تغییرات جدی در برنامه نیروی متخصص کبک
07 ژوئن 2011 - 21:43
بازدید 319
9

علی مختاری؛ به دنبال شایعاتی که از مدتها قبل در مورد تغییرات پیش روی قانون مهاجرت برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک بود و نیز به دنبال ارایه پیشنهادات از سوی وزیر مهاجرت کبک خانم کاتلین ویل Kathleen Weil  در ۱۴ آوریل گذشته؛  خانم وزیر در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۱ به دنبال […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

به دنبال شایعاتی که از مدتها قبل در مورد تغییرات پیش روی قانون مهاجرت برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک بود و نیز به دنبال ارایه پیشنهادات از سوی وزیر مهاجرت کبک خانم کاتلین ویل Kathleen Weil  در ۱۴ آوریل گذشته؛  خانم وزیر در تاریخ ۳۱ می ۲۰۱۱ به دنبال پایان مهلت اظهار نظر عموم در خصوص تغییرات پیشنهادی در پارلمان کبک حضور یافت و در خصوص اهداف و نیز اثرات این تغییرات به نکاتی اشاره کرد. برای مطالعه خبر رسمی اینجا را کلیک کنید.

اما این تغییرات پیشنهادی چیست؟

قبل از هر چیز اشاره کنم که این تغییرات برای سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ ارایه شده اند بنابراین به نظر می رسد تا پایان سال میلادی جاری قوانین سابق همچنان برقرارند.

۱- تعیین سقف ۵۰ هزار نفر مهاجر در سال که اطمینان حاصل خواهد شد که بین ۶۵ تا ۷۵ درصد این مهاجران  زیر ۳۵ سال سن داشته باشند. لازم به توضیح است که در سال ۲۰۱۰ کبک ۵۴۰۰۰ مهاجر پذیرفته است از ۱۸۵ کشور جهان.

۲- ۶۵ درصد مهاجرین از مهاجرین اقتصادی Economic Categories خواهند بود شامل نیروی متخصص؛ کارآفرینی؛ سرمایه گذاری و خوداشتغالی است.

۳- سهمیه بندی منطقه ای برای پذیرش متقاضیان اعمال خواهد شد. در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۷ درصد از مهاجرین از کشورهای آفریقایی (بیشتر از الجزایر؛ مراکش و تونس)؛ حدود ۲۵ درصد از آسیا؛ حدود۲۱ درصد از آمریکا و حدود ۱۷ درصد از اروپا به کبک آمده اند در قانون جدید سهم هر یک از این مناطق به حداکثر ۳۰ درصد کل مهاجرین محدود خواهد شد و به این ترتیب تعادل جمعیتی مهاجرین به لحاظ منطقه ای رعایت خواهد شد. از اینرو سهم کشورهای آفریقایی به نسبت وضعیت کنونی کاهش خواهد یافت و متقاضیان دیگر مناطق سهم بیشتری خواهند داشت.

۴- سطح دانش زبان فرانسه بالاتری برای قبولی به خصوص برای متقاضیان نیروی متخصص کبک لازم است.

کنپارس این تغییرات را مثبت ارزیابی کرده و در مجموع به نفع متقاضیان ایرانی می داند.

اطلاعات بیشتر در خصوص جزییات و نیز تحلیلهای پیرامون این تحولات را در همین وب سایت دنبال کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar