تلاش برای جذب  فرانسوی زبانان از آفریقا، اروپا، خاورمیانه و آمریکا
07 می 2023 - 18:59
بازدید 303
3
دولت کانادا برنامه اجرایی خود برای زبان‌های رسمی ۲۰۲۸-۲۰۲۳ را در تاریخ  ۲۶ آوریل منتشر کرد
ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا برنامه اجرایی خود برای زبان‌های رسمی 2028-2023 را در تاریخ  26 آوریل منتشر کرد

 دولت فدرال کانادا در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری 137.2 میلیون دلاری طی پنج سال آینده برای جذب اتباع خارجی فرانسوی زبان از آفریقا، اروپا، خاورمیانه و قاره آمریکا است. این تصمیم در جهت تلاش برای تضمین بقای جوامع اقلیت فرانسوی زبان در سراسر کشور است. برنامه اجرایی جدید (Action Plan for Official Languages 2023-2028) علاوه بر 2.7 میلیارد دلار اختصاص داده شده در برنامه اجرایی قبلی است. این مبلغ در طول پنج سال به بیش از 4.1 میلیارد دلار می رسد، این بزرگترین مبلغی است که تاکنون توسط یک دولت برای حمایت از زبان‌های رسمی اختصاص داده شده است.

ژینت پتیپاس تیلور، وزیر زبان رسمی روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «امروز، جاستین ترودو و من (نخست‌وزیر) از برنامه اجرایی جدید زبان‌های رسمی رونمایی کردیم. این نقشه راه ما برای پنج سال آینده است که به ما امکان می‌دهد تا از کم شدن فرانسوی‌زبانان جلوگیری کنیم و نرخ دوزبانگی را بهبود بخشیم و از جوامع خود حمایت کنیم.»

دولت اتاوا ادعا می‌کند که جوامع اقلیت فرانسوی زبان در کانادا با چالش‌های اقتصادی و جمعیتی قابل توجهی روبرو هستند.

برنامه اجرایی جدید چگونه از مهاجرت فرانسوی زبان‌ها حمایت می‌کند؟

مهاجرت فرانسوی زبان برای ایجاد جوامع فرانسوی زبان در کانادا، به ویژه در خارج از کبک، کلیدی است. برای این منظور، با کمک برنامه راهبردی جدید 13.4 میلیون دلار در طول پنج سال برای مهاجرت فرانکوفون‌ها هزینه خواهد شد، اقدامی که حاکمیت کلی و تعهدات فعلی تحت استراتژی مهاجرت فرانسه زبانان را که در سال 2019 راه اندازی شد را بازبینی خواهد کرد. 

طبق اعلام دولت، سیاست جدید به تقویت مهاجرت فرانسوی زبانان و تسهیل اسکان و ادغام مهاجران فرانسوی زبان یا دو زبانه در جوامع اقلیت فرانسوی زبان کمک خواهد کرد.

همچنین قرار است 18.5 میلیون دلار دیگر طی پنج سال آینده برای جذب نیروی کار فرانسوی زبان  از قاره آفریقا، اروپا، خاورمیانه و قاره آمریکا برای حمایت از تلاش‌های کارفرمایان در جوامع اقلیت فرانسوی زبان سرمایه‌گذاری شود. 

علاوه بر این، برای تقویت بیشتر مسیر ادغام فرانسوی زبانان و بهبود خدمات اسکان و ادغام به این تازه واردان، دولت کانادا قصد دارد 50 میلیون دلار دیگر را طی پنج سال آینده هزینه کند. 

دولت کانادا همچنین متعهد شده است 16.3 میلیون دلار برای استخدام معلمان فرانسوی زبان در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به منظور رفع کمبود این معلمان در جوامع اقلیت فرانسوی زبان سرمایه‌گذاری کند.

به طور کلی، داده‌های اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که تعداد کانادایی‌هایی که زبان رسمی اول آنها فرانسوی است از سال 2016 افزایش یافته است و در سال 2021 به 7.8 میلیون نفر رسیده است (افزایش 1.6 درصدی). با این حال، سهم فرانسوی زبانان در کانادا رو به کاهش است. اداره مهاجرت گزارش داد که نسبت فرانسوی‌زبان کانادایی از 22.2 درصد در سال 2016 به 21.4 درصد در سال 2021 کاهش یافته است. این شکاف، پیامد خاصی برای جوامع اقلیت فرانسوی زبان دارد، این جوامع اقلیت برای جبران کاهش جمعیتی خود به مهاجرت متکی هستند. 

هزینه ایجاد یک مرکز جدید برای نوآوری در مهاجرت فرانسه زبانان در پنج سال آینده، 25 میلیون دلار تعیین شده است. 

این فرصتی برای جوامع فرانسوی زبان فراهم می کند تا در فعالیت هایی برای ارتقای جوامع خود شرکت کنند و متقاضیان فرانسوی زبان و دو زبانه را شناسایی، حمایت و جذب کنند. این مرکز همچنین به دنبال رفع نیازهای نیروی کار در بخش‌های مختلف اقتصادی کانادا خواهد بود. 

تازه‌واردانی که قصد یادگیری انگلیسی یا فرانسوی دارند از 10.5 میلیون دلار اضافی در آموزش زبان در پنج سال آینده بهره مند خواهند شد. 

در نهایت، دولت 3.5 میلیون دلار برای تقویت مهاجرت فرانسوی زبان‌‌ها و افراد دوزبانه تحت برنامه‌های موجود متعهد خواهد شد.

به دلیل تلاش های مداوم دولت اتاوا برای تقویت مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا، به استثنای کبک، طی سال گذشته مهاجرت فرانسوی زبان تقریباً پنج برابر بیشتر از سال 2006 بود. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بودجه ۲۰۲۳ و تاثیر آن بر مهاجرت کانادا

افزایش امتیازهای اکسپرس انتری برای متقاضیان فرانسوی‌زبان و دوزبانه

مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک در حال رشد است

در طول 16 سال اخیر، تعداد مهاجران فرانسوی زبان که برای زندگی به استان‌هایی غیر از کبک مهاجرت کرده‌اند از حدود 2 هزار و 800 نفر  در سال 2006 به بیش از 16 هزار و 300 مقیم دائم جدید فرانسوی زبان در سال 2022 رسید. 

طی پنج سال گذشته، تعداد مهاجران فرانسوی زبان در کانادا  42 هزار و 470 مقیم دائم افزایش یافته است. 

شان فریزر وزیر مهاجرت خاطرنشان کرده است: «ما همچنان از مهاجران فرانسوی زبان استقبال خواهیم کرد تا از بقای این جوامع کلیدی و مهم برای آینده کشور اطمینان حاصل کنیم.»

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

تنوع زبانی در کانادا

مزیت زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

کاهش شهریه دانشجویان فرانسه زبان در کبک

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar