تلاش کانادا برای دستگیری پناهندگان مجرم و اخراج آنها از کشور
20 آگوست 2011 - 17:43
بازدید 295
7

دولت مرکزی از مردم خواسته است تا در یافتن افرادی که دارای مشکلات مهاجرتی هستند به دولت کمک کنند. در این درخواست تمرکز اصلی بر یافتن ۳۲ پناهنده‌ خارجی است که احتمال داده می‌شود در ناحیه تورنتوی بزرگ حضور داشته باشند. آقای ویک توئز، وزیر امنیت کانادا، در گفتگویی ضمن اشاره به راه‌اندازی سایتی برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت مرکزی از مردم خواسته است تا در یافتن افرادی که دارای مشکلات مهاجرتی هستند به دولت کمک کنند. در این درخواست تمرکز اصلی بر یافتن ۳۲ پناهنده‌ خارجی است که احتمال داده می‌شود در ناحیه تورنتوی بزرگ حضور داشته باشند.

آقای ویک توئز، وزیر امنیت کانادا، در گفتگویی ضمن اشاره به راه‌اندازی سایتی برای معرفی غیرکانادایی‌هایی که مرتکب جرم در داخل کانادا شده‌اند و ناپدید شدن این عده بعد از دریافت حکم خروج از کشور، اعلام کرد: «این افراد از امتیاز بزرگی که داشته‌اند سوء استفاده کرده‌اند و دیگر حضورشان در کشور ما پذیرفته نیست.»

هفته گذشته آقای توئز در معیت برخی از مسئولان امنیتی مجلس فدرال چون خانم کندیس هوپنر و آقای کریس الکساندر و آقای لوک پورتلنس، رئیس آژانس خدمات مرزی کانادا، جدیدترین فهرست از نام این افراد را در تورنتو منتشر ساخت.

این ۳۲ نفر که نامشان در فهرست اخیر آقای توئز آمده است، به غیر از آن ۳۰ نفری هستند که اسامی‌اشان در ۲۱ ماه جولای امسال در وبسایت آژانس خدمات مرزی کانادا به عنوان مجرمان جنگی منتشر شد و از مردم خواسته شد که هرگونه اطلاعی که از محل حضور یا اختفای این عده دارند، به اطلاع آژانس برسانند. 

در وبسایت اول نام و تصویر ۳۰ مرد منتشر شده بود که مطلبی به شرح ذیل نیز آن را همراهی می‌کرد: «بر اساس قوانین ضد جرم و انسان‌دوستانه و نیز قانون جرائم جنگی و قوانین بین المللی، محرز شده است که این عده حقوق انسانی و بین‌المللی را نقض کرده‌اند.»

آقای توئز در همین نشست اعلام کرد که تا کنون ۸ نفر از ۳۰ نفر اول پیدا شده‌اند. شش نفر از آنها در داخل کانادا دستگیر و سه نفر از این شش نفر از کشور اخراج شده‌اند و مشخص شده است که دو نفر دیگر از این عده نیز در جایی خارج از کانادا به سر می‌برند.

آقای توئز گفت: «موفقیت ما در این مسیر بزرگ‌تر از آنی بود که انتظار آن را داشتیم.» وی در این نشست مکررا از رسانه‌ها به دلیل نقش موثری که در تشویق دولت برای ایجاد این وبسایت داشتند تشکر نمود و از همکاری مردم در این راه قدردانی کرد.

برای این‌که افراد بتوانند آسان‌تر اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه به گوش مسئولان برسانند، یک خط تلفن برای این کار در نظر گرفته شده است. آقای پورتلنس اعلام کرد که تا کنون درباره افراد و اسامی فهرست اول حدود ۲۰۰ مورد تماس تلفنی از سوی مردم به ثبت رسیده است که این خود نشان می‌دهد روش مذکور می‌تواند روشی کارآمد برای دست‌اندرکاران این امر باشد.  

در وبسایت دوم که همان روز راه‌اندازی شد، فهرست اسامی کسانی منتشر شده بود که دیگر حضورشان در کانادا پذیرفته نیست: مقیمان دائمی که مرتکب جرم شده‌اند و به همین دلیل باید از کانادا خارج شوند زیرا با رعایت نکردن قوانین کانادا، تعهدات خود را به عنوان یک دارنده حق اقامت دائم این کشور نقض کرده‌اند. انجمن Canadian Crime Stoppers نیز از اقدام دولت در جهت انتشار اسامی این افراد حمایت کرده است.

همه این ۳۲ نفر دارای حق اقامت دائم هستند

آقای توئز و آقای پورتلنس توضیح دادند که وقتی یک مهاجر دارای حق اقامت دائم جرمی مرتکب می‌شود و حکم خود را نیز استماع می‌کند، اگر هیئت مهاجرت و پناهندگی طی ۴۸ ساعت حکم بازداشت را اجرا نکرد، این فرد ممکن است با قرار وثیقه آزاد شود. در این مرحله از پرونده، برخی از این افراد ناپدید می‌شوند و مسئولان نیز نمی‌توانند محل اختفای آنها را شناسایی کنند تا پس از دستگیری از کانادا اخراجشان نمایند.

وقتی از آقای توئز پرسیده شد که چرا دولت نتوانسته بعد از خروج این افراد از زندان، به درستی رد آنها را پیگیری کند، وی تقصیر را متوجه مسئولان مرزی ندانست. وی در پاسخ به یکی از گزارشگران شبکه CTV که این سوال را مطرح ساخته بود گفت: « دو نیروی CBSA و IRB باید یاد بگیرند که با هم بهتر همکاری کنند. این کار فقط با کمک منابع مالی و دیگر امکانات انجام پذیر نیست. به همین دلیل است که ما برای این کار از مردم کمک خواسته‌ایم … بیشترین حمایت را نیز در این زمینه از جانب کامیونیتی‌های تازه در کانادا داشته‌ایم.»

افرادی که نام آنها در این فهرست آمده است، همگی دارای حق اقامت دائم هستند و از طریق قانونی و از سیستم مهاجرت و پناهندگی به کانادا آمده‌اند. برخی از این افراد چندین دهه است که در کانادا زندگی می‌کنند و حتی ممکن است از زمان کودکی به کانادا آمده باشند. این افراد کسانی هستند که جرم‌های سنگینی چون قتل، آزارهای جنسی جدی، سرقت مسلح و قاچاق مواد مخدر انجام داده‌اند و نیز کسانی که حکم محکومیتشان بیش از شش ماه بوده است. به همین دلیل هم این عده تحت تعقیب CBSA قرار دارند. 

آقای پورتلنس گفت: «مواردی که در این فهرست از آنها نام برده شده، کسانی هستند که ما مشخصا نسبت به آنها خیلی حساس هستیم.» او در ادامه سخنان خود این فهرست را با فهرست ۱۰ نفره‌ای که معمولا از اسامی مجرمان مهم و تحت تعقیب با عنوان «Most Wanted ۱۰» منتشر می‌شود مقایسه نمود. او گفت دلایل مشخصی هست که به سبب آنها فکر می‌کنیم مردم می‌توانند در این زمینه کمک زیادی به ما بکنند.

آقای وزیر در تاکید این نکته افزود: «این کار یعنی مقدم دانستن شهروندان و مقیمان دائم تابع قانون بر مجرمان.» و گفت که اخراج این عده از کشور برای حفظ ثبات و یکپارچگی سیستم مهاجرت کانادا بسیار ضروری است.

این فهرست در واقع بخش کوچکی از ۱ هزار و ۴۰۰ نفری است که دارای این شرایط هستند و گمان می‌رود که در ناحیه تورنتوی بزرگ زندگی می‌کنند. مجموع تعداد این افراد در سرتاسر کشور رقمی نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

۹ نفر از اسامی موجود در این فهرست ۳۰ نفره متولد جاماییکا هستند. ۴ نفر از چین و چهار نفر دیگر نیز از کشور گویانا هستند. چهار نفر دیگر از آنها از دیگر کشورهای کارائیب یا امریکای مرکزی و سه نفر نیز از افریقا به کانادا مهاجرت کرده‌اند. دو نفر از افراد این فهرست متولد هند، دو نفر متولد سری‌لانکا، سه نفر متولد اروپا و یک نفر هم متولد امریکاست. دو نفر از این افراد نیز زن هستند. به گفته آقای توئز‌: «این سوی مرزهای کشور ما بهشت این مجرمان نخواهد بود.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar