تجربه دنیای واقعی از طریق کارآموزی دانشگاهی
03 فوریه 2012 - 11:34
بازدید 334
6

کارآموزی یا استفاده از نیروها در قالب برنامه‌های co-op مرتبا در حال افزایش است. این برنامه‌ها به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و تازه‌واردان به کانادا فرصت کسب تجربه کانادایی در محیط کاری واقعی را فراهم می‌کند و به کارفرمایان امکان صرفه‌جویی فراهم می‌آورد. در این مقاله که متن کامل آن در وبسایت کاریابی کنپارس منعکس […]

ارسال توسط :
پ
پ

کارآموزی یا استفاده از نیروها در قالب برنامه‌های co-op مرتبا در حال افزایش است. این برنامه‌ها به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و تازه‌واردان به کانادا فرصت کسب تجربه کانادایی در محیط کاری واقعی را فراهم می‌کند و به کارفرمایان امکان صرفه‌جویی فراهم می‌آورد. در این مقاله که متن کامل آن در وبسایت کاریابی کنپارس منعکس شده می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

«ماریا اوگنیا آریاس برای کار در حوزه ویروس‌شناسی در کمپانی داروسازی Boehringer Ingelheim به شهر لاوال رفت. محمد حنفی هم دو دوره را در شهر کمبریج استان انتاریو در شرکت Research in Motion (RIM) به تحقیق در زمینه برنامه‌ریزی زنجیره‌ای پرداخت. فرانکو اسپرنس نیز در زمینه حمل و نقل هوایی مافوق صوت تحقیقاتی را در دانشگاه Brussels انجام داد. هدف از این تحقیقات این بود تا هواپیمایی را با سرعت ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت به پرواز درآورند.

این سه تن که از دانشجویان دانشگاه کنکوردیا بودند، همگی به عنوان کارآموز یا انترن کار خود را شروع کردند، مهارت‌های خود را به سطح عالی رساندند، تجربه‌اندوزی کردند و از طریق گذراندن برنامه co- op دانشگاهی که بخشی از دروس آنها محسوب می‌شد، با  دنیای بیرون از کلاس‌های درس هم آشنا شدند.

انستیتوی Co-operative Education  وابسته به دانشگاه کنکوردیا، دانشجویان را در شرکت‌های کوچک و بزرگ به منظور گذراندن دروس و با دستمزد‌هایی معقول به کار می‌گمارد و به آنها این فرصت و امکان را می‌دهد تا آموزش ضمن خدمت ببینند و شرکت‌ها هم از داشتن نیروهای کار نسبتا ارزان بهره‌مند شوند. در واقع هر طور که حساب کنیم این بازی یک حرکت برد- برد برای طرفین است.

آقای جری هیوز، مدیر انستیتو در این‌باره می‌گوید: «این دانشجویان می‌توانند از آنچه که روی تخته سیاه آموخته‌اند در فضای کار استفاده کنند.»

علاقه‌ای که از سوی کارفرمایان و نیز دانشجویان برای کار در دوره‌های کارآموزی وجود دارد، نشان می‌دهد که در هر دو سوی ماجرا میل به آزمودن شانس برای طی مسیر شغلی رو به افزایش است.

رکود اقتصادی که با نرخ بالای بیکاری نیز همراه شده، کمپانی‌ها و کارجویان مشتاق کار را وادار نموده تا به دنبال راه‌های تازه‌ای برای رسیدن به هم باشند. در حال حاضر کارآموزی به شیوه مطلوبی برای جوانان و کارفرمایان بدل شده زیرا امکان کارآموزی یعنی موقعیتی که در آن جوانان فرصت می‌یابند تا آمادگی خود را در یک کار به طور واقعی بیازمایند و کارفرمایان نیز می‌توانند با پرداخت حقوقی کمتر نیروی کار مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشند بی‌آنکه برای ارائه فرصت شغلی دائم و حقوق و مزایای مرتبط با آن، نسبت به آنها تعهد خاصی داشته باشند.»

متن کامل مقاله را اینجا ببینید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar