تغییر جدید در سیستم مهاجرتی نوا اسکوشیا
20 ژوئن 2022 - 10:04
بازدید 585
3
فارغ التحصیلان بین‌المللی از خارج از استان نوا اسکوشیا و دارای سابقه کار از طریق PGWP ، دیگر واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری نوااسکوشیا نیستند.
ارسال توسط :
پ
پ

فارغ التحصیلان بین‌المللی از خارج از استان نوا اسکوشیا و دارای سابقه کار از طریق PGWP ، دیگر واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری نوااسکوشیا نیستند.

دانشجوی بین‌المللی که با داشتن اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی(PGWP) تجربه کاری کسب کرده‌اند، اما این تجربه کاری در خارج از استان نوا اسکوشیا به دست آمده، دیگر نمی‌توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری استان آتلانتیک کانادا برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

دولت استانی اعلام کرده است: «از ۹ ژوئن ۲۰۲۲، وزارت کار، تخصص و مهاجرت (LSI) تغییری را ایجاد کرده که برای متقاضیان دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی اعمال می شود.»

تغییر ناگهانی در سیاست مهاجرت با مخالف دانشجویان بین المللی روبرو شده است.  تغییر اعلام شده، اقامت دائم آنها در این استان را در معرض خطر قرار داه است.

انتقاد دانشجویان بین المللی کانادا از تغییر خط مشی نوا اسکوشیا

یکی از کاربران در توییت نوشت: «این قانون جدید مهاجرت کاملاً مضحک است و هزاران مهاجر در نوا اسکوشیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. من تصمیم دولت نوا اسکوشیا و اداره مهاجرت کانادا (IRCC) را محکوم می کنم.»

به افرادی که از طریق اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) سابقه کار دارند، اما اکنون واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری نوا اسکوشیا نیستند، اداره مهاجرت استان توصیه می‌کند که «برنامه انتخاب استانی نوا اسکوشیا» (NSNP) و «برنامه مهاجرت آتلانتیک» (AIP) را بررسی کنند و در صورت واجد شرایطی درخواست دهند.

اما راه حل دیگری هم برای برخی از دانشجویان بین المللی که امیدوارند اقامت دائم نوا اسکوشیا را دریافت کنند، وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

افزایش ورود افراد دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به بازار کار کانادا

برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک (AIP) دائمی می‌شود

برنامه های مهاجرتی استان نوا اسکوشیا

اداره مهاجرت استان نواسکوشیا در حال حاضر افرادی که پیشنهاد شغلی یا سابقه کار در شغل سرپرستی خدمات غذایی دارند (NOC 6311) را در سیستم اکسپرس انتری نوا اسکوشیا نمی‌پذیرد.

با این حال، کارفرمایان در بخش‌های غذا و هتلداری، همچنان می‌توانند از طریق برنامه نیروی کار متخصص، سرپرستان خدمات غذایی را استخدام کنند.

کارفرمایان همچنین می‌توانند متصدی سِرو غذا و نوشیدنی (NOC 6513) و متصدیان بار، کمک آشپز و مشاغل پشتیبانی مرتبط (NOC 6711) را از طریق گروه مشاغل پر تقاضا (Occupations in Demand stream) استخدام کنند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک ۳ زیرگروه و برنامه انتخاب استانی نواسکوشیا ۹ زیرگروه دارد.

سه زیرگروه تحتِ برنامه مهاجرتی آتلانتیک

  • برنامه آتلانتیک نیروی متخصص با تخصص بالا (Atlantic High-Skilled Program)، برای نیروی کار متخصص با سابقه و پیشنهاد شغلی مدیریتی، حرفه ای یا فنی/تخصصی (NOC 0, A, B) است.
  • برنامه ​​آتلانتیک نیروی متخصص با تخصص متوسط (Atlantic Intermediate-Skilled Program) برای کسانی که تجربه کار در مشاغل NOC C دارند و پیشنهاد کار هم دارند.
  • برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک (Atlantic International Graduate Program) برای کسانی که دارای مدرک، دیپلم یا کارآموزی از یکی از مؤسسات آموزشی استان‌های آتلانتیک هستند. تجربه کاری در این برنامه الزامی نیست اما پیشنهاد شغلی حداقل یک ساله لازم است.

برنامه انتخاب استانی نوا اسکوشیا ۹ زیر گروه دارد

  • تجربه نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری.
  • اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری.
  • اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان: اکسپرس انتری.
  • نیروی کار متخصص؛
  • پزشکان؛
  • مشاغل مورد تقاضا؛
  • فارغ التحصیلان بین المللی مورد تقاضا.
  • کارآفرینان؛
  • کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی.

– تجربه نوا اسکوشیا: اکسپرس انتری (Nova Scotia Experience: Express Entry stream)، مهاجران متخصص با تخصص بالا بین ۲۱ تا ۵۵ سال و با تجربه‌ی کار در نوا اسکوشیا واجد شرایط زیرگروه تجربه نواسکوشیایی تحت سیستم اکسپرس انتری هستند. متقاضیان به یک سال سابقه کار در مشاغل سطح  O،A  یا B  (NOC) نیاز دارند.

این مهاجران باید مدرک معادل دیپلم دبیرستان کانادا و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند.

– زیرگروه اولویت‌های بازار کار (Labour Market Priorities stream) به گونه‌ای طراحی شده که مشاغل خاصی در نامه اعلام علاقه‌مندی (Letters of Interest) مورد هدف هستند.  اولین شغل مورد هدف مربیان کودک هستند.

– زیرگروه اولویت‌های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان (Nova Scotia Labour Market Priorities For Physicians stream)، متقاضیانی را انتخاب می‌کند که پزشکان واجد شرایطی هستند و مایل به کار به عنوان پزشک خانواده بوده یا به عنوان نیروی متخصص در سیستم اکسپرس انتری فدرال هستند. این برنامه برای استخدام پزشکان عمومی، پزشکان خانواده و پزشکان متخصص به سیستم بهداشت عمومی استان کمک می کند و برای موقعیت‌هایی شغلی طراحی شده که نیرویی از شهروندان یا مقیمان دائم کانادا برای پر کردن آن موقعیت شغلی وجود ندارد.

دانشجویان بین المللی هنوز گزینه‌های دیگری برای مهاجرت به نوا اسکوشیا دارند

– زیرگروه فارغ التحصیلان بین المللی مورد تقاضا (International Graduates in Demand stream)، فارغ التحصیلان دارای پیشنهاد شغلی دائم در یکی از دو گروه شغلی زیر را مدنظر قرار می‌دهد.

  • دستیاران مراقبت‌های بهداشتی و سلامت NOC 3413
  • مربیان کودک و دستیاران آنها NOC 4214

– زیرگروه نیروی متخصص کارفرما محور (Skilled Worker stream)، نیروی متخصص خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی را هدف قرار می‌دهد. کارفرمایانی که نتوانسته‌اند موقعیت‌های شغلی را با شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم پر کنند، می‌توانند پس از دریافت ارزیابی مثبت تأثیر بازار کار (LMIA)  تحت این زیرگروه نیرو بگیرند.

– برنامه آزمایشی مشاغل مورد تقاضای  نوا اسکوشیا (Nova Scotia’s Occupations in Demand Pilot)، مشاغل با مهارت متوسط ​​و با تقاضای بالا را در استان هدف قرار می دهد. مشاغل هدف بسته به تقاضای بازار کار مدام در حال تغییر هستند. لازم به ذکر است که مشاغل موجود در گروه NOC C در این برنامه مورد هدف هستند.

– زیرگروه کارآفرین نوا اسکوشیا (Nova Scotia Entrepreneur stream)، متقاضیانی را هدف قرار می‌دهد که صاحب یک کسب و کار بوده و یا سابقه مدیریت ارشد دارند. این افراد باید در نوا اسکوشیا زندگی کنند و کسب و کاری راه اندازی کرده یا یک کسب و کاری را خریداری کنند و حضور فعالانه در مدیریت روزانه آن کسب و کار داشته باشند.

متقاضیان قبل از درخواست اقامت دائم برای راه اندازی کسب و کار در این زیرگروه، ابتدا باید اجازه کار موقت می‌گیرند. در این برنامه نیز مانند سیستم ابراز علاقه‌مندی (Expression of Interest) متقاضیان در یک سیستم رقابتی شرکت می‌کنند و سپس دعوتنامه درخواست دریافت می‌کنند.

– زیرگروه کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate Entrepreneur stream)، مانند زیرگروه کارآفرینان است، البته فقط فارغ التحصیلان اخیر از دانشگاه نوا اسکوشیا یا کالج  محلی نوا اسکوشیا (Nova Scotia Community College) را مورد هدف قرار می‌دهد. این افراد بایستی کسب و کاری در نوا اسکوشیا راه اندازی یا خریداری کرده و با داشتن اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی (PGWP) به مدت یک سال آن را اداره کرده باشند

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بهبود اقتصادی نوا اسکوشیا و افزایش سطح مهاجرت

برنامه‌های مهاجرت به کانادا برای پزشکان

مهاجرت به کانادا بدون داشتن پیشنهاد شغلی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar