تغییرات جدی در قوانین مهاجرتی کبک
24 فوریه 2014 - 16:37
بازدید 204
8

وزیر مهاجرت و جوامع فرهنگی کبک ۱۸ فوریه قانون جدید مهاجرت را به مجلس این استان ارائه کرد تا تغییراتی عمیق و جدی در قانون فعلی که مربوط به سال ۱۹۶۸ است پدید آورد. به گفته وزیر، هدف از قانون جدید کاستن از زمان بررسی پرونده‌ها و به‌روزرسانی روش‌های بررسی و انتخاب نیروهای کاری مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت و جوامع فرهنگی کبک ۱۸ فوریه قانون جدید مهاجرت را به مجلس این استان ارائه کرد تا تغییراتی عمیق و جدی در قانون فعلی که مربوط به سال ۱۹۶۸ است پدید آورد.

به گفته وزیر، هدف از قانون جدید کاستن از زمان بررسی پرونده‌ها و به‌روزرسانی روش‌های بررسی و انتخاب نیروهای کاری مورد نیاز کبک، اهمیت دادن بیشتر به ارزش‌های مورد پذیرش عموم در کبک به‌ویژه زبان فرانسه و پذیرش مسئولیت بیشتر دولت در قبال انطباق‌پذیری و ادغام مهاجران در جامعه کبک و به‌ویژه در بازار کار این استان است.

روشی که دولت پس از تصویب این قانون اجرا خواهد کرد و به گفته وزیر پیشتر در کشورهایی چون استرالیا و نیوزلند به صورت موفقیت‌آمیزی اجرا شده به این صورت خواهد بود که داوطلبان در ابتدا باید علاقه‌مندی خود را برای مهاجرت به کبک بر اساس معیارهای معینی که مشخص خواهد شد اعلام کنند و بدین ترتیب مشخصات آنها وارد یک «بانک داوطلبان» خواهد شد. سپس وزارت مهاجرت کبک بر اساس مجموعه‌ای از اولویت‌ها و نیازهای استان، به گزینش میان این داوطلبان علاقه‌مند دست خواهد زد و برای تعدادی از آنها دعوت‌نامه خواهد فرستاد و این افراد پس از آن به تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک بر اساس روند معمول اقدام خواهند کرد و منتظر نتیجه بررسی‌ها خواهند شد. بدین ترتیب دولت فقط به آن دسته از مشاغل مورد نیاز و آن دسته از افراد که برای کبک در اولویت هستند ویزای مهاجرت خواهد داد.

اسامی داوطلبانی در آن بانک اسامی که برای آنها دعوت‌نامه ارسال نشود و مدت مربوطه به پایان برسد، از بانک حذف خواهد شد اما آنها اگر علاقه‌مند بودند می‌توانند دوباره درخواست جدید بدهند.

به طور خلاصه مراحل بالا به صورت زیر است:

  • ورود اسامی داوطلبان به بانک اسامی بر مبنای اعلام علاقه‌مندی statement of interest آنها و مجموعه‌ای از معیارها؛
  • ارسال دعوت‌نامه برای تعدادی از داوطلبان بر اساس نیازهای کبک؛
  • تکمیل فرم‌ها و ارسال مدارک توسط کسانی‌که دعوتنامه دریافت کرده‌اند؛
  • حذف اسامی کسانی‌که بعد از مدتی مشخص دعوت‌نامه دریافت نکرده‌اند از بانک اسامی داوطلبان؛

 

بر اساس این قانون جدید، موارد دیگری از جمله مقابله با متقلبان، و مجازات شدیدتر و دریافت جریمه در مورد مشاوران مهاجرت متخلف در نظر گرفته شده است.

در این خبر اشاره‌ای به وضعیت پرونده‌های فعلی و نحوه رسیدگی به آنها بر اساس قانون جدید نشده است.

در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ که دولت فدرال کانادا محدودیت‌های زیادی برای پذیرش پرونده‌های مهاجرتی اعمال کرد، کبک با هجوم گسترده متقاضیان مهاجرت به این استان روبرو شد و آمار پرونده‌های دریافتی به حدود ۱۰۰ هزار مورد رسید. در حال حاضر نزدیک به ۸۰ هزار پرونده هم‌چنان در سیستم موجود است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar