تغییرات جدید در سیستم مهاجرتی کانادا
28 سپتامبر 2020 - 14:43
بازدید 443
8

به زودی از ماه اکتبر تغییراتی در سیستم مهاجرت کانادا ایجاد می شود   دو رویداد مهم در ماه آتی، سیستم مهاجرت کانادا را برای سال ها تغییر خواهند داد. اولین رویداد، وکالت نامه جدیدی است که نخست وزیر «جاستین ترودو» به «مارکو مندچینو»، وزیر امور مهاجرت، صادر خواهد کرد. این نامه شامل اولویت های […]

ارسال توسط :
پ
پ

به زودی از ماه اکتبر تغییراتی در سیستم مهاجرت کانادا ایجاد می شود

 

دو رویداد مهم در ماه آتی، سیستم مهاجرت کانادا را برای سال ها تغییر خواهند داد. اولین رویداد، وکالت نامه جدیدی است که نخست وزیر «جاستین ترودو» به «مارکو مندچینو»، وزیر امور مهاجرت، صادر خواهد کرد. این نامه شامل اولویت های جدید مهاجرت به کانادا است و به زودی و در هفته های آتی منتشر می شود.

دومین رویداد، برنامه چندساله سطوح مهاجرتی 2021-2023 کانادا است. این برنامه تشریح کننده ی اهداف جدید اقامت دائم کانادا در سه سال آینده است و در روز 30 اکتبر اعلام می شود.

وکالت نامه جدید مهاجرت

در حالی که حزب حاکم کانادا اداره دولت را دست دارد، نخست وزیر مسئولیت هایی تشریح کرده که از اعضای کابینه مربوطه انتظار می رود تا آنها را دنبال کنند.

در این مورد، ترودو نامه ای در اختیار مدچینو قرار می دهد. این نامه، مدچینو را در راستای هدایت عملیات «سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) راهنمایی خواهد کرد.

در موارد نادر، نخست وزیر دومین وکالت نامه مهاجرت را ظرف کمتر از یک سال صادر می کند. وکالت نامه ها معمولاً هر دو یا چهار سال برای هر وزیر صادر می شود. این نامه ها معمولاً هنگامی صادر می شوند که دولتی جدید روی کار می آید و یا وزیر عهده دار مقام جدیدی می شود.

اما در ماه آگوست و در پی همه گیری کرونا، ترودو آخرین جلسه پارلمان کانادا را با هدف بازنشانی اولویت های دولت به پایان رساند.

اولویت های جدید دولت کانادا در سخنرانی بیست و سوم سپتامبر مشخص شد. این سخنرانی در افتتاحیه جلسه جدید پارلمان کانادا انجام شد. در سخنرانی سلطنتی، رسماً بر هدف کانادا مبنی بر استقبال از مهاجران بیشتر جهت حفظ و بقای اقتصاد رقابتی این کشور تأکید شد.

بر این اساس، ترودو اکنون اولویت های جدید مهاجرتی را برای مندچینو و IRCC تشریح کرده و آنها باید این اولویت ها را دنبال کرده و اجرایی کنند.

مطابق سال گذشته وکالت نامه مهاجرت ممکن است تا اوایل ماه اکتبر در اختیار عموم قرار گیرد. سال گذشته سخنرانی سلطنتی در تاریخ پنجم دسامبر 2019 برگزار شد و به دنبال آن نامه های وکالت در تاریخ 13 دسامبر منتشر شدند.

با همه گیری بیماری کرونا، بسیاری از اولویت های تشریح شده در وکالت نامه فعلی مندچینو بی نتیجه ماند. مندچینو هنگامی که برنامه چندساله سطوح مهاجرتی 2020-2022 کانادا را اعلام کرد، در حال پیاده سازی برنامه مهاجرتی دولت نیز بود.

اما اکنون این بیماری همه گیر، اهدافی همچون آغاز برنامه انتخاب شهری (MNP) جدید و حذف هزینه های مربوط به تقاضای شهروندی در کانادا را به تعویق انداخته است.

انتظار می رود در وکالت نامه پیش روی مندچینو، تأکید زیادی بر ویروس کرونا شود. به عبارت دیگر، دولت احتمالاٌ برنامه ای را برای چگونگی تطابق این نهاد با سیاست مهاجرت کانادا و نحوه پردازش تقاضانامه های آتی در نتیجه این بیماری همه گیر ارائه خواهد کرد.

برنامه چندساله سطوح مهاجرتی 2021-2023 کانادا

در یک رویداد کم سابقه دیگر، کانادا برنامه سطوح مهاجرتی خود را برای دومین بار در همان سال اعلام می کند.

برنامه سطوح مهاجرتی معمولاً پاییز هر سال و تقریباً در آخرین هفته ماه اکتبر اعلام می شود، قانون «حفاظت از مهاجرت و پناهنده» (IRPA) این بازه زمانی را تصریح کرده است.

« IRPA» قانون اصلی است که سیستم مهاجرت کانادا را هدایت می کند. اما IRPA همچنین تصریح کرده است که زمان اعلام برنامه سطوح مهاجرتی می تواند تا موعد انتخابات به تعویق بیفتد؛ موردی مشابه که در سال 2019 و هنگامی که کانادایی ها به پای صندوق های رأی رفتند هم اتفاق افتاد.

از این رو، مندچینو برنامه سطوح مهاجرتی 2020-2022 را که در مارس سال جاری اعلام کرد، با اعلامیه مشابهی دنبال خواهد کرد. این اعلامیه احتمالاً تا روز جمعه 30 اکتبر اعلام می شود.

در قانون IRPA آمده است که وزیر امور مهاجرت باید برنامه سطوح مهاجرتی را هر ساله تا اول نوامبر و حین برگزاری جلسه پارلمان اعلام کند، اما این تاریخ مصادف شده است با آخرهفته و بدین خاطر، برنامه باید کمی زودتر اعلام شود.

مندچینو همچنین در طول همه گیری کرونا به صورت مداوم بر تعهد کانادا به مهاجرت تأکید کرده است. این تعهد را می توان در IRCC و انتخاب های اکسپرس انتری جدید این سازمان مشاهده کرد که در آنها رکورد تعداد متقاضیان مدعو برای دریافت اقامت دائم شکسته می شود.

با نزدیک شدن به تاریخ معرفی اعلامیه پیش روی، این سوال در ذهن همه مطرح می گردد: بیماری کرونا چه تأثیری بر سطوح مهاجرتی کانادا می گذارد؟

می توان انتظار داشت که مهاجرت به کانادا در میان مدت و بلندمدت به سطوح بالای خود بازگردد. دلیل این بازگشت، نیاز مبرم کانادا به مهاجران برای حمایت از اقتصاد این کشور است. از آخرین سخنرانی سلطنتی هم به راحتی می توان متوجه شد که کانادا قصد دارد به سطوح مهاجرتی بالای خود بازگردد.

اما با وجود همه گیری کرونا، ابهامات زیادی درباره تعداد مهاجران قابل پذیرش در کانادا وجود دارد. با اینکه «انتخاب اکسپرس انتری» و «برنامه انتخاب استانی» (PNP) انجام، و فرآیند پردازش تقاضانامه ها دنبال می شود، شمار حقیقی مهاجرانی که فرآیند دریافت اقامت دائم خود را تکمیل می کنند، به خاطر بیماری کرونا محدود باقی مانده است.

تلفیق وکالت نامه جدید و اعلام برنامه سطوح مهاجرتی 2021-2023 در خصوص سرعت بازگشت سیستم مهاجرت کانادا به حالت عادی، از دیدگاه دولت نسبت به تأثیر مهاجران بر نظام اقتصادی کشور خبر می دهد.

منبع خبر: CIC News, September 24, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar