تسهیلات جدید دولت کانادا برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند
01 آگوست 2018 - 20:41
بازدید 360
11

دولت کانادا از یک سو، برای برقراری و حفظ امنیت شهروندان کانادایی، از تاریخ 31 جولای 2018 انگشت نگاری و عکس را برای دریافت همه ویزاهای کانادا اعم از ویزای ویزیتوری، ویزای تحصیلی، ویزای کاری (به جز شهروندان آمریکایی) و ویزای اقامت دائم اجباری اعلام کرد و از سوی دیگر، اعتبار انگشت نگاری را به 10 سال افزایش داد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا از یک سو، برای برقراری و حفظ امنیت شهروندان کانادایی، از تاریخ 31 جولای 2018 انگشت نگاری و عکس را برای دریافت همه ویزاهای کانادا اعم از ویزای ویزیتوری، ویزای تحصیلی، ویزای کاری (به جز شهروندان آمریکایی) و ویزای اقامت دائم اجباری اعلام کرد و از سوی دیگر، اعتبار انگشت نگاری را به 10 سال افزایش داد.

انگشت نگاری به عنوان دقیق ترین و سریع ترین روش بیومتریک از منظر کاربردهای امنیتی، بخش مهمی از تصمیمات افسران اداره مهاجرت را تشکیل می دهد و بیش از 20 سال است که افسران مهاجرت کانادا برای حفظ امنیت کانادایی به این مسئله توجه ویژه داشته اند.

دولت کانادا در حال حاضر تمام پناهجویانی را که در داخل خاک کانادا هستند و همه افرادی را که در خارج از خاک کانادا متقاضی پناهندگی هستند و همچنین متقاضیان ویزاهای اقامت موقت، ویزای تحصیلی یا کاری،  مجبور به انجام انگشت نگاری کرده است.

انگشت نگاری فواید بسیاری نظیر تشخیص هویت مجرمین و کلاهبرداران، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و ورود دوباره افرادی که قبلا دیپورت شده اند، دارند و علاوه بر آن انگشت نگاری تاثیر زیادی در حفظ امنیت شهروندان کانادایی و یکپارچگی سیستم مهاجرت کانادا داشته است و در این سال های افسران مرزی با استفاده از انگشت نگاری توانسته اند هویت افراد را تشخیص دهند و از ترافیک مرزی جلوگیری کنند.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و کنترل روند اقامت های طولانی مدت و غیرقانونی مسئله ای مهم در این کشور تلقی می شود؛ طبق قوانین مهاجرتی، هرگاه تبعهٔ خارجی قصد اقامت بلندمدت را در کشوری میزبان داشته باشد، موظف به انگشت نگاری و ثبت اطلاعات فردی در سیستم رایانه ای است.

از منظر دیگر، کانادا کشوری پر رفت و آمد است و دولت کانادا با افزایش مدت زمان اعتبار انگشت نگاری و همچنین افزایش تعداد مراکز درخواست ویزا VAC سفر به این کشور را تسهیل بخشیده است. بیش از 97% متقاضیان در کشور خودشان دسترسی به مرکز درخواست ویزا دارند و دولت کانادا در نظر دارد که تا دو سال آینده، شبکه ارتباطی مراکز درخواست ویزا را گسترش دهد و تا نوامبر 2019، تعداد حداقل 157 مرکز VAC در 105 کشور جهان خدمات ارائه خواهند داد.

منبع خبر 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar