجازه‌های ورود از جمله برای صدور یا تمدید اجازه تحصیل –مشهور به ویزای دانشجویی- ۲۵ دلار، صدور و یا تمدید مجوز کار ۵ دلار و هزینه درخواست افزایش زمان حضور در کانادا برای ویزای توریستی ۲۵ دلار افزایش یافت.

یادآوری می‌شود هر ساله بیش از ۳۵ میلیون نفر یعنی چیزی بیش از جمعیت کانادا از این کشور دیدار می‌کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar