توقف روند بررسی پرونده‌های نیروی متخصص (قبل از فوریه ۲۰۰۸) و استرداد هزینه‌ها
09 جولای 2012 - 9:46
بازدید 336
9

آنچه در ادامه می‌آید بخش اصلی اطلاعیه رسمی وزارت مهاجرت در مورد نحوه بستن آن دسته از پرونده‌های نیروی متخصص فدرال است که قبل از فوریه ۲۰۰۸ اقدام کرده و بررسی آنها تا مارچ ۲۰۱۲ آغاز نشده است. برای این گروه مبالغ دریافت شده بازپرداخت خواهد شد. نکته جالب توجه این است که خود اداره […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در ادامه می‌آید بخش اصلی اطلاعیه رسمی وزارت مهاجرت در مورد نحوه بستن آن دسته از پرونده‌های نیروی متخصص فدرال است که قبل از فوریه ۲۰۰۸ اقدام کرده و بررسی آنها تا مارچ ۲۰۱۲ آغاز نشده است. برای این گروه مبالغ دریافت شده بازپرداخت خواهد شد.

نکته جالب توجه این است که خود اداره مهاجرت در پایان این اطلاعیه از حفظ پرونده‌ها برای مدت دو سال سخن گفته و به موضوع پرونده قضایی در دادگاه اشاره کرده و این احتمال را منطقی دانسته که نتیجه دادگاه چیزی خلاف محتوای این اطلاعیه باشد.

بولتن اجرایی شماره ۴۴۲- ۲۹ جون سال ۲۰۱۲

توقف روند بررسی پرونده‌های متقاضیان نیروی متخصص و استرداد هزینه‌ها

خلاصه

توقف روند بررسی پرونده‌های باقیمانده در گروه نیروی متخصص (FSW) که به قبل از تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ مربوط می‌شوند، از تاریخ ۲۹ جون سال ۲۰۱۲ عملا به اجرا درخواهد آمد و مبالغی هم که در این زمینه به اداره مهاجرت (CIC) پرداخت شده به متقاضی یا فردی که آن را پرداخت نموده مسترد خواهد شد.

موضوع  

در این بولتن اجرایی نحوه پایان دادن به روند بررسی برخی از پرونده‌های ‌FSW مربوط به قبل از تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ و بازگرداندن مبالغ دریافت شده به متقاضیان تشریح خواهد شد. به علاوه در این بولتن به اصلاحاتی که در قانون  Immigration and Refugee Protection Act معروف به IRPA به عنوان بخشی از قانون Jobs, Growth and Long-term Prosperity Act  اعمال خواهد شد پرداخته می‌شود. این تغییرات از تاریخ ۲۹ جون امسال به اجرا درخواهند آمد.

سابقه

قانون Jobs, Growth and Long-term Prosperity Act  با حذف آن دسته از تقاضاها در گروه نیروی متخصص که به پیش از تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ مربوط می‌شوند و استرداد مبالغ هزینه این تقاضاها به افراد، بخش عظیمی از انباشت پرونده‌های موجود را حذف خواهد نمود. چنانچه تقاضای فردی در این گروه تا تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ بررسی نشده و تکلیف آن مطابق با ضوابط انتخاب و ضرورت‌های درخواست‌شده، توسط یکی از افسران اداره مهاجرت مشخص نشده باشد از روند بررسی کنار گذاشته خواهد شد. 

دستورالعمل‌های بررسی

دفاتر ویزا بر اساس دستورالعمل‌های زیر موظف هستند که تقاضاهای مربوط به تاریخ قبل از ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ را از دور بررسی کنار بگذارند:

اگر افسر…

و

سپس…

پیش از تاریخ ۲۹ مارچ سال ۲۰۱۲مشخص نساخته که آیا متقاضی دارای شرایط لازم هست یا نه،

 

  • تقاضا کنار گذاشته می‌شود؛ و
  • هزینه‌های پرداخت شده به CIC به فرد پرداخت‌کننده بازگردانده می‌شود.

پیش از تاریخ ۲۹ مارچ سال ۲۰۱۲مشخص ساخته که متقاضی دارای شرایط لازم هست یا نه،

تقاضا تا پیش از تاریخ ۲۹ جون سال ۲۰۱۲ نهایی نشده است…

  • بررسی پرونده تا مرحله نهایی شدن تصمیم ادامه پیدا می‌کند؛ و
  • هزینه‌های پرداخت‌شده به CIC به فرد پرداخت‌کننده بازگردانده نمی‌شود.

درست در تاریخ ۲۹ مارچ سال   ۲۰۱۲ یا پس از آن مشخص ساخته که متقاضی دارای شرایط لازم هست یا نه،

تقاضا تا پیش از تاریخ ۲۹ جون سال ۲۰۱۲ نهایی نشده است…

  • تقاضا کنار گذاشته می شود؛ و
  • هزینه‌های پرداخت‌شده به CIC به فرد پرداخت‌کننده بازگردانده می‌شود.

درست در تاریخ ۲۹ مارچ سال ۲۰۱۲یا پس از آن مشخص ساخته که متقاضی دارای شرایط لازم هست یا نه،

تقاضا تا پیش از تاریخ ۲۹ جون سال ۲۰۱۲ نهایی شده است…

  • تصمیم نهایی در مورد تقاضا به قوت خود باقی می‌ماند؛
  • بررسی تا زمان صدور ویزا یا رد نهایی پرونده ادامه پیدا می‌کند، و
  • هزینه‌های پرداخت‌شده به CIC به فرد پرداخت‌کننده بازگردانده نمی‌شود.
 

توجه: در حال حاضر لازم نیست که دفاتر ویزا در مورد تقاضاهای کنار گذاشته شده هیچ اقدام افزون بر آنچه در جدول فوق اشاره شد انجام دهند.

مشخص ساختن این نکته که تصمیم در مورد حائز شرایط بودن متقاضی اتخاذ شده است

برای این‌که مشخص شود تا قبل از تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ در مورد حائز شرایط بودن یک پرونده تصمیم‌گیری شده، حداقل باید یکی از کارهای زیر انجام شده باشد:

  • تصمیم‌گیری در مورد انتخاب متقاضی در سیستم بررسی (“SELDES” در سیستم بررسی کامپیوتری (CAIPS) یا Eligibility-Passed/ Eligibility-Failed در سیستم مدیریت جهانی پرونده‌ها (GCMS)) وارد شده باشد؛
  • توضیحات پرونده به روشنی بیان کند که شرایط لازم احراز شده یا نشده، اما تصمیم‌گیری در مورد انتخاب متقاضی هنوز در سیستم بررسی وارد نشده است؛
  • قبلا تصمیمی منفی در مورد پرونده گرفته شده، اما پرونده یک بار دیگر به دستور دادگاه عالی (که شامل دادگاه فدرال می‌شود) و به منظور اخذ تصمیم مجدد به جریان افتاده و یا به دلیل توافقی دادگاهی که پیش از تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ انجام پذیرفته، دوباره مفتوح شده است.    

برای این‌که مشخص شود تا قبل از تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ در مورد حائز شرایط بودن یک پرونده تصمیم‌گیری نشده، باید یکی از موارد زیر تا آن تاریخ اتفاق افتاده باشد:

  • بررسی مقدماتی مدارک انجام شده اما تصمیم انتخاب وارد سیستم بررسی نشده و یا به شکلی که در بالا ذکر آن رفت مستند نشده باشد،
  • از متقاضی مدارک بیشتر درخواست شده اما چیزی دریافت نشده باشد و یا مصاحبه برای متقاضی در نظر گرفته شده باشد،
  • مدارک بیشتری که می‌توانسته ملاک انتخاب قرار گیرد دریافت شده باشد اما تصمیم انتخاب در سیستم بررسی وارد نشده یا به شکلی که در بالا ذکر آن رفت مستند نشده باشد. برای مثال می‌توان از دریافت AEO (پیشنهاد شغلی Arranged Employment Opinion) یا پاسخ به درخواست افسر مبنی بر تقاضای مدارک بیشتر تا پیش از ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ نام برد.

مشخص ساختن این نکته که تصمیم نهایی در مورد  متقاضی اتخاذ شده است

برای مشخص ساختن این نکته که تصمیم نهایی در مورد  یک متقاضی اتخاذ شده است، حداقل باید یکی از کارهای زیر انجام شده باشد:

  • تصمیم‌گیری نهایی در سیستم بررسی (“SELDES” در سیستم بررسی کامپیوتری (CAIPS) یا Final-Approved/ Final-Refused در سیستم مدیریت جهانی پرونده‌ها (GCMS)) وارد شده باشد؛
  • توضیحات پرونده به روشنی بیان کند که تصمیم‌گیری نهایی انجام شده اما این تصمیم هنوز در سیستم بررسی وارد نشده است.

نگهداری پرونده

پرونده و مدارک متقاضیانی که از دور بررسی کنار گذاشته شده‌اند، به منظور انجام امور مدیریتی و برخی ضرورت‌ها، به مدت دو سال پس از آخرین امور اداری صورت گرفته بر روی آنها نزد اداره مهاجرت نگهداری خواهند شد.

آخرین امور اداری صورت گرفته معمولا به زمانی اطلاق می‌شود که هزینه‌های پرداخت شده توسط متقاضی به وی بازگردانده می‌شود.

چالش‌های دادگاه فدرال در خصوص بخش ۸۷.۴ قانون IRPA

اصلاحات انجام شده در بخش ۸۷.۴ قانون IRPA موضوع یک دعوی قضایی است. نتیجه این دعوی قضایی می‌تواند در آینده بر نحوه حذف تقاضاهای FSW موثر واقع شود. در صورت پیشرفت این دعوی قضایی اطلاعات بیشتر به اطلاع  خواهد رسید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar