تسهیل الزام آزمایش کرونا برای مسافرانِ کانادا
17 فوریه 2022 - 2:37
بازدید 576
5
از ۲۸ فوریه، مسافران می‌توانند با آزمایش آنتی‌ژن (آزمایش رپید یا آزمایش سریع کرونا) به کانادا بیایند و کودکان واکسینه نشده دیگر مجبور به قرنطینه نخواهند بود.
ارسال توسط :
پ
پ

از ۲۸ فوریه، مسافران می‌توانند با آزمایش آنتی‌ژن (آزمایش رپید یا آزمایش سریع کرونا) به کانادا بیایند و کودکان واکسینه نشده دیگر مجبور به قرنطینه نخواهند بود.

پروازهای بین‌المللی به تمام فرودگاه‌های کانادا از ۲۸ فوریه از سر گرفته می‌شوند. مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند می‌توانند با در دست داشتن نتیجه آزمایش آنتی‌ژن خود، وارد کانادا شوند. کودکان مسافری که واکسینه نشده‌اند، دیگر مجبور نیستند به مدت چهارده روز ایزوله شوند. همچنین اگر مسافرانِ کاملاً واکسینه شده، هنگام ورود به کانادا برای آزمایش تصادفی انتخاب شوند، دیگر مجبور نخواهند بود تا اعلام نتیجه آزمایش خود قرنطینه شوند.

آزمایش آنتی‌ژن باید توسط کشورِ مبدأِ مسافران تأیید و حداکثر ۲۴ ساعت پیش از رسیدن به مرز یا پرواز آن‌ها انجام شود. انجام آزمایش آنتی‌ژن سریع در خانه کافی نیست. آزمایش باید توسط یک آزمایشگاه، نهاد مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات بهداشتی از راه دور، انجام شود. مسافران همچنان می‌توانند از آزمایش PCR استفاده کنند که حداکثر ۷۲ ساعت پیش از ورود به کانادا انجام شده باشد. هیچ تغییری در دستورالعمل‌های پیشینِ آزمایش‌های مولکولی به وجود نیامده است.

مسافران همچنان باید پیش از گذر از مرز، مدارک خود را از طریق برنامه ArriveCAN بارگذاری کنند. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند همچنان باید در بدو ورود آزمایش داده و به مدت چهارده روز قرنطینه شوند. آن‌ها همچنین باید در روز هشتم قرنطینه، مجدداً آزمایش دهند.

از سرگیری پروازهای بین‌المللی

وزیر بهداشت، ژان ایو دوکلوس، این خبر را روز ۱۵ فوریه در اتاوا، پایتخت کانادا اعلام کرد. در این جلسه وزرای حمل و نقل، امنیت عمومی، گردشگری و امور بین دولتی هم حضور داشتند. عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل کانادا اعلام کرد پروازهای بین‌المللی به تمام فرودگاه‌های کانادا از پایان ماه جاری (فوریه) از سر گرفته خواهند شد. طبق یک گزارش، ابلاغیه‌ای که پروازهای بین‌المللی را محدود می‌کند، در ساعت ۴ بعد از ظهر روز ۱۵ فوریه به وقت شرق کانادا منقضی می‌شود.

کانادا توصیه‌های سفر خود را از سطح سه به سطح دو تغییر خواهد داد. این بدان معناست که دولت دیگر به کانادایی‌ها توصیه نمی‌کند که از سفر برای مقاصد غیر ضروری خودداری کنند. هر چند، وزیر حمل و نقل همچنان از مردم کانادا خواست تا خطرات سفرهای بین‌المللی در طول همه‌گیری کرونا را در نظر بگیرند.
دوکلو گفت که این اقدامات موقتی هستند و ممکن است با تغییر وضعیت همه‌گیری کرونا تعدیل شوند. او اظهار داشت که ممکن است کاهش نرخ بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها در آینده، کاهش بیشتر محدودیت‌ها را به دنبال داشته باشد.

کاهش اقدامات مرزی پیش بینی شده است

وزیر بهداشت هفته گذشته اعلام کرده بود که تغییراتی در راه است. طبق گفتۀ دکتر ترزا تام، مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا، این کشور به دنبال برنامه‌های پایدارتر برای مدیریت همه‌گیری کرونا است.

مسافرانی که در حال حاضر به کانادا می‌آیند باید به‌طور کامل واکسینه شوند، به استثنای چند مورد. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند باید قرنطینه شوند. مسافران واکسینه شده نیاز به انجام آزمایش PCR، حداقل ۷۲ ساعت پیش از گذر از مرز دارند و ممکن است هنگام ورود به صورت تصادفی مورد آزمایش قرار بگیرند.

دوکلوس هفته گذشته گفته بود که بدترین موج امیکرون برای کانادا گذشته است و دولت به تعدیل اقدامات بر این اساس ادامه خواهد داد.
تام تأیید کرده بود که توصیه‌های دولت کانادا در مورد سفرهای بین‌المللی در حال ارزیابی است.

در همین حال، دولت‌های استانی اقدامات مربوط به همه‌گیری کرونا را لغو و الزامات گذرنامه واکسن را حذف می‌کنند. مانیتوبا قصد دارد تا اواسط ماه مارچ محدودیت‌های مربوط به کرونا را لغو کند. انتاریو جدول زمانی خود برای کاهش اقدامات بهداشت عمومی را افزایش داد. کبک، آلبرتا و ساسکاچوان نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند محدودیت‌ها را لغو کنند.

در هفته‌های اخیر، کانادا همچنین با فشار کارشناسان بهداشت و صنعت گردشگری برای لغو الزامات آزمایش کرونا مواجه بوده است.

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی

ماه گذشته، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به کشورها توصیه کرده بود که ممنوعیت‌های سفرهای بین‌المللی را لغو کنند، زیرا نه تنها کمکی به رفع مشکل همه‌گیری نمی‌کنند بلکه استرس اقتصادی و اجتماعی را هم افزایش می‌دهند. انتشار نوع امیکرون نشان داده است که اقدامات مرزی در برابر این نوعِ بسیار مسری، بی اثر است. سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته است اقدامات سفر مانند ماسک، آزمایش، قرنطینه و واکسیناسیون باید بر اساس میزان خطر بوده و از تحمیل بار مالی اضافی بر دوش مسافران بین‌المللی اجتناب شود.

سازمان جهانی بهداشت همچنین گفته است که به دلیل دسترسی محدود جهانی و توزیع ناعادلانه واکسن‌های کرونا، کشورها نباید گواهی واکسیناسیون علیه کرونا را به عنوان تنها شرط اجازه سفر بین‌المللی، درخواست کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar