تغییر مقررات کبک و روش بررسی پرونده های موجود
27 آگوست 2013 - 7:32
بازدید 200
5

تغییر قوانین اداره مهاجرت کبک و اجرایی شدن آنان از اول ماه آگوست سال جاری سوالات زیادی را در مورد چگونگی برخورد کبک با پرونده هایی که پیش از اول آگوست به اداره مهاجرت رسیده و در مراحل مختلفی قرار دارند ایجاد کرده است.  قاعده  کلی این است که مقررات عطف بما سبق نشود و […]

ارسال توسط :
پ
پ

تغییر قوانین اداره مهاجرت کبک و اجرایی شدن آنان از اول ماه آگوست سال جاری سوالات زیادی را در مورد چگونگی برخورد کبک با پرونده هایی که پیش از اول آگوست به اداره مهاجرت رسیده و در مراحل مختلفی قرار دارند ایجاد کرده است.  قاعده  کلی این است که مقررات عطف بما سبق نشود و از تاریخ اجرایی شدن به آن عمل شود به تعبیر دیگر قانون زمان اقدام ملاک است. اما آیا کبک به این قاعده کلی عمل می کند؟ چگونه؟

پیش از این نیز رویه فدرال و کبک در صورت تغییر مقررات و در ارتباط با پرونده هایی که قبل از تغییرات ثبت شده بودند این بود که نفع متقاضی در نظر گرفته می شد و در صورت تناقض قوانین آن قانونی که امتیاز بالاتری به متقاضی اختصاص می داد ملاک عمل بود.

این بار دولت کبک رویه دیگری را در پیش گرفته است و ملاک شمول مقررات جدید را نه تاریخ وصول آنها به اداره مهاجرت که تاریخ شروع بررسی آنها قرارداده است و تعریف خود را نیز از شروع رسیدگی ارایه کرده است. بر اساس اعلام اداره مهاجرت در وب سایت رسمی خود رویه این اداره به شرح زیر خواهد بود:

۱- در مورد سه گروه از پرونده هایی که پیش از اول آگوست ارسال شده اند مقررات جدید حاکم است. این به معنی این است که این سه گروه هنوز وارد پروسه رسیدگی نشده اند.

الف) پرونده هایی که هنوز نامه رسید پرونده یا همان فایل نامبر را نگرفته اند

ب) پرونده هایی که نامه تاییدیه باز شدن پرونده یا همان فایل نامبر را گرفته اند و پس از آن نامه دیگری دریافت نکرده اند

ج) پرونده هایی که علاوه بر نامه فایل نامبر نامه کسری مدارک هم گرفته اند و پس از آن نامه دیگری دریافت نکرده اند

۲- در مورد  پرونده هایی که پیش از اول آگوست فایل شده اند و وارد بررسی شده اند مقررات زمان اقدام بر آنها حاکم است و شامل موارد زیر است: 

الف) نامه آمادگی برای  مصاحبه دریافت کرده اند  “Demande en attente d’entrevue de selection”

ب) نامه مصاحبه برای زمان معین دریافت کرده اند

ج) نامه ای دریافت کرده اند دال بر اینکه پرونده آنها منتظر تصمیم افسر است “Demande en attente de decision” 

د) نامه تمایل به رد “Intention de refus” دریافت کرده اند و اعلام شده است در صورت عدم ارسال مدارک معینی پرونده رد خواهد شد

ه) مصاحبه شده اند هر چند هنوز پرونده نهایی نشده باشد

به تعبیر دیگر هر یک از پنج حالت بالا دلیلی است بر اینکه پرونده وارد مرحله رسیدگی شده است. اینکه این رویه درست است یا غلط  چیزی را تغییر نمی دهد. رویه ها از سوی وزیر ابلاغ می شود و فرض این است که این رویه ها در حوزه اختیارات او و در چارچوب مقررات اتفاق افتاده است. 

نکته مهم این است که دولت کبک رسما اعلام کرده است که فرصت کافی به افرادی که بر اساس مقررات جدید نیاز به ارایه نمره زبان دارند می دهد از این رو این دسته از متقاضیان  نباید نگران بازگرداندن و یا رد پرونده خود به دلیل شمول قوانین جدید و نداشتن نمره زبان باشند و لازم است بر فراگیری زبان و امتحان در اولین فرصت متمرکز شوند.

از نظر ظرفیت قبول پرونده آن دسته از پرونده هایی که قبل از اول آگوست به اداره مهاجرت رسیده اند در ظرفیت ۲۰ هزار تایی قبول پرونده نیروی متخصص کبک شمرده نمی شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar