تغییرات چشم گیر قوانین مهاجرت به کبک
10 جولای 2013 - 1:43
بازدید 172
8

بر اساس اعلام دولت کبک از ابتدای ماه آگوست ۲۰۱۳ مقررات جدیدی برای مهاجرت به کبک اعلام می شود که تا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ مورد عمل خواهد بود.   نکاتی که در این تغییرات به چشم می خورد به شرح زیر خواهد بود: ۱- جدول امتیازات در بخش زبان تغییر خواهد کرد و سطح زبان […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اعلام دولت کبک از ابتدای ماه آگوست ۲۰۱۳ مقررات جدیدی برای مهاجرت به کبک اعلام می شود که تا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ مورد عمل خواهد بود.  

نکاتی که در این تغییرات به چشم می خورد به شرح زیر خواهد بود:

۱- جدول امتیازات در بخش زبان تغییر خواهد کرد و سطح زبان مورد نیاز برای امتیاز فعلی بالاتر خواهد بود به تعبیر دیگر باید متقاضیان سطح بهتری از دانش زبان داشته باشند. سطح متوسط پیشرفته Advanced Intermediate یعنی B۲ سطحی است که از آن به بعد متقاضی امتیاز خواهد گرفت به تعبیر دیگر برای نمرات زیر سطح متوسط پیشرفته امتیازی در نظر گرفته نمی شود. متقاضی اصلی می تواند دو امتیاز برای فرانسه نوشتاری دریافت کند.

در مورد پرونده های PEQ نیز اگر مایل باشند سطح زبان خود را با ارایه نمره امتحانات استاندارد اثبات کنند این نمره نمی تواند از سطح متوسط پیشرفته پایینتر باشد. اگر متقاضی مایل باشد از طریق سابقه آموزشی دانش زبان را اثبات کند باید حداقل سه سال سابقه تحصیل به زبان فرانسه داشته باشد.

۲- لیست جدیدی از رشته های مورد نیاز و امتیازات آنها اعلام خواهد شد.

۳- وزارت مهاجرت کبک بیش از بیست هزار پرونده نیروی متخصص کبک (Permanent Workers) برای بررسی در این بازه زمان نمی پذیرد. پرونده هایی که شرایط زیر را دارند از این قاعده استثنا هستند:

الف – پرونده های متقاضیان برنامه تجربه کبکی  (PEQ)

ب – متقاضیانی که از کارفرمای کبکی پیشنهاد شغل دارند 

ج – در مورد کسانی که اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزای اقامت موافقت کرده است (منظور کسانی هستند که از طریق فدرال اقدام کرده اند و در کبک لند می کنند به قصد زندگی در کبک)

د – کسانی که با ویزای موقت در کبک هستند و شرایط اقدام برای درخواست گواهی انتخاب کبک را دارند


۴- ترتیب رسیدگی به پرونده ها بر اساس اولویت های زیر خواهد بود:

الف – پرونده های PEQ

ب – پرونده هایی که رشته تحصیلی آنها امتیاز دار است

ج – سایر پرونده ها

در مورد پرونده های سرمایه گذاری کبک:

تعداد کل ۱۷۵۰ پرونده برای رسیدگی دریافت می شود و هیچ کشوری نمی تواند بیش از ۱۲۰۰ پرونده از این ظرفیت را تکمیل کند. اگر سرمایه گذاری بتواند سطح دانش زبان فرانسه خود را در حد متوسط پیشرفته یعنی B۲ اثبات کند حتی پس از تکمیل ظرفیت هم می تواند پرونده خود را ارسال کند.

هزینه قانونی برای پرونده های سرمایه گذاری برای متقاضی اصلی به ده هزار دلار افزایش می یابد.

در مورد پرونده های تجاری (کارآفرینی) و خود اشتغالی:

در این دو گروه در مجموع ۵۰۰ پرونده برای بررسی پذیرفته می شود. در این دو گروه افراد باید امتیاز کافی در جدول امتیازات بدست آورند. سطح زبان در این دو گروه نیز به شرطی امتیاز آور خواهد بود که دست کم نمره B۲ ارایه شود.

برای اصل مطلب اینجا راببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar