تغییرات جدید در برنامه تجربه کبکی؛ دریافت سی اس کیو سخت تر می شود
29 می 2020 - 21:24
بازدید 391
5

وزیر مهاجرت استان کبک عصر روز پنج شنبه 28 می 2020، تغییرات جدید برنامه تجربه کبکی را اعلام کرد.  برنامه تجربه کبکی، برنامه مهاجرتی مختص استان کبک است که فارغ التحصیلان و دارندگان سابقه کار در استان کبک، از این طریق می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.  این تغییرات که در راستای […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت استان کبک عصر روز پنج شنبه 28 می 2020، تغییرات جدید برنامه تجربه کبکی را اعلام کرد. 

برنامه تجربه کبکی، برنامه مهاجرتی مختص استان کبک است که فارغ التحصیلان و دارندگان سابقه کار در استان کبک، از این طریق می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

این تغییرات که در راستای بهبود نحوه گزینش متقاضیان در پاسخ به نیاز بازار کار کبک می باشد، شامل موارد زیر می شود:

1. فارغ التحصیلان استان کبک، باید حداقل ۱۲ تا ۲۴ ماه سابقه کاری تمام وقت در این استان داشته باشند تا بتوانند برای دریافت سی اس کیو اقدام کنند. پیش از این، متقاضیان می توانستند به محض اتمام تحصیلات با داشتن مدرک زبان B2 برای دریافت سی اس کیو اقدام کنند. توجه داشته باشید؛ متقاضیانی که دارای مجوز کار معنبر پس از پایان تحصیلات هستند، قبل از اجرایی شدن این تغییرات، می توانند از طریق زیرشاخه نیروی کار موقت برای دریافت سی اس کیو اقدام کنند. 

2. همسر متقاضی باید دارای حداقل سطح ۴ مهارت شفاهی زبان فرانسه یعنی مدرک زبان فرانسه A1 و A2 باشد. پیش از این، فقط متقاضی اصلی باید مدرک زبان فرانسه ارائه می کرد و همسر متقاضی نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسه نداشت. نکته مهم در مورد این تغییر این است که تا یک سال آینده اجرایی نخواهد شد. 

3. گذراندن دوره های آموزش زبان فرانسه در یک موسسه آموزشی و گرفتن مدرک زبان فرانسه در سطح متوسط-پیشرفته از این موسسات دیگر مورد قبول نخواهد بود. پیش از این مدارک ارائه شده از موسسات آموزشی مختلف از سوی اداره مهاجرت قابل قبول بود و این تغییر به این دلیل است که به نظر می رسد متقاضیانی که مدرک زبان فرانسه از موسسات آموزشی مختلف دریافت می کنند، دارای دانش کافی زبان فرانسه برای برقراری ارتباط در جامعه فرانسه زبان نیستند. 

4. نیروی کار موقت، از این پس باید حداقل ۳ سال سابقه کار تمام وقت در استان کبک در ۴ سال گذشته داشته باشند. برای متقاضیانی که دارای مجوز کار معتبر یک ساله هستند، تا قبل از اجرایی شدن این تغییرات جدید که هفته های آتی خواهد بود، شرایط جدید متعاقبا اعلام خواهد شد. 

به گفته وزیر مهاجرت در ابتدا مقرر شده بود که پرونده های درخواست سی اس کیو در قالب برنامه تجربه کبکی در مدت زمان 20 روزه بررسی شوند، اما تعداد بالای درخواست های این برنامه باعث شد که زمان بررسی پرونده ها طولانی تر شود و اداره مهاجرت در تلاش است که این مدت را به حداکثر تا 6 ماه برساند. برای مشاهده افزایش چشمگیر تعداد سی اس کیو های صادر شده در قالب برنامه تجربه کبکی در بازه زمانی 2010 تا 2019 اینجا را کلیک کنید. 

وزیر مهاجرت همچنین در خصوص کمبود نبروی کار در حوزه های صنعت هوش مصنوعی و صنعت فناوری اطلاعات و همچنین حوزه پرستاری-بهیاری گفت که از سال 2013 تاکنون تنها 115 بهیار از طریق برنامه تجربه کبکی و نیروی کار موقت، موفق به دریافت سی ای کیو شده اند که با این تغییرات جدید برنامه ریزی شده است که این تعداد به 550 نفر در سال افزایش یابد. برای جذب متخصصین صنعت هوش مصنوعی و صنعت فناوری اطلاعات نیز در نظر گرفته شده است که در راستای رشد اقتصادی کبک و پاسخ به نیاز بازار کار این استان، 550 سی اس کیو به طور سالانه در قالب برنامه تجربه کبکی و نیروی کار موقت صادر شود. 

جزییات این برنامه و نحوه اعمال تغییرات برای متقاضیانی که قبلا پرونده خود را ثبت نموده اند، متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع خبر 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar