ترتیبات امنیتی نشست G۲۰ و آنچه مسافران به کانادا باید توجه کنند: بخش سوم – وضعیت پروازها و شرایط امنیتی فرودگاه تورنتو
13 ژوئن 2010 - 21:46
بازدید 414
6

        در دو پست قبلی به جزییاتی از زمان و مکان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ در شهر تورنتو و ترتیبات امنیتی نشست در محل برگزاری آن اشاره کردیم. در اینجا جزییات بیشتری از محدودیت ها و ترتیبات امنیتی اعلام شده در فرودگاه تورنتو (و سایر پروازها) به اطلاع شما می رسد.     […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 

در دو پست قبلی به جزییاتی از زمان و مکان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ در شهر تورنتو و ترتیبات امنیتی نشست در محل برگزاری آن اشاره کردیم. در اینجا جزییات بیشتری از محدودیت ها و ترتیبات امنیتی اعلام شده در فرودگاه تورنتو (و سایر پروازها) به اطلاع شما می رسد.    

 

بدون شک فرودگاه های کانادا و در راس آنها فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو بیشترین فشارهای امنیتی که تقریبا تمام ماه جون را متاثر خواهد کرد باید تحمل کنند. این فرودگاه که بزرگ ترین فرودگاه کانادا محسوب می شود از ۲۱ جون در وضعیت اضطراری قرار خواهد داشت و اقدامات امنیتی و مراقبتی در آن در بالاترین حد انجام خواهد شد.  
 

قرار است در زمان پرواز مهم ترین شخصیت های نشست و در صدر آنها باراک اوباما، تمامی پروازهای دیگر زمین گیر شوند و در واقع آسمان تورنتو امن و خالی از پرنده باشد که خود این موضوع برای فرودگاه شلوغ تورنتو به معنای یک آشفتگی پروازی شدید است. از هم اکنون اعلام شده که نیروهای امنیتی با لباس مبدل در تمامی پروازهای به مسیر نقاط حساس کانادا خصوصا تورنتو حضور خواهند داشت و مسافران را زیر نظر خواهند گرفت. به مسافران تاکید شده که به دلیل تغییر شرایط امنیتی در این روزها جستجوی بار و وسائل همراه آنها با شدت و دقت زیاد و احتمالا در موارد متعدد انجام خواهد شد و لذا مسافران را به صبوری و همکاری با ماموران دعوت کرده اند.  

 

نکاتی که مسافران به تورنتو باید مورد توجه قرار دهند 
 

مسافران و خصوصا دارندگان پاسپورت های غیر کانادایی از مناطق حساس تر جهان باید در انتظار کنترل طولانی و چندین باره باشند لذا توصیه می شود که به هیچ وجه از به همراه آوردن اقلامی که در فهرست مسائل غیرمجاز می باشد خودداری کنید. حتی مواردی که پیشتر بر روی آنها حساسیت خاصی نبوده و ممکن است بارها آنها را به کانادا وارد کرده باشید در این نوبت مورد توجه قرار خواهند گرفت و با مشاهده یک مورد نادرست تمام وسایل شما بررسی دقیق تری خواهند شد. حساسیت بر روی وسائل همراه مسافر که به داخل هواپیما برده می شود چند برابر است پس هیچ وسیله مشکوکی را همراه نکنید. 
 

در فرودگاه بین راه و همچنین فرودگاه تورنتو احتمالا با صف های طولانی کنترل و بازرسی روبرو خواهید شد، خود را برای این امر آماده کنید. ایجاد تنش و عصبیت در شرایطی که استرس زیادی بر روی کارمندان و نیروهای امنیتی وجود دارد و احساس می کنند کمترین سهل انگاری ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد به صلاح هیچ کس نیست. فراموش نکنید که آنها برای حفظ ایمنی خود شما و خانواده شما سخت گیری می کنند. 
 

اگر کسی در کنار شما مورد سوال و جواب قرار گرفت بی جهت خود را داخل بحث نکنید، تلاش نکنید به پرسشی که از  کس دیگری پرسیده شده پاسخ دهید. اگر وی نمی تواند به انگلیسی سخن بگوید و مشکل ارتباطی دارد قبل از اینکه وارد بحث شوید (البته اگر واقعا ضرورت دارد) به افسر مربوطه توضیح دهید که شما می توانید به عنوان مترجم اگر او بخواهد کمک کنید. اگر پیشنهاد شما رد شد اصرار نکنید. مطمئن باشید که در میان نیروهای پلیسی و افسران فرودگاه خصوصا در تورنتو افراد آشنا به زبان فارسی وجود دارد. 
 

در شرایطی که وضعیت امنیتی بالا اعلام می شود رفتارهای خارج از قاعده رسمی مشکوک ارزیابی می شود لذا سعی نکنید که با ماموران کنترل کننده با شوخی و مزاح برخورد کنید. بی جهت حرف و سخن اضافه نگویید و فقط جواب پرسشی را که از شما می شود به کوتاهی اما با شفافیت بدهید.  
 

ممکن است نیروهای کنترل کننده، شما را از صف خارج کنند و از شما پرسش هایی انجام دهند و یا وسائل شما را جداگانه مورد بازرسی قرار دهند. ممکن است بعد از پایان یک مرحله از تجسس و مثلا در مسیر گذر از دالان های خورطومی و ورود به هواپیما افراد دیگری مجددا شما را مورد تجسس قرار دهند. این گونه رفتارها در زمان اعلام وضعیت اضطراری طبیعی است و نشانه هیچ چیز نیست. مثلا فکر نکنید که به شما مشکوک شده اند. آنها تعدادی از افراد را به صورت تصادفی مورد تجسس مجدد قرار می دهند و شما ممکن است کسی باشید که در این فرایند تصادفی قرعه به نامش خورده است. هدف ماموران این است که با این اعمال این گونه مسیرها را برای خرابکاران احتمالی ناامن سازند. 
 

در صف های انتظار و داخل هواپیما از شوخی های با مقولات امنیتی یا بکاربردن کلمات حساس جدا خودداری کنید. ممکن است زبان فارسی را دیگران نفهمند اما کلمه بمب در بسیاری از زبان ها یک معنا دارد. بهتر است مسیر پرواز را به مطالعه، دیدن فیلم، شنیدن موسیقی و از همه مهم تر استراحت یا سایر فعالیت های آرامش بخش بگذرانید تا در زمان انتظارهای طولانی بر اعصاب خود مسلط باشید. 
 

برخی از افراد در فرودگاه های بین راه یا در هواپیما در مصرف مشروبات الکلی افراط می کنند. در یک شرایط امنیتی ویژه، هیچ چیز بدتر از فقدان هوشیاری نیست. به این موضوع توجه خاص داشته باشید. 
 

در این ایام تعداد زیادی از مخالفان سیاست های جهانی سازی یا مدافعان گروه های مختلف اجتماعی و زیست محیطی هم راهی تورنتو می شوند. بسته به باورها و دیدگاه هایشان بعضی از این افراد پوشش ها یا آرایش های خاصی دارند. توصیه می شود برای اینکه ظاهر شما حساسیت نیروهای امنیتی را تحریک نکند، از پوشیدن لباس های با علایم یا مارک های حساسیت برانگیز یا آرایش سر و صورت به اشکال غیرمعمول خودداری کنید. البته عضو گروه های معترض بودن مشکل حقوقی برای کسی به وجود نمی آورد اما بی جهت شما را هدف توجه و حساسیت ماموران قرار می دهد. 
 

و نکته آخر اینکه اگر واقعا ضرورتی ایجاب نمی کند از مسافرت در فاصله زمانی ۲۰ تا ۳۰ جون به کانادا و خصوصا شهر تورنتو جدا خودداری کنید. یک هفته بعد شما شاهد هیچ یک از این موارد نخواهید بود و چه بسا زمان ورود شما به ترمینال های فرودگاه از یک مسافرت داخلی با اتوبوس در ایران کوتاه تر باشد. 
 

خوشبختانه مشکل آتشفشان ایسلند که قبلا به آن اشاره کرده بودیم تا حد بسیار زیادی حل شده است و با گذر از نشست G۲۰، تورنتو در تابستان امسال که به نظر خیلی پرحرارت تر و جذاب تر از سال های گذشته است مشتاق دیدار شماست. 
 

سفر بی دردسر و آسانی را برای شما آرزو می کنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar