تغییر مقررات مهاجرتی کانادا برای کمک به دانشجویان بین‌المللی
15 جولای 2020 - 22:07
بازدید 399
8

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به تازگی چندین تغییر اساسی را برای کمک به دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کانادا اعلام کرده است. دانشجویان بین المللی مزایای اقتصادی و اجتماعی چشمگیری دارند به همین دلیل کانادا درصدد جذب آن ها به این کشور است. پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا، […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به تازگی چندین تغییر اساسی را برای کمک به دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کانادا اعلام کرده است.

دانشجویان بین المللی مزایای اقتصادی و اجتماعی چشمگیری دارند به همین دلیل کانادا درصدد جذب آن ها به این کشور است. پیش از شروع همه گیری ویروس کرونا، کانادا میزبان بیش از 640،000 دانشجوی بین المللی بود.

 

IRCC در خبرنامه ای که امروز منتشر شد، گفت که به دانشجویان بین المللی به شرح زیر کمک می کند:

  • IRCC پردازش مجوزهای تحصیل را برای دانشجویانی که درخواست تکمیل شده خود را به صورت آنلاین ارائه داده اند در اولویت قرار می دهد تا مجوزهای آن ها در اسرع وقت پردازش شوند.
  • IRCC یک فرآیند تأیید 2 مرحله ای موقت را برای دانشجویان بین المللی معرفی می کند که هنوز (به دلیل همه گیری ویروس کرونا) نمی توانند درخواست تکمیل شده اجازه تحصیل را ارائه دهند و می خواهند برنامه آموزشی خود در کانادا را به صورت آنلاین آغاز کنند. این روند موقت برای دانشجویانی قابل اعمال است که می خواهند دوره آموزشی خود را از پاییز امسال آغاز کنند و درخواست اجازه تحصیل خود را تا 15 سپتامبر سال 2020 ارسال می کنند.
  • IRCC همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد که تحصیل خود را در کانادا به صورت آنلاین و در حالی که هنوز در خارج از کشور هستند شروع کنند و این مدت را به عنوان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای آن ها محاسبه می کند مادامی که مجوز تحصیل ارائه دهند و حداقل 50 درصد از برنامه تحصیلی آن ها در کانادا انجام شود.

چرا IRCC به دانشجویان بین المللی کمک می کند

IRCC می گوید این اقدامات را برای کمک به دانشجویان اجرا می کند تا دوره های خود را به موقع برای سال تحصیلی پاییز 2020 آغاز کنند.

IRCC اذعان می کند که بحران جهانی ویروس کرونا باعث بلاتکلیفی دانشجویان بین المللی شده و بر توانایی IRCC در پردازش مجوزهای مطالعاتی تأثیر گذاشته است.

تغییرات جدید به دانشجویان کمک می کند تا پاییز امسال برنامه های خود را به صورت آنلاین در یک موسسه یادگیری تعیین شده کانادایی (DLI) شروع کنند.

مزایا برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی برنامه آموزشی کانادایی خود را به صورت آنلاین شروع کنند. این کار از سلامت و ایمنی آن ها محافظت می کند و آن ها را قادر می سازد به اهداف مختلف تحصیلی، شغلی و مهاجرتی خود برسند.

اگر آن ها بخواهند تحصیلات خود را در کانادا از پاییز آغاز کنند، IRCC تمام تلاش خود را برای پردازش مجوز تحصیل آن ها در اسرع وقت انجام می دهد. اگر دانشجو نتواند مجوز تحصیلی تکمیل شده اش را ارائه دهد، IRCC شرایطی اعلام کرده است که طبق آن به آنها یک تاییدیه اولیه می دهد.

 

دانشجویان می خواهند به دلیل کیفیت بالای تحصیل به کانادا بیایند. علاوه بر این، آن ها برای فرصت هایی مانند کار در کانادا در طول و بعد از تحصیل و پتانسیل دریافت اقامت دائم برای تبدیل شدن به شهروند کانادا در آینده، جذب می شوند.

نحوه دریافت تائیدیه اولیه تحصیلی

اگر دانشجویان از مرحله اول گذر کنند، IRCC مجوزهای تحصیلی نهایی برای آن ها صادر خواهد کرد.

برای گذراندن مرحله اول، متقاضیان اجازه تحصیل باید نشان دهند که:

  • آن ها در یک موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا پذیرفته شده اند
  • بودجه کافی برای تحصیل خود در کانادا داشته باشند
  • سایر شرایط مورد نیاز برای تحصیل را داشته باشند

پس از گذراندن این مرحله، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را به صورت آنلاین شروع کنند در حالی که هنوز در خارج از کشور هستند و همچنان صلاحیت لازم برای دریافت PGWP را خواهند داشت و مدت تحصیل آنلاین هم جزو PGWP آن ها محاسبه می شود. (تا زمانی که در نهایت مجوز تحصیل کسب کنند).

برای دریافت تأییدیه نهایی اجازه تحصیل، دانشجویان نیاز به تکمیل مراحل درخواست از جمله ارسال بیومتریک و مدارک لازم مانند معاینه پزشکی و عدم سو پیشینه دارند. پس از دریافت تأییدیه نهایی اجازه تحصیل، دانشجویان می توانند به کانادا سفر کنند.

موقعیت بُرد بُرد

جذب دانشجوی بین المللی برای دانشجویان و کانادا بسیار مفید است.

دانشجویان می توانند استاندارد عالی آموزش را در یکی از آزادترین و متنوع ترین کشورها در جهان تجربه کنند. همچنین تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده ارزان تر است. دانشجویان می توانند در DLI کانادا مشغول به کار شوند، که به آن ها کمک می کند تا هزینه های زندگی خود را در کانادا تأمین و برای آینده پس انداز کنند.

 

پس از اتمام تحصیلات، می توانند PGWP را برای کار در کانادا تا سه سال به دست آورند. این تجربه کاری حرفه ای که در کانادا به دست می آورند، به آن ها در دستیابی به اقامت دائم و در نهایت شهروندی کمک کند. اکسپرس انتری، برنامه انتخاب استانی (PNP) و بسیاری مسیرهای دیگر برای دانشجویان بین المللی مهیا است که می خواهند مهاجرت کانادا را بگیرند.

 

بر اساس اداره مهاجرت کانادا، تقریباً سالانه 60،000 دانشجوی بین المللی، مهاجر کانادا می شوند.

 

دانشجویان بین المللی، یادگیری را در کالج ها و دانشگاه های سراسر کانادا تجربه و به غنی سازی جامعه کانادا کمک می کنند. آن ها همچنین سالانه 22 میلیارد دلار به اقتصاد کمک می کنند که 170،000 شغل کانادایی را پشتیبانی می کند.

 

منبع خبر: CIC News, July 14, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar