تغییرات مهم مهاجرتی کبک
27 نوامبر 2023 - 6:36
بازدید 329
8

از 23 نوامبر تغییرات اعلام شده در برنامه‌های مهاجرتی قابل اجرا هستند تغییرات جدید مهاجرتی کبک در نتیجه آئین نامه اصلاح مقررات مهاجرت کبک (Québec Immigration Regulations)، که در 8 نوامبر در روزنامه رسمی کبک (Gazette officielle du Québec) منتشر شده بود در تاریخ 23 نوامبر 2023 اجرایی شد.  از جمله تغییرات، ابتکارات جدید در […]

ارسال توسط :
پ
پ

از 23 نوامبر تغییرات اعلام شده در برنامه‌های مهاجرتی قابل اجرا هستند

تغییرات جدید مهاجرتی کبک در نتیجه آئین نامه اصلاح مقررات مهاجرت کبک (Québec Immigration Regulations)، که در 8 نوامبر در روزنامه رسمی کبک (Gazette officielle du Québec) منتشر شده بود در تاریخ 23 نوامبر 2023 اجرایی شد. 

از جمله تغییرات، ابتکارات جدید در برنامه مهاجرت اقتصادی است که برای پاسخگویی به مسائل مربوط به نیروی کار، تشویق توسعه اقتصادی و تقویت جامعه فرانسوی زبان کبک است.

در نتیجه تغییرات جدید، کسانی که امیدوارند تحت برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک اقدام کنند، باید الزام صحبت به زبان فرانسه را رعایت کنند.

برنامه‌های آزمایشی اقتصادی جدید اکنون باز هستند

اداره مهاجرت کبک اخیراً از بازگشایی سه برنامه مهاجرتی، آزمایشی و بلندمدت اقتصادی برای کمک به رفع کمبودهای نیروی کار حیاتی در این استان خبر داده است.

از 23 نوامبر 2023 تا 31 دسامبر 2024، برنامه‌های مهاجرتی زیر باز خواهند بود و درخواست‌ها را می‌پذیرند:

برنامه آزمایشی مهاجرت دائم برای نیروهای کار در فرآوری مواد غذایی (600 سقف درخواست)؛

برنامه آزمایشی مهاجرت دائم برای کمک‌بهیاران (600 سقف درخواست)؛

برنامه آزمایشی مهاجرت دائم برای نیروی کار در بخش های هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری (700 سقف برنامه).

این برنامه‌ها به‌طور دوره‌ای ثبت درخواست‌های ارسالی را باز و بسته می‌کنند.

برنامه‌های اقتصادی

تغییرات جدید برای برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک اعمال خواهد شد. از این پس در همه برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک شرط مهارت زبان فرانسه برای متقاضیان گنجانده شده است. 

به ویژه، متقاضیان برنامه نیروی کار واجد شرایط یا (Qualified Worker Selection Program) QWSP   و برنامه تجربه کبک (PEQ) باید حداقل سطح 7 را  در مکالمه فرانسه داشته باشند. شرط مهارت سطح 7 برای سایر برنامه‌های اقتصادی و آزمایشی  نیروی متخصص کبک نیز اعمال می‌شود. 

همچنین اقدام در برنامه تجربه کبک (PEQ) به سطح مهارت حداقل 5 در مهارت نوشتاری زبان فرانسه نیاز دارد. علاوه بر این از 23 نوامبر، گذراندن و تکمیل یک دوره تحصیلی حداقل سه ساله در کبک به زبان فرانسوی یا گذراندن موفقیت آمیز حداقل سه سال تحصیلات متوسطه یا پس از متوسطه تمام وقت به زبان فرانسوی در برنامه تجربه کبکی برای فارغ التحصیلان اعمال می‌شود.

کسانی که تحت این برنامه‌های اقتصادی با اسپانسری همسر وارد کبک می‌شوند باید معادل سطح مهارت 4 را در دانش زبان فرانسه (مکالمه و شنیداری) داشته باشند.

در نهایت، از 29 نوامبر، برنامه انتخاب نیروی کار واجد شرایط یا QWSP  (Qualified Worker Selection Program)  جایگزین برنامه نیروی کار متخصص کبک (Regular Skilled Worker Program) خواهد شد.

برنامه اسپانسرشیپ خانواده

از 23 نوامبر، اگر فردی که برای مهاجرت به کبک از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده وارد می‌شود بین 18 تا 55 سال سن داشته باشد، اسپانسر باید یک طرح خوشامدگویی و ادغام را تکمیل و امضا کنید و اطمینان دهد که از شخص اسپانسرشونده در موارد زیر حمایت خواهد کرد:  آمادگی برای ورود به کبک، دسترسی به خدمات و منابع عمومی جهت تسهیل ادغام در جامعه و یادگیری زبان فرانسه.

سایر تغییرات 

علاوه بر تغییرات فوق، استان کبک تغییراتی را نیز در برنامه‌های مهاجرتی تجاری اعمال کرده است که از اول ژانویه 2024 اجرایی خواهد شد.

یعنی این تغییرات، مهارت زبان فرانسه را برای همه برنامه‌های تجاری (شامل برنامه سرمایه‌گذاری، برنامه خوداشتغالی، و برنامه کارآفرین) اجباری می‌کند. تغییرات دیگری نیز وجود دارد، از جمله شرایط اقامت بیشتر، نیاز به اجازه کار و موارد دیگر.

مهاجرت به کبک

از میان استان‌های کانادا، کبک بیشترین کنترل را بر مهاجران و نیروی کار متخصص ورودی به استان دارد. این موضوع به دلیل توافق کبک-کانادا (Quebec-Canada Accord) است و به استان اجازه می‌دهد تا سیاست‌ها، برنامه‌ها و پذیرش مهاجران را با نظارت بسیار کمتر دولت فدرال شکل دهد. 

این استان اخیراً طرح ظرفیت پذیرش مهاجر خود را منتشر کرده است که در کنار برنامه طرح ظرفیت پذیرش ملی مهاجرت کانادا اجرا می‌شود. کبک امیدوار است امسال پذیرای حداقل 49 هزار و 500 مهاجر باشد؛ 50 هزار تازه وارد دیگر برای دو سال 2024 و 2025 (در هر سال) برنامه ریزی شده است. همانند طرح ظرفیت پذیرش مهاجر فدرال، طرح مهاجرتی کبک اکثر سهمیه‌های پذیرش جدید خود را به مهاجرت اقتصادی اختصاص می دهد.   

برای اطلاعات بیشتر بخوانبد:

الزام زبان فرانسه برای مهاجران اقتصادی کبک

گشایش برنامه سرمایه‌گذاری کبک از اول ژانویه

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar