تغییرات تکنولوژیک در جهان ارتباطات و کامپیوتر در سال ۲۰۱۴
21 ژانویه 2014 - 16:51
بازدید 373
4

عقب رانده‌شدن تلفن توسط سیستم‌های ارتباطی متحرک و پیشی گرفتن تبلت بر کامپیوتر شخصی بر اساس تحلیل‌های محققان موسسه IDC Canada، در سال ۲۰۱۴ تعداد دارندگان تلفن همراه و تبلت از تعداد کسانی که کامپیوتر شخصی PC دارند بیشتر خواهد شد. این شرکت در فهرستی که از پیش‌بینی‌های خود در مورد سال ۲۰۱۴ ارائه نموده، […]

ارسال توسط :
پ
پ

عقب رانده‌شدن تلفن توسط سیستم‌های ارتباطی متحرک و پیشی گرفتن تبلت بر کامپیوتر شخصی

بر اساس تحلیل‌های محققان موسسه IDC Canada، در سال ۲۰۱۴ تعداد دارندگان تلفن همراه و تبلت از تعداد کسانی که کامپیوتر شخصی PC دارند بیشتر خواهد شد.

این شرکت در فهرستی که از پیش‌بینی‌های خود در مورد سال ۲۰۱۴ ارائه نموده، گفته است که در این سال تعداد ابزارهای ارتباطی متحرک در کانادا و نیز خارج از آن بیش از تعداد کامپیوترهای ثابت و لپ‌تاپ‌ها خواهد شد.

آقای تونی آلوت، نایب‌رئیس این شرکت می‌گوید: «شکی نیست که ابزارهای ارتباطی متحرک برای همیشه تصویری که از نحوه کار با کامپیوتر وجود داشته را دگرگون کرده‌اند… این روزها شاهد هستیم که به جای فقط یک ابزار، چندین ابزار مختلف مورد توجه و استفاده افراد در بیزینس‌ها و خانه‌ها هستند. در حال حاضر در نقطه‌ای هستیم که میزان استفاده از تبلت‌ها و تلفن‌‌های هوشمند به شدت از کامپیوترهای ثابت شخصی پیشی گرفته‌ است.»

البته به تصور تحلیل‌گران IDC این امر سبب نمی‌شود که تولیدکنندگان PCها دست از تولید آنها بردارند اما قطعا آنها را به سمتی خواهد برد که هرچه بیشتر تولیداتشان را به وسایل متحرک شبیه‌تر کنند.

آقای آلوت می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که به دلیل توجه به خواست کاربران، سهم عرضه کامپیوترهای با صفحه لمسی به بازار، که در حال حاضر فقط ۳.۷ درصد را به خود اختصاص داده‌، در پایان سال ۲۰۱۴ به ۲۴ درصد برسد که یک رشد بزرگ است.»

این‌طور به نظر می‌رسد که میل مشتریان به استفاده از ابزارهای متحرک به محل‌های کاری هم گسترش پیدا کند. در یکی از نظرسنجی‌های IDC از مدیران بخش IT این نتیجه به دست آمده که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰ درصد از کارکنان از تبلت‌های خود در محل کارشان هم استفاده کنند.

علاوه بر این آقای آلوت معتقد است که بالا رفتن میزان محبوبیت تلفن‌های گوگل اندروید در میان کاربران سبب خواهد شد تا کارفرمایان بیشتری این ابزار را در اختیار کارکنان خود بگذارند. در حدود ۳۱ درصد از شرکت‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند گفته‌اند که در سال ۲۰۱۳ استفاده از تلفن‌های اندروید را آغاز کرده‌اند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایشی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد و احتمال این هم هست که در سال ۲۰۱۴ شاهد ۳۰ درصد افزایش بیشتر در کاربرد این تلفن‌ها هم باشیم.

یکی دیگر از مواردی که در گزارش IDC به آن اشاره شده رشد میزان حضور اینترنت و امکان تماس با وب در ابزارهای مختلف است که سبب می‌شود تا میزان cloud computing  (دسترسی سریع به اطلاعات و خدمات ذخیره‌شده در فضای وب) و نیز پرداخت پول از طریق ابزارهای ارتباطی یا mobile payment بیشتر شود. البته اعتقاد IDC بر این است که هنوز مشتریان چندان متقاضی این نوع تکنولوژی نیستند و فقط ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی در مورد mobile payment ابراز علاقه کرده‌اند.

اخیرا مجموعه رستوران یا کافی‌شاپ‌های تیم‌هورتونز اعلام کرده که در برخی از فروشگاه‌های آن، مشتریان می‌توانند برای پرداخت پول از بلک‌بری ۱۰، آی‌فون و یا ابزارهای گوگل اندروید استفاده کنند.

برای مطالعه متن کامل و آشنایی با سایر تغییرات بازار در این زمینه، این صفحه از وبسایت پرنیان و یا این صفحات از نشریه شماره ۱۸ پرنیان را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar