تورنتو و بالاترین میزان افزایش قیمت مسکن در سال 2015
04 فوریه 2015 - 5:58
بازدید 287
6

کمپانی املاک Royal LePage، که از کمپانی‌های بزرگ و معتبر در زمینه خرید و فروش مسکن است، می‌گوید که آهنگ رشد قیمت مسکن در سال 2015 کند شده و قیمت‌ها در کشور به طور متوسط فقط 2.9 درصد افزایش خواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود که شهر تورنتو بالاترین رشد قیمت مسکن در بین شهرهای کشور را […]

ارسال توسط :
پ
پ

کمپانی املاک Royal LePage، که از کمپانی‌های بزرگ و معتبر در زمینه خرید و فروش مسکن است، می‌گوید که آهنگ رشد قیمت مسکن در سال 2015 کند شده و قیمت‌ها در کشور به طور متوسط فقط 2.9 درصد افزایش خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود که شهر تورنتو بالاترین رشد قیمت مسکن در بین شهرهای کشور را داشته باشد. این کمپانی بر این باور است که قیمت مسکن در شهرهای بزرگ کشور 4.5 درصد رشد خواهد داشت که البته این رقم بسیار کمتر از رقم رشد مسکن در سال گذشته است.

انتظار می‌رود که شهر ونکوور با 2.8 درصد رشد دومین رتبه را در کشور به خود اختصاص دهد و بعد از آن شهر کلگری با 2.4 درصد و سپس شهرهای مونترال و هلیفکس به ترتیب با 0.6 و 0.5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند.

بنا به گفته Royal LePage احتمالا عوامل اقتصادی از جمله کاهش قیمت نفت سبب شده‌اند تا از سرعت  رشد قیمت مسکن به ویژه در قسمت‌های غربی کانادا کاسته شود.

در سال 2014 قیمت خانه‌های مستقل یک طبقه معروف به بانگالو (که در ایران معمولا آن را خانه ویلایی می‌نامیم- م) با 6.7 درصد رشد در سه‌ماهه چهارم و به نسبت یک سال پیش از آن، بیشترین رشد را در میان دیگر انواع خانه‌ها داشت. بعد از آن نوبت به خانه‌های دوطبقه مستقل می‌رسید با 6 درصد رشد و پس از آن هم  کاندوها با 4.5 درصد رشد قرار می‌گرفتند.   

بازار فروش کاندوها در شهر ادمونتون در سال 2014 با 12.2 درصد رشد قیمت، شاهد بیشترین افزایش بود و قیمت متوسط هر واحد کاندو در این شهر به 250 هزار و 953 دلار رسید. قیمت‌ها در شهر کلگری هم افزایش چشمگیری داشتند و قیمت یک کاندوی استاندارد در این سال 9.1 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به این ترتیب متوسط قیمت در سه‌ماهه سوم سال به 311 هزار و 644 دلار رسید.

در شهر تورنتو قیمت بانگالوهای مستقل نسبت به یک سال قبل از آن 11.6 درصد رشد داشت و به این ترتیب متوسط قیمت بانگالوها به 647 هزار و 535 دلار رسید و این در حالی بود که قیمت متوسط خانه‌های دوطبقه با 8.6 درصد رشد در یک‌ سال به 745 هزار و 62 دلار رسید.

در شهر ونکوور قیمت متوسط بانگالوهای مستقل و خانه‌های دو طبقه بیش از 7 درصد رشد داشتند و قیمت متوسط آنها به ترتیب به 1 میلیون و 124 هزار و 642 دلار و 1 میلیون و 233 هزار و 182 دلار رسید.

در شهر وینی‌پگ قیمت مسکن تغییری نکرد و در شهر رجاینا قیمت‌ها کمی کاهش یافت. در این شهر متوسط قیمت خانه‌های دو طبقه با 6.8 درصد کاهش در یک سال به 345 هزار دلار رسید.

کمپانی Royal LePage معتقد است که در سال 2015 به دلایل متعددی قیمت‌ مسکن در شهر تورنتو به رشد خود ادامه خواهد داد که یکی از آنها بالا رفتن میزان صادرات استان انتاریو به دلیل کاسته شدن از ارزش برابری دلار کانادا نسبت به دلار امریکا و نیز قدرت‌مندی اقتصاد همسایه جنوبی است.

بر اساس این گزارش، جریانات بازار کار و نیاز برآورده نشده خریداران خانه که در سال 2014 موفق به خرید خانه نشده‌اند سبب خواهد شد تا قیمت مسکن در تورنتو در سال 2015 روند صعودی داشته باشد. در همین حال کاهش شدید قیمت‌ نفت نیز افزایش رشد قیمت‌ها در غرب کانادا را متوقف یا کند خواهد کرد.

آقای فیل ساپر، رئیس و مدیر اجرایی Royal LePage می‌گوید: «درنهایت آنچه بیشترین تهدید برای بازار مسکن خواهد بود، کاهش اعتماد خریداران است که می‌تواند در نتیجه بدتر شدن چشم‌انداز وضعیت اشتغال یا کم شدن قدرت خرید ایجاد شود. با این توضیح ما در مناطقی که از کاهش قیمت نفت متاثر شده‌اند از جمله استان‌های البرتا، ساسکاچوان و نیوفاوندلند به دقت بازار مسکن را زیر نظر خواهیم داشت.»

فعلا برای مدتی کوتاه خریداران خانه در قسمت‌های غربی کانادا می‌توانند از پایین بودن قیمت مسکن استفاده کنند اما آقای ساپر معتقد است که با تغییر قیمت انرژی این روند چندان ادامه نیافته و به مسیر قبلی خود بازخواهد گشت.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar