توقف دوساله پذیرش درخواست جدید ویزای اقامت دایم خویشاوندی (پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ)
14 نوامبر 2011 - 16:09
بازدید 402
9

در اطلاعیه‌ای که اخیرا توسط اداره مهاجرت ابلاغ شده است، برنامه اسپانسرشیپی خانوادگی مربوط به پدران و مادران برای دو سال تقاضای جدیدی دریافت نخواهد کرد تا به وضعیت کسانی‌که در صف منتظر هستند رسیدگی شود. متن این اطلاعیه به شرح زیر است. بولتن اجرایی شماره ۳۵۰ / ۴ نوامبر ۲۰۱۱ چهارمین مجموعه از دستورالعمل […]

ارسال توسط :
پ
پ

در اطلاعیه‌ای که اخیرا توسط اداره مهاجرت ابلاغ شده است، برنامه اسپانسرشیپی خانوادگی مربوط به پدران و مادران برای دو سال تقاضای جدیدی دریافت نخواهد کرد تا به وضعیت کسانی‌که در صف منتظر هستند رسیدگی شود. متن این اطلاعیه به شرح زیر است.

بولتن اجرایی شماره ۳۵۰ / ۴ نوامبر ۲۰۱۱

چهارمین مجموعه از دستورالعمل وزیر (MI-۴): توقف موقت برنامه خانوادگی اسپانسرشیپی پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها

خلاصه

از تاریخ ۵ ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ برخی از برنامه‌ها از جمله گروه‌ خانوادگی اسپانسرشیپی پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (FC۴) به طور موقت متوقف شده است. آیین نامه لازم در مورد نحوه اقدام در خصوص تقاضاهایی که قبل و بعد از این تاریخ به اداره مهاجرت می‌رسند به این اداره ابلاغ شده است. 

‌زمینه

در تاریخ ۱۸ ماه جون سال ۲۰۰۸، اصلاحاتی در قانون مهاجرت و پناهندگی کانادا صورت گرفت که بر مبنای آنها به وزیر مهاجرت و شهروندی اجازه داده می‌شد تا بتواند در روند بررسی پرونده‌ها به روشی عمل کند که به زعم وی بیشترین هماهنگی با اهداف مهاجرتی مورد نظر دولت کانادا را داشته باشد.

مجموعه تصمیمات چهارگانه یا MI-۴ از تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۱ لازم‌الاجرا خواهند بود و تغییرات زیر را شامل خواهند شد:

  • تقاضاهای اسپانسرشیپی گروه خانوادگی: توقف موقت در مورد بررسی تقاضاهای جدید برای اسپانسری پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها
  • برنامه نیروهای متخصص فدرال: معرفی جریان تازه‌ای از به رسمیت شناخته شدن دانشجویان دکترا (برای کسب اطلاعات بیشتر به OB ۳۵۱ رجوع کنید).

برای مشاهده متن کامل این دستورالعمل به نشانی اینترنتی زیر مراجعه کنید:

www.gazette.gc.ca/rp-pr/p۱/۲۰۱۱/۲۰۱۱-۱۱-۰۵/html/notice-avis-eng.html#d۱۰۸

دستورالعمل نحوه بررسی و پروسس تقاضاها

از تاریخ۵ نوامبر ۲۰۱۱ هیچ تقاضای جدیدی در این زمینه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. این توقف موقت برای کم کردن از حجم انباشت پرونده‌های قبلی در این گروه در آغاز سال ۲۰۱۲ است.

این توقف به مدت ۲۴ ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت به روش های کارآمدتری برای ادامه این مسیر اندیشیده خواهد شد.

این توقف در مورد تقاضاهای اسپانسرشیپی همسران، شرکای زندگی، وابستگان و یا فرزندان وابسته یا برخی از  اقوام صاحب شرایط، مصداق نخواهد داشت.

تقاضاهایی که در تاریخ ۵ نوامبر یا بعد از آن دریافت شده‌اند

تقاضاهای جدید اسپانسرشیپی پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها که در تاریخ ۵ نوامبر یا بعد از آن به Centralized Processing Centre می‌سی‌ساگا رسیده باشند، به همراه یک نامه به اسپانسر بازگردانده خواهند شد که در آن به موضوع توقف موقت و نیز تقاضا برای دریافت «سوپر ویزا» برای پدر و مادر در صورت واجد شرایط بودن، اشاره شده است. این امر در مورد تقاضاهایی که تاریخ پست آنها به قبل از ۵ نوامبر مربوط می‌شود اما دریافت آنها در تاریخ مذکور انجام گرفته نیز صدق می‌کند. در هر دو مورد هزینه بررسی نیز بازگردانده خواهد شد.

تقاضاهایی که قبل از تاریخ ۵ نوامبر دریافت شده‌اند

تقاضاهای کامل و بی نقصی که تا قبل از ساعت اداری (۵ بعدازظهر) روز ۴ نوامبر دریافت شده باشند، باید در روند بررسی قرار بگیرند.

  Cases where FC۴ sponsorship applications have been submitted to CPC-M, but the applications for permanent residence have not yet been submitted to the visa office are not affected by the temporary pause.

Cost recovery fee payment made before November ۵, ۲۰۱۱

In cases where an applicant has submitted their cost recovery fee payment but CPC-M has not received the FC۴ sponsorship application before close of business (۵ p.m. EST) on November ۴, ۲۰۱۱, the applicant will receive a refund of the processing fees.

تقاضاهای بشردوستانه

تقاضاهایی که در زمره موارد بشردوستانه قرار می‌گیرند و از خارج کانادا ارسال می‌شوند و همراه با یکی از گروه‌های تقاضای اقامت دائمی باشند که از اصلاحات جدید متاثر می‌شوند، از دور بررسی خارج خواهند شد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar