تقلب برخی از مهاجران در مورد نمره آزمون زبان
06 دسامبر 2011 - 19:27
بازدید 688
12

همانطور که قبلا بیان کرده‌ایم، حساسیت اداره مهاجرت به موضوع تقلب و جعل مدارک مورد نیاز مهاجران روز به روز بیشتر می‌شود. خبر کوتاه زیر نشان می‌دهد که چگونه بحث جعل نمره زبان مورد توجه اداره مهاجرت قرار گرفته است. مسئولان دولتی مهاجرت با مهاجران متخلفی که با پرداخت مبالغ کلان مدارک تقلبی زبان برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که قبلا بیان کرده‌ایم، حساسیت اداره مهاجرت به موضوع تقلب و جعل مدارک مورد نیاز مهاجران روز به روز بیشتر می‌شود. خبر کوتاه زیر نشان می‌دهد که چگونه بحث جعل نمره زبان مورد توجه اداره مهاجرت قرار گرفته است.

مسئولان دولتی مهاجرت با مهاجران متخلفی که با پرداخت مبالغ کلان مدارک تقلبی زبان برای خود فراهم نموده‌اند تا به منظور مهاجرت به کانادا خود را دارای مهارت و تسلط کافی در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه معرفی نمایند، برخورد خواهند کرد.

اولین بار موضوع آزمون‌های تقلبی در میان برخی از مهاجرین از کشور اندونزی و کشور تیمور- لسته دیده و از طرف یکی از افسران مهاجرت در ادراه مهاجرت اندونزی گزارش شد.

برخی از وکلای تورنتویی اعلام کرده‌اند که آزمون‌ استاندارد آیلتس برای بعضی از افراد از جمله تجار و موکلان آنها بسیار دشوار است و گاهی آنها برای کسب نمره لازم مجبور می‌شوند که دو تا سه بار در این آزمون شرکت کنند. [توضیح: البته در مورد تجار، اگر منظور متقاضیان ویزای سرمایه‌گذاری باشد، دانستن زبان انگلیسی شرط تقاضا نیست.]

در حال حاضر برای مهاجران لازم است که پیش از ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم، شناخت و تسلط کافی از یکی از دو زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. به گفته یکی از افسران مهاجرت در اتاوا: «غالبا تقلب در زمینه نمره آزمون زبان اتفاق می‌افتد زیرا کسانی که خواستار مهاجرت به کانادا هستند باید نشان دهند که شناخت و آشنایی خوبی با یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه دارند.» وی در ادامه گفت: «اغلب افسران ما احتمال بروز این تقلب در آزمون آیلتس را می‌دهند. در برخی از موارد هم اظهارنامه‌های مالی از جمله نامه‌های بانک‌ها و حسابداران قابل اعتماد نیستند.» به اعتقاد وی:«این امر یعنی غیر قابل اطمینان بودن اسناد و مدارک حقوقی سبب می‌شود تا کار بررسی اعتبار آنها به یک چالش برای افسران تبدیل شود.»

آقای ریچارد کرلند از وکلای معتبر و باسابقه مهاجرت از استان بریتیش کلمبیا، که این گزارش را در اختیار داشت، اعلام نمود که در حال حاضر موضوع تقلب در آزمون زبان محدود به اندونزی نیست و به کشورهای دیگر هم گسترش پیدا کرده است. وی گفت: «این تقلب اشکال مختلفی دارد از جمله شرکت یک فرد دیگر در آزمون به جای متقاضی اصلی تا هک کردن سیستم و تغییر دادن نمره واقعی کسب شده.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.      

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar