تلاش اداره مهاجرت برای مقابله با اقدامات حقوقی
24 می 2012 - 15:12
بازدید 295
9

با افزایش اعتراضات نسبت به حذف ناعادلانه ده‌ها هزار پرونده مهاجرتی، اظهارات مسئولان اداره مهاجرت در برابر این اعتراضات هم تندتر می‌شود. اخیراً چندین وکیل مهاجرتی در کانادا اعلام کرده‌اند که در مورد پرونده‌های نیروی متخصص فدرال مربوط به قبل از سال ۲۰۰۸ علیه اداره مهاجرت دست به اقامه دعوا خواهند زد. همچنین پرونده یکی […]

ارسال توسط :
پ
پ

با افزایش اعتراضات نسبت به حذف ناعادلانه ده‌ها هزار پرونده مهاجرتی، اظهارات مسئولان اداره مهاجرت در برابر این اعتراضات هم تندتر می‌شود. اخیراً چندین وکیل مهاجرتی در کانادا اعلام کرده‌اند که در مورد پرونده‌های نیروی متخصص فدرال مربوط به قبل از سال ۲۰۰۸ علیه اداره مهاجرت دست به اقامه دعوا خواهند زد. همچنین پرونده یکی دیگر از وکلا، آقای تیم لهی که ماه‌ها پیش و قبل از مشخص شدن تصمیمات جدید اداره مهاجرت مبنی بر حذف پرونده‌ها بر علیه اداره مهاجرت به جریان افتاده بود وارد مراحل جدی‌تر شده است. به نظر می‌رسد حملات رسانه‌ای آقای کنی به این نوع اقدامات قانونی برای بی‌انگیزه کردن متقاضیان باشد چرا که اگر یکی از این پرونده‌های حقوقی به نتیجه برسد سیل پرونده‌های بعدی جاری می‌شود و عملا برنامه‌های وزیر را به محاق خواهد برد.

لازم به یادآوری است که ادعای جناب کنی در مورد اینکه متقاضیان مورد اشاره از طریق برنامه‌های دیگر می‌توانند دوباره به مسیر مهاجرت به کانادا بازگردند صرفا ترفند رسانه‌ای‌ست و چندان واقعیت ندارد چرا که بر اساس برنامه‌های در دست بررسی یعنی تغییر سیستم امتیاز نیروی متخصص فدرال، تغییر برنامه‌های استانی و سرمایه‌گذاری و حذف برنامه‌ کارآفرینی فدرال و تبدیل آن به برنامه مبهم «نوآوران»، شانس اینکه بسیاری از این افراد مجددا بتوانند برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا تقاضا بدهند چندان زیاد نیست.

در اینجا به یکی از آخرین عکس‌العمل‌های وزیر در مورد اقامه دعوای حقوقی علیه اقدام جدید اداره مهاجرت می‌پردازیم.

آقای کنی و استقبال کانادا از مهاجران بالقوه

وزیر مهاجرت کانادا، آقای جیسن کنی، می‌گوید که دولت فدرال قصد ندارد متقاضیان مهاجرت را که سال‌هاست در نوبت بوده‌اند کنار بگذارد.

این در حالی است که اخیرا دولت قانونی تصویب کرده تا با کمک آن ۲۸۰ هزار پرونده انباشته شده مربوط به قبل از سال ۲۰۰۸ را حذف نماید و معتقد است که این کار برای مدرن‌سازی و به‌روز رسانی سیستم مهاجرتی کانادا کاملا ضروری است.

آقای کنی می‌گوید که اصلا منصفانه نیست که متقاضیان را سال‌ها در انتظار دریافت پاسخ نهایی معطل نگه داریم. وی به‌تازگی طی مصاحبه‌ای اعلام نمود: «ما باید به سیستم سریع‌تری برسیم که بین کارفرمایان و متقاضیان ارتباط ایجاد کند و بتواند متقاضیان مهاجرت را در عرض چند ماه به کانادا بیاورد. این کار ممکن نیست مگر این که ما اول مشکل پرونده‌های انباشته شده‌ای را، که از پیش به ما به ارث رسیده، حل کنیم و به همین دلیل هم هست که قصد داریم این گام دشوار اما ضروری را برداریم.»

به همین دلیل هم برخی از این متقاضیان ابراز نموده‌اند که قصد دارند از دولت فدرال به خاطر این تصمیم شکایت کنند و تقاضاهای خود را دوباره به جریان بیندازند. آقای لورن والدمن، از وکلای تورنتویی، گفته است که به محض اعلام این تصمیم ایمیل‌های متعددی از متقاضیان دریافت نموده که حاکی از نگرانی شدید آنها از این تغییرات بوده. این افراد همه کارهایی را که به آنها گفته شده بود برای ارائه تقاضا و آمدن به کانادا لازم است انجام داده به جز این که کسی  به آنها نگفته بود قرار است کنار گذاشته شوند.

اما آقای کنی می‌گوید که موضوع این نیست.

آقای وزیر می‌گوید که کسانی که تقاضایشان به همراه هزینه‌های دریافتی به آنها برگشت داده شده می‌توانند مجددا تحت ضوابط جدید برای مهاجرت نیروهای متخصص تقاضا نمایند. وی می‌گوید: «ما کسی را کنار نگذاشته‌ایم. تنها کاری که کرده‌ایم این بوده که تصمیمات مسئولانه‌تری گرفته‌ایم تا بتوانیم با استفاده از حذف پرونده‌های انباشته شده سرعت سیستم را افزایش دهیم و مدت زمان انتظار هفت- هشت ساله را کوتاه کنیم. تک‌تک آن افراد همچنان می‌توانند بر اساس برنامه جدید و منعطف‌تر مهاجرتی کانادا تقاضا کنند. اگر آنها می‌خواهند به کانادا بیایند و واجد شرایط لازم هم هستند، این کار برای آنها عملی است و در سیستم جدید، که ما در حال تکمیل آن هستیم، به شکل سریع‌تری هم این اتفاق خواهد افتاد.»

در واقع دولت با حذف پرونده‌های انباشته شده در این هفت سال در گروه نیروی متخصص قصد دارد تا کسانی را به کانادا بیاورد که گمان می کند بیشتر و بهتر می‌توانند خلاء‌های موجود در اقتصاد کانادا را پر کنند.

آقای کنی هم می‌گوید که دولت به‌رغم همه حرکات حقوقی که علیه این تصمیم انجام خواهد شد، حامی این طرح خواهد بود. وی دراین‌باره می‌گوید: «در مورد دعواهای دادگاهی باید بگویم که ما منتظر طرح این دعواها از جانب  برخی وکلای مهاجرت بودیم که البته قصدشان کسب درآمد بیشتر با شکایت علیه دولت است. از این دست اتفاقات همیشه می‌افتد اما ما هم نسبت به موقعیت حقوقی و قانونی خود وقوف و اطمینان کامل داریم. قوانین جدید با دقت توسط دپارتمان عدالت مورد بررسی قرار گرفته است. ما معتقدیم که آنها کاملا عادلانه هستند و می‌توانند در هر محکمه‌ای موفق شوند.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar