تمدید تعلیق برنامه سرمایه گذاری کبک
23 می 2020 - 20:03
بازدید 432
7

دولت لوگو قصد تجدیدنظر در برنامه مهاجرتی مختص سرمایه گذاران ثروتمند را دارد. تعلیق برنامه سرمایه گذاری کبک (PIIQ) که از پاییز گذشته صورت گرفته، تا 1 آوریل 2021 ادامه خواهد داشت. 20 می 2020، طی حکمی از سوی وزارت مهاجرت تصمیم تعلیق برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک منتشر شد. برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت لوگو قصد تجدیدنظر در برنامه مهاجرتی مختص سرمایه گذاران ثروتمند را دارد. تعلیق برنامه سرمایه گذاری کبک (PIIQ) که از پاییز گذشته صورت گرفته، تا 1 آوریل 2021 ادامه خواهد داشت.

20 می 2020، طی حکمی از سوی وزارت مهاجرت تصمیم تعلیق برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک منتشر شد.

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری کبک (PIIQ) که سرمایه گذاران خارجی را مورد هدف قرار می دهد، یک مسیر سریع برای مهاجرت دائم به کانادا است. کاندیداها با توجه به توان مالی خود گواهی انتخاب کبک (CSQ) را به دست می آورند.

طبق اعلام وزارت مهاجرت، افراد واجد شرایط در این برنامه باید حداقل 2 میلیون دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند (البته باید قانونی بدست آمده باشد).  

کاندیداها پس از اثبات دارایی خود، باید از طریق واسطه های مالی مجاز توسط کبک، برای مدت 5 سال یک سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری در Investissement Québec انجام دهند. این مبلغ در نهایت، بدون بهره بازپرداخت می شود.

تجربه مدیریتی نیز برای متقاضیان اقامت کبک از طریق سرمایه گذاری لازم است.

براساس داده های وزارت مهاجرت، اکثریت قریب به اتفاق درخواست های دریافت شده بین سال های 2009 تا 2019 تحت برنامه سرمایه گذاری کبک از طرف متقاضیان چینی صورت گرفته است؛ پس از آن با اختلاف زیاد کاندیداهای ایرانی، پاکستانی، بنگلادشی و اماراتی در میان متقاضیان قرار دارند.

تمایل به اصلاح این برنامه

در اوایل نوامبر گذشته، برنامه سرمایه گذاری به مدت هشت ماه و تا ژوئیه 2020 به تعلیق درآمد.

سیمون ژولین-بارت، وزیر مهاجرت کبک، در توجیه این تصمیم اظهار داشت که نگران بسیاری از موارد مطرح شده در گزارش های اخیر است. او  همچنین گفته بود که نگران تمامیت PIIQ است.

این بار نیز، بررسی مجدد برنامه اعلام شده و تمایل به تعلیق در حکم اخیر وزارتخانه گنجانده شده است.

به گفته وزارت مهاجرت کبک (MIFI)، بازنگری این برنامه در حال انجام است. با این حال، برای پیش بینی ماهیت تغییراتی که قرار است در آن ایجاد شود، هنوز زود است.

براساس داده های دولتی، از ابتدای سال 2019 میزان حضور سرمایه گذارن از طریق برنامه سرمایه گذاری در کبک به نسبت سالهای 2008 تا 2017، به طور متوسط ​​تنها 16٪ است. برای متقاضیان چینی، کسانی که بیشترین خواهان برنامه PIIQ هستند، این میزان کمتر از 13 درصد است.

براساس آخرین برنامه مهاجرت دولت لوگو، کبک در نظر دارد امسال بین 2100 تا 2800 نفر را تحت عنوان ” Gens d’affaires” انتخاب کند. این تعداد در سال 2018 بیش از 5000  دعوت بوده است.  

کبک می گوید، درخواست ها در جریان است

وزارت مهاجرت کبک می گوید که در پایان آوریل هنوز 2159 درخواست برای پردازش در برنامه سرمایه گذاری کبک دارد. علاوه بر این،19400 درخواست برای اقامت دائم برای تاجران و بازرگانان نیز وجود دارد که دولت فدرال در حال پردازش آنها است. این افراد قبلاً توسط کبک انتخاب شده اند و حالا منتظر دریافت اقامت دائم خود برای اقامت در کشور هستند. زمان پردازش این درخواست ها 62 ماه تخمین زده می شود.

 

یکی دیگر از راه های سریع و مطمئن جهت دریافت اقامت دائم کانادا، برنامه استارت آپ است که می تواند روشی مناسب برای علاقمندان به برنامه های تجاری کشور کانادا باشد.  
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برنامه استارت آپ می توانید اینجا را ببینید و در صورت تمایل به اقدام به شماره واتس اپ 0012899803787 پیام ارسال نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar