تغییرات در خدمات دولتی کبک برای مهاجران
18 آوریل 2020 - 17:33
بازدید 427
11

کبک همچنان در حال پردازش درخواست ها برای انتخاب موقت و دائمی است، اگرچه بسیاری از خدمات برای مهاجران به دلیلCOVID-19  تغییر کرده است. احتمالا برای مهاجران تحصیلی و کاری به کبک این پرسش مطرح است که ویروس کرونا چه تاثیری بر پرونده های آنها خواهد داشت. اداره مهاجرت کبک به این پرسش ها پاسخ […]

ارسال توسط :
پ
پ

کبک همچنان در حال پردازش درخواست ها برای انتخاب موقت و دائمی است، اگرچه بسیاری از خدمات برای مهاجران به دلیلCOVID-19  تغییر کرده است.

احتمالا برای مهاجران تحصیلی و کاری به کبک این پرسش مطرح است که ویروس کرونا چه تاثیری بر پرونده های آنها خواهد داشت. اداره مهاجرت کبک به این پرسش ها پاسخ داده است:

 

من CSQ  دارم، آیا هنوز می توانم برای اقامت دائم اقدام کنم؟

بله، دارندگان گواهی انتخاب کبک (CSQ) هنوز هم می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. کانادا همچنان در حال پردازش درخواست های مربوط به اقامت دائم است و تکمیل نبودن مدارک مانع از رسیدکی به آن ها نمی شود. در عوض، به متقاضیان فرصت 90 روزه دیگری برای تکمیل درخواست و مدارک داده می شود.

 

اگر من نتوانم به دلیل کروناویروس کار کنم، چه اتفاقی می افتد؟

هم دولت کانادا و هم دولت کبک برای کمک به کسانی که بیکار شده اند یا به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا نمی توانند کار کنند، برنامه های کمک مالی در نظر گرفته اند.

 

کبک برنامه کمک های موقت برای کارگران را ارائه داده است که به کسانی که یا بیماری کرونا دارند و یا به دلیل ریسک بالای ابتلا به کرونا باید در قرنطینه باشند، کمک می کند. آنها حتی ممکن است بیمه اشتغال یا بیمه خصوصی و یا هر کمک دولتی دیگر هم دریافت نکنند. این کمک می تواند برای دو هفته تا 28  روز باشد.

 

کسانی که شغل خود را از دست داده اند ممکن است واجد شرایط دریافت کمک های فوری دولت کانادا باشند. این کمک برای کارگران 15 سال و بالاتر که ساکن کانادا هستند و حداقل 14 روز متوالی بیکار بوده اند، خواهد بود. آنها همچنین باید در12  ماه قبل از تاریخ درخواست خود، حداقل5000  دلار درآمد کسب کرده باشند.

 

آیا در صورت از دست دادن کارم به دلیل کروناویروس، می توانم تحت برنامهPEQ  درخواستCSQ  ارسال کنم؟

خیر. داشتن شغل برای درخواست انتخاب دائم از طریق برنامه تجربه کبکی (PEQ)، به عنوان یک کارگر موقت خارجی، الزامی است. هر چند، متوالی بودن 12  ماه تجربه کار تمام وقت، برای درخواست دادن از طریق PEQ، نیاز نیست. شما24 ماه فرصت دارید تا تجربه کاری لازم را به دست آورید. هنگامی که اشتغال را از سر گرفتید و 12 ماه تجربه کار تمام وقت به دست آوردید، می توانید درخواست خود را تحت PEQ  ارائه دهید.

 

دانشجویان بین المللی که منتظر دریافت مدرک خود هستند، چگونه می توانند از طریق PEQ  درخواست دهند؟

اداره مهاجرت کبک، رونوشت های رسمی و گواهی های موفقیت آمیز تحصیلی را می پذیرد. دانشجویان بین المللی می توانند در صورت فارغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی در کبک، از طریقPEQ درخواست اقامت دائم دهند. دوره تحصیل باید حداقل دو سال طول کشیده باشد.

 

پس از ارائه مدرک تحصیلی، رونوشت رسمی یا گواهی، سه سال فرصت دارید تا برای CSQ  اقدام کنید. در این مدت می توانید یک “مجوز کار پس از فارغ التحصیلی” دریافت کنید که به شما امکان می دهد تا سه سال در کبک کار کنید. سپس می توانید با تجربه کاری که به دست آورده اید، به عنوان فارغ التحصیل یا کارگر موقت خارجی درخواست دهید.

 

آیا ارسال اسناد به صورت حضوری امکان پذیر است؟

می توانید مدارکی که برای ثبت نام در دوره های زبان فرانسه درنظر گرفته شده است را در صندوق پستی واقع در طبقه همکف اداره مهاجرت در مونترال قرار دهید.

 در حال حاضر، تمام مدارک دیگر باید از طریق پست ارسال شوند.

 

منبع خبر: CIC News, April 6, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar