تمرکز شغلی (Career Focus): تجربه دستیابی به سابقه کار واقعی
07 سپتامبر 2013 - 17:19
بازدید 365
11

تمرکز شغلی یا کریر فوکوس همانطور که از نامش پیداست یکی دیگر از آن‌دسته از برنامه‌های دولتی در کاناداست که برای کمک به جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان و به جهت فراهم نمودن موقعیت کسب تجربه کار حرفه‌ای، طراحی و البته با نتایج مثبتی نیز همراه بوده است. لازم به ذکر است که این […]

ارسال توسط :
پ
پ

تمرکز شغلی یا کریر فوکوس همانطور که از نامش پیداست یکی دیگر از آن‌دسته از برنامه‌های دولتی در کاناداست که برای کمک به جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان و به جهت فراهم نمودن موقعیت کسب تجربه کار حرفه‌ای، طراحی و البته با نتایج مثبتی نیز همراه بوده است.

لازم به ذکر است که این برنامه بخشی از استراتژی اصلی اشتغال جوانان مصوب دولت فدرال کانادا است که در انجام آن بیش از ۱۱ سازمان و وزارتخانه دولتی با یکدیگر همکاری دارند.

در این برنامه دولت با ارائه کمک‌های مالی به آن‌دسته از شرکت‌ها و سازمان‌های کانادایی که حاضر به استخدام کوتاه‌مدت جوانان تازه فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان باشند، زمینه را برای اشتغال جوانان در جهت کسب تجربه کار در محیطی حرفه‌ای در سطوح محلی، منطقه‌ای و حتی ملی فراهم می‌آورد.

طبق این برنامه جوانان می‌بایست با کار در یکی از این شرکت‌ها در دوره‌ای مشخص، به کسب مهارت‌های مورد نیاز برای جذب به بازار کار حرفه‌ای و مورد پسند کارفرمایان پرداخته تا مقدمات گذار آنان از محیط مدرسه به بازار نیروی انسانی فراهم گردد.

مهمترین اهداف برنامه CF عبارتند از:

  1. افزایش عرضه نیروی انسانی ماهر
  2. تسهیل ورود جوانان دارای مهارت‌ها و قابلیت‌های بالا به بازار کار که دائما متغیر نیز هست
  3. انتقال و گسترش مزایای ارائه آموزش‌های پیشرفته
  4. افزایش سطح مهارت‌های مدیریتی بین جوانان کانادایی در سطح ملی با سرمایه‌گذاری بر روی مهارت‌های مورد نیاز اقتصاد دانش‌محور و البته با رشد پایدار

در این برنامه، یک طرف شرکت‌ها و سازمانهای متقاضی دریافت کمک‌های مالی دولت و ارائه‌دهندگان خدمات مذکور بوده و در طرف دیگر شرکت‌کنندگان و برخورداران از این خدمات قرار دارند.

برای مطالعه متن کامل در وبسایت پرنیان، اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar