تناقض اطلاعات موجود در CAIPS با اقدامات عملی سفارت
11 نوامبر 2012 - 22:30
بازدید 398
6

علی مختاری؛ چندی پیش برای یکی از موکلین به دلیلی درخواست CAIPS کردیم. پس از مدتی نتیجه به دست ما رسید و با کمال تعجب مشاهده شد که در سوابق پرونده نوشته شده است که مدیکال متقاضی در تاریخ معینی ارسال شده است و این در حالی بود که نه تنها نامه مدیکالی دریافت نشده […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

چندی پیش برای یکی از موکلین به دلیلی درخواست CAIPS کردیم. پس از مدتی نتیجه به دست ما رسید و با کمال تعجب مشاهده شد که در سوابق پرونده نوشته شده است که مدیکال متقاضی در تاریخ معینی ارسال شده است و این در حالی بود که نه تنها نامه مدیکالی دریافت نشده بود که نامه های ارسالی ما که پس از آن تاریخ بود نیز بی پاسخ مانده بود.  سه سرور مستقل شرکت که همه ایمیلهای دریافتی را در نسخه های متعدد و برای اطمینان از دریافت آنها ذخیره می کند وارسی شد و اطمینان یافتیم که ایمیلی برای ما ارسال نشده است.

از این بگذریم که این موکل محترم که روز یکشنبه این نکته را دریافته بود تا روز دوشنبه که دفتر ما در مونترآل باز شود چه فشارها و استرسی را به همکاران ما در تهران وارد کرده بود  آنها را به انواع اتهامات که کمترین آنها بی مبالاتی بود نواخته بود و پاسخ ایمیل ایشان از سوی بنده نیزکاری از پیش نبرده بود. همان یکشنبه ایمیل ایشان دریافت شد و همان زمان نیز با اداره مهاجرت مکاتبه شد. صبح دوشنبه ایشان با دفتر در مونترآل تماس تلفنی داشتند و من نیز توضیح دادم که ایمیلی در کار نیست و هرگز مدیکالی برای ایشان ارسال نشده است. البته استرس ایشان و شرایط غیر عادی پرونده قابل درک بود هر چند خروج از چارچوب برخورد متعارف با کارکنان دفتری که نقشی در ایجاد آن شرایط ندارند پذیرفته و منصفانه نیست.

برای من جای تعجب بود که چگونه ممکن است در نسخه الکترونیک پرونده به ارسال مدیکال تصریح شده باشد ولی مدیکالی ارسال نشده باشد تا اینکه مورد مشابه دیگری نیز اتفاق افتاد که موجب شد بیشتر متوجه وضعیت غیر عادی سفارت کانادا در آنکارا بشویم.

با توجه به وضعیت پر ازدحام سفارت آنکارا و درخواست آنها برای عدم مکاتبه اضافی و …. به نظر می رسد رشته کار دست کم برای مدتی از دستشان خارج شده است اینکه در سوابق الکترونیک به ارسال نامه مدیکال اشاره شود و در عمل چنین اتفاقی نیافتد می تواند بی توجهی ساده یک کارمند باشد و یا یک رویه جاری ناشی از عقب ماندن از روند امور ناشی از حجم بالای کار در آن سفارت.

تا این لحظه به مکاتبات مربوط به این موضوع از سوی آنکارا پاسخی داده نشده و این گمان دوم را تقویت می کند ولی آنچه مهم است این است که این وضعیت مشکلی برای متقاضیان جز تاخیر زمانی ایجاد نمی کند.

منتظر خبرهای بعدی در این خصوص باشید.   

 

آپدیت:

به دنبال مکاتبه با مدیر برنامه سفارت در آنکارا در هفته گذشته در ساعات واپسین روز جمعه ۱۶ نوامبر مدارک مدیکال موکل مورد اشاره در این مطلب دریافت شد.   

 

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar