تمدید وضعیت اقامت برای مقیمان موقتی
08 فوریه 2021 - 19:02
بازدید 481
9

مقیمان موقتی که قادر به ترک کانادا نیستند، وضعیت اقامتشان تمدید می شود اتباع خارجی در کانادا که وضعیت اقامت موقت آنها رو به انقضا می باشد، می توانند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند. مقیمان موقت که به دلیل محدودیت های ویروس کرونا نمی توانند کانادا را ترک کنند، قادر به تمدید وضعیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

مقیمان موقتی که قادر به ترک کانادا نیستند، وضعیت اقامتشان تمدید می شود

اتباع خارجی در کانادا که وضعیت اقامت موقت آنها رو به انقضا می باشد، می توانند اقامت خود را در کانادا تمدید کنند.

مقیمان موقت که به دلیل محدودیت های ویروس کرونا نمی توانند کانادا را ترک کنند، قادر به تمدید وضعیت خود هستند. آنها باید در درخواست خود، دلیل نیاز به اقامت در کانادا را به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا»(IRCC)  ارائه دهند.

متقاضیان باید به صورت آنلاین اقدام کرده، و شرایط مورد نیاز را (که در صورت لزوم، شامل پرداخت هزینه بیومتریک است) برآورده کنند. به گفته «IRCC»، متقاضیان باید قبل از انقضا وضعیت اقامت موقت فعلی خود، اقدام کنند.

کسانی که در حال حاضر، درخواست تمدید دارند، از «وضعیت حفظ شده» (maintained status) بهره مند شده، و تا زمانی که در مورد درخواست آنها تصمیم گیری شود، مجاز به اقامت در کانادا هستند. این بدان معناست که «پردازش سریع» برای این متقاضیان لازم نمی باشد.

برای درخواست های اقامت موقت یا تمدید وضعیت، معافیت از پرداخت هزینه وجود ندارد. (به استثنای معافیت های خاص در چارچوب سیاست های عمومی).

به افسران مهاجرت دستور داده می شود بررسی کنند که سفر هوایی بین الملل بسته شده، و پروازهای تجاری به کشور مبدا یا مقصد متقاضی، در دسترس است. همچنین به آنها گفته می شود که در صورت عدم ثبت بیومتریک برای تکمیل درخواست، هزینه پرداختی مربوط به آن را به متقاضی بازگردانند.

 

وضعیت اقامت موقت منقضی شده

ساکنان موقت می توانند ظرف 90 روز پس از انقضا وضعیت خود، درخواست تمدید وضعیت کنند. این افراد در صورت لزوم، باید هزینه های مربوط به این درخواست را پرداخت کنند.

برای واجد شرایط بودن جهت تمدید وضعیت، اتباع خارجی باید بین روز 30 ژانویه 2020 و 31 مه 2021، با وضعیت موقت معتبر در کانادا بوده، و وضعیت آنها در این مدت منقضی شده باشد. آنها همچنین باید از زمان اولین ورود خود به کانادا، در این کشور اقامت می داشتند. هزینه پردازش درخواست 200 دلار است.

اگر متقاضیان واجد شرایط تمدید وضعیت باشد، افسران مهاجرت درخواست آنها را ارزیابی می کنند. در صورت پذیرش متقاضی، افسران مجوز مناسب را با شرح وضعیت تمدید، صادر خواهند کرد. پس از آن، این مدرک برای متقاضی پست خواهد شد.

با این حال، اگر متقاضی واجد شرایط تمدید وضعیت نباشد، نماینده وزیر در مورد رسیدگی به پرونده مربوط، تصمیم خواهد گرفت. در این صورت، نماینده پرونده را به مراتب قضایی ارجاع می دهد، یا دستور عزیمت متقاضی را صادر می کند، یا تأیید می کند که تبعه خارجی در کانادا بماند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar