تمدید معافیت معاینه پزشکی کانادا
02 ژانویه 2022 - 2:23
بازدید 568
6
متقاضیانِ مهاجرت به کانادا ممکن است نیازی به انجام معاینه پزشکی برای درخواست اقامت دائم نداشته باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

متقاضیانِ مهاجرت به کانادا ممکن است نیازی به انجام معاینه پزشکی برای درخواست اقامت دائم نداشته باشند.

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد معافیت موقت معاینه پزشکی را برای برخی از متقاضیان مهاجرت تمدید کند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، معافیت فعلی معاینه پزشکی را برای متقاضیان مهاجرتی که از داخل کانادا درخواست می‌دهند، تا ۳۱ مارچ ۲۰۲۲ تمدید می‌کند. این سیاست در ماه جون اجرایی شد و قرار بود در ۲۸ دسامبر منقضی شود.

هنگامی که شهروندان خارجی برای اقامت دائم کانادا درخواست می‌دهند، باید معاینه پزشکی مختص مهاجرت انجام دهند و یا شماره شناساییِ معاینه پزشکی قبلی خود را ارائه دهند. این معافیت به آن‌ها امکان می‌دهد تا در صورتی که قبلاً معاینه پزشکی را انجام داده‌اند و دارای شرایط زیر هستند، نیازی به انجام معاینه پزشکی دوباره نداشته باشند:

⦁ برای اقامت دائم درخواست داده ولی هنوز معاینه پزشکی جدیدی انجام نداده‌اند.
⦁ در پنج سال گذشته معاینه پزشکی انجام داده‌اند و مشخص شده است که هیچ خطری برای سلامت یا ایمنی عمومی ندارند و یا گزارش‌های لازم را برای نظارت، به مقامات بهداشتی ارائه داده‌اند.
⦁ در سال گذشته، کانادا را برای بیش از شش ماه به قصد زندگی در کشورهایی ترک نکرده‌اند که در لیست دولت فدرال به عنوان کشورهایی هستند که نیاز به معاینه پزشکی مهاجرت دارند.اگر اعضای خانوادۀ این متقاضیان هم در کانادا بوده و معیارهای فوق را داشته باشند، واجد شرایط این سیاست می‌شوند.

بیانیه اداره مهاجرت و پردازش سریع‌تر درخواست‌ها

اداره مهاجرت در بیانیه‌ای گفته است که این اداره با افرادی که واجد شرایط معافیت نیستند، برای راهنمایی در مورد مراحل بعدی تماس خواهد گرفت. اداره مهاجرت همچنین اعلام کرده که این سیاست به ساده‌سازی پردازش درخواست‌ها برای متقاضیان کم‌خطر در کانادا کمک و در عین حال خطرات بهداشت عمومی را کنترل و مدیریت می‌کند.

سیاست حاضر همچنین قرار است از پردازش سریع‌تر درخواست‌های مهاجرت پشتیبانی کند. اگرچه اداره مهاجرت به هدف خود برای پذیرش از ۴۰۱،۰۰۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ دست یافت، اما این اداره همچنان با حجم عظیمی از متقاضیان مهاجرت روبرو است. جدیدترین ارقام نشان می‌دهند که نزدیک به ۱٫۸ میلیون متقاضی مهاجرت در صف انتظار دریافت اقامت دائم هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar