تمدید محدودیت‌های سفر کانادا
06 ژوئن 2022 - 8:39
بازدید 392
3
کانادا محدودیت‌های سفر مربوط به همه‌گیری کرونا را حداقل تا ۳۰ جون سال جاری تمدید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا محدودیت‌های سفر مربوط به همه‌گیری کرونا را حداقل تا ۳۰ جون سال جاری تمدید کرد.

با وجود درخواست‌ها برای بازگرداندن شرایط سفرهای بین‌المللی به حالت عادیِ پیش از همه‌گیری کرونا، کانادا محدودیت‌های سفر فعلی خود را حداقل تا پایان ماه جاری میلادی (جون) تمدید کرد.

ملیسا لانتسمن، نماینده محافظه‌کار، در طرحی که اواسط ماه می ارائه شد، از دولت خواست که قوانین و خدمات سفر را فوراً به حالت پیش از همه‌گیری کرونا بازگرداند. او زمان انتظار در فرودگاه‌های کانادا را غیر قابل قبول، محدودیت‌های کنونی مربوط به همه‌گیری کرونا را ناکارآمد و این وضعیت را تشدیدکنندۀ کمبود نیروی کار در کانادا توصیف کرد. نمایندۀ تورن هیل در پارلمان کانادا خاطرنشان کرد که متحدان بین‌المللی کانادا پیشاپیش اقدام به برداشتن محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در فرودگاه‌ها و سایر گمرک‌های ورودی خود کرده‌اند.

دولت جنبشِ بازگرداندن قوانین سفر به حالت پیش از همه‌گیری کرونا را متوقف کرد

جنبشِ بازگرداندن قوانین سفر به حالت پیش از همه‌گیری کرونا، در صحن مجلس عوام متوقف شد.

لانتسمن روز دوشنبه در توییتی نوشت: نتیجه رأی‌گیری؛ جنبش شکست خورد. دولت هنوز هیچ توجیهی برای محدودیت‌های منسوخ و از دور خارج‌شده ارائه نکرده است.

تصمیم اتاوا برای ادامه اعمال محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، موجب رضایت کسانی شده است که نگران موج دیگری از کرونا هستند.

فردی در توییتر نوشت: همه‌گیری تمام نشده است. واکسن‌ها و خستگی ناشی از همه‌گیری کرونا، این واقعیت را تغییر نمی‌دهند که یک بیماری تنفسی بسیار بد وجود دارد و می‌تواند به شدت به مردم آسیب برساند.

با این حال، بسیاری از مردم از محدودیت‌های سفر خسته شده‌اند و نارضایتی خود را در رسانه‌های اجتماعی ابراز می‌کنند.

فرد دیگری در توییتر نوشت: چه مضحک! این محدودیت‌ها حداقل شش ماه است که منسوخ شده‌اند. کرونا همه جا هست. در حال حاضر با ادامه اعمال محدودیت‌های سفر، به جز تشکیل صف‌های طولانی برای مسافران بین‌المللی، چه اتفاق دیگری می‌افتد؟ این فقط یک بازی سیاسی است. من قبلاً از این محدودیت‌ها حمایت می‌کردم، اما حالا دیگر باید برداشته شوند.

محدودیت‌های سفر در ماه آپریل اندکی کاهش یافتند

اتاوا اول آپریل محدودیت‌های سفر را تا اندازه‌ای کاهش داد و به مسافران کاملاً واکسینه‌شده این امکان را داد که بدون انجام آزمایش کرونا وارد کانادا شوند، مگر اینکه به‌طور تصادفی برای انجام آزمایش در فرودگاه انتخاب شوند.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل گفته است که اتاوا می‌خواهد مطمئن شود که تعادل مناسبی بین حفظ سلامت عمومی و سهولت سفر ایجاد می‌کند.

همچنین طبق گزارش‌ها، بحث در مورد ارائه تعریفی متفاوت از “کاملاً واکسینه شده” به معنای دریافت تنها دو دوز از یک واکسن کرونای پذیرفته‌شده به جای سه دوز فعلی، وجود دارد.

کانادا شش واکسن کرونا را تایید کرده است:

Pfizer-BioNTech Comirnaty

Moderna Spikevax

AstraZeneca Vaxzevria/Covishield

Janssen/Johnson & Johnson

Novavax/Nuvaxovid/Covovax

Medicago Covifenz

در حال حاضر محدودیت‌های سفر همچنان پابرجا هستند و حداقل تا پایان ماه جاری میلادی هم ادامه خواهند داشت.

مسافرانی که به صورت ناقص واکسینه شده‌اند و یا اصلاً واکسینه نشده‌اند و پنج سال یا بیشتر سن دارند، به استثنای کسانی که معاف هستند، همچنان باید به هنگام ورود به کانادا نتیجه یک آزمایش پذیرفته‌شدۀ کرونا را ارائه دهند که پیش از ورود به کانادا انجام شده است.

الزام مسافران واکسینه نشده به ارائه نتیجه آزمایش کرونا پیش از ورود به کانادا

وب‌سایت دولت کانادا یادآور شده است مسافرانی که کاملاً واکسینه نشده‌اند، باید نتیجه یکی از آزمایش‌های پذیرفته‌شده را ارائه دهند که در زیر آمده است:

  • نتیجه آزمایش آنتی ژن که به صورت حرفه‌ای و در یک آزمایشگاه و حداکثر یک روز پیش از پرواز و یا ورود زمینی یا دریایی به کانادا انجام شده است.
  • نتیجه آزمایش مولکولی (PCR) معتبر که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز و یا ورود زمینی یا دریایی به کانادا انجام شده است.
  • ارائه نتیجه آزمایش مولکولی (PCR) مثبت پیشین، زمانی که مسافر دیگر علائمی ندارد و می‌تواند نتیجه آزمایش مولکولی مثبتی را ارائه دهد که حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۸۰ روز تقویمی پیش از ورود به کانادا انجام شده است. شمارش از روز بعد از انجام آزمایش شروع می‌شود.

کودکان زیر پنج سال از انجام آزمایش کرونا معاف هستند.

پس از ورود به کانادا، مسافران واکسینه نشده یا نیمه واکسینه شده ملزم به انجام آزمایش کرونا در فرودگاه یا دریافت بسته خودآزمایی برای کرونا هستند. همچنین به آن‌ها یک بسته خودآزمایی اضافی داده می‌شود تا در روز هشتم قرنطینه اجباری خود از آن استفاده کنند.

مسافران باید از اپلیکیشن موبایل یا وب‌سایت ArriveCAN استفاده کنند

همه مسافران، واکسینه شده یا نشده، باید اطلاعات ضروری خود را پیش از ورود به کانادا از طریق اپلیکیشن موبایل یا وب‌سایت ArriveCAN ارسال کنند.

در اوایل سال جاری ژان ایو دوکلوس، وزیر بهداشت، کاهش یا تشدید محدودیت‌های سفر کانادا را با توجه به تعداد موارد بیماری و امکان شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا، محتمل دانسته بود.

دوکلوس گفته بود: تعدیل محدودیت‌های مرزی کانادا به دلایلی، از جمله نرخ بالای واکسیناسیون در کانادا، افزایش دسترسی و انجام آزمایش‌های سریع برای تشخیص عفونت، کاهش بستری‌شده‌ها در بیمارستان و افزایش دسترسی به درمان‌های داخلی کرونا امکان‌پذیر است. با بهبود سطح واکسیناسیون و افزایش ظرفیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی، ما به بررسیِ تسهیل بیشتر محدودیت‌های مرزی و زمان اعمال آن‌ها، برای ایمن نگه داشتن مردم در کانادا، ادامه خواهیم داد.

در حساب توییتر وزیر بهداشت هیچ اشاره‌ای به تمدید محدودیت‌های سفر در هفته جاری، با وجود کاهش ۱۳ درصدی تعداد تخت‌های بیمارستانی اشغال‌شده توسط بیماران مبتلا به کرونا در هفته منتهی به ۲۳ می، نشده است.

دوشنبه هفته جاری، آمارهای رسمی نشان دادند که کمتر از هزار مورد بیمار مبتلا به کرونا در کانادا وجود دارد.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar