توضیحی درباره انتشار آمار فهرست مشاغل فدرال
02 نوامبر 2011 - 9:26
بازدید 486
7

تعدادی از دوستان مطرح کرده‌اند که چرا اخبار مربوط به آمار فهرست مشاغل فدرال را هم‌چون گذشته در سایت منعکس نمی‌کنیم. این موضوع یک بحث حرفه‌ای و رسانه‌ای دارد و یک نکته اطلاع‌رسانی. در بحث رسانه‌ای، باید به این توجه کرد که چقدر یک موضوع ارزش خبری و رسانه‌ای دارد. مدتی‌ست که تغییرات فهرست مذکوردیگر  […]

ارسال توسط :
پ
پ

تعدادی از دوستان مطرح کرده‌اند که چرا اخبار مربوط به آمار فهرست مشاغل فدرال را هم‌چون گذشته در سایت منعکس نمی‌کنیم. این موضوع یک بحث حرفه‌ای و رسانه‌ای دارد و یک نکته اطلاع‌رسانی.

در بحث رسانه‌ای، باید به این توجه کرد که چقدر یک موضوع ارزش خبری و رسانه‌ای دارد. مدتی‌ست که تغییرات فهرست مذکوردیگر  چندان جنبه خبری نداشته‌اند. قدری اعداد در آن بالاتر رفته‌اند اما به یک خبر مثلا اینکه یک رشته دیگر در آن تکمیل شود نرسیده است. به همین دلیل در خیل اخبار و مطالب مهم‌تر دیگر، عملا جایی برای طرح این تغییرات نبوده است. شاید تنها نکته خبری این آمار در شرایط حاضر این باشد که تکمیل ظرفیت رشته داروسازی احتمالا تا پایان این ماه رسما اعلام خواهد شد.

اما نکته مهم‌تر که به بحث اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود میزان مفید بودن و موثر بودن یک داده است. اعلام این جدول قاعدتا برای این بوده که اداره مهاجرت به متقاضیان بگوید تا چه میزان برای ارسال تقاضا فرصت دارند و ریسک اینکه پرونده آنها برگشت بخورد حدودا چقدر است. ما هم به همین دلیل در این باره خبررسانی می‌کردیم. در گذشته هم فاصله بین دریافت مدارک در CIO تا اعلام فایل‌نامبر در حدی بود که می‌شد بر اساس آمار این سایت تصمیم‌گیری کرد و البته به صورت موکد می‌گفتیم که بین اعداد فهرست و پرونده‌های دریافتی فاصله است اما هم‌اکنون فرایند بررسی مدارک در CIO و اعلام خروجی آن در این سایت آن قدر کند شده که قطعا هیچ‌گونه رابطه‌ معناداری بین میزان ورودی این سیستم و آمار خروجی آن وجود ندارد. مثلا الان ما مطمئن هستیم که تعداد پرونده‌های دریافتی در چند رشته این جدول از سقف ۵۰۰ عدد تجاوز کرده در حالی‌که آمار سایت به ما می‌گوید که هنوز به نیمی از این ظرفیت هم نرسیده است به همین دلیل و برای اینکه در فرایند ضعف اطلاع‌رسانی و در واقع گمراه کردن متقاضیان، با اداره مهاجرت همراهی نکرده باشیم، اطلاع‌رسانی به صورت خبر را در این زمینه متوقف کرده‌ایم و تنها هر زمان که تکمیل شدن رشته‌ای رسما اعلام شود، آن را به اطلاع شما خواهیم رساند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar